BMW Isseta nākotne
Tā nav automašīna! Vimam Ouboteram šis teikums šķita tik svarīgs, ka pirms gada viņš to pat lieliem burtiem uzrakstīja uz podesta. Uz tā atradās toreizējās Ženēvas auto izstādes sensācija – jaunais Isetta prototips! Tas nācis ne no BMW, bet no Micro – Oubotera firmas. Šim uzņēmumam no Kīsnahtes pie Cīrihes līdz šim ar automobiļiem bija tikpat liela saistība kā zivju fabrikai ar mēbeļu ražošanu.
Micro galvenais uzņēmējdarbības virziens ir skrejriteņi (skūteri) un skrituļdēļi ar stūri (Kickboard) bērniem, pieaugušajiem un jauniešiem. «Es negribēju un arī tagad nevēlos būvēt automašīnu,» saka Ouboters. Bet viņš nav no tā vairs tālu. Līdz gada beigām tikšot sākta šī kulta automobiļa ražošana, pēc viņa datiem, līdz šim ir saņemts jau 2600 pasūtījumu. Retro Isetta ražošot itāliešu elektrospeciālists Tazāri, sākumcenu Ouboters pašlaik redz no 12 000 līdz 13 000 eiro. Tur būšot tikai pats nepieciešamākais, neesot plānots pat iebūvēt apsildi. Toties tur būs vienkāršs, lietišķs salons.
Citi lasa
Ja jau tā runājam, tad tie būs vienkārši, tikai nedaudz uzlaboti iepirkumu ratiņi pilsētas vajadzībām, ne vairāk!
Un tas arī būtu visnotaļ autentiski: jau 1955. gadā prezentētā Isetta nebija nekāds lielais automobilis atvaļinājuma braucieniem, bet gan pārejas posms no motocikla uz automobili; kompromiss starp lielām braukšanas alkām un mazu naudas maciņu. Bet tas bija arī grabošs, prieka pilns braucamais, ne velti tautas folklorā tas tika saukts kā Maigošanās bumba. Šī mīļā nosaukuma iemesls ir vienkāršs: pasažieri sēž ļoti tuvu cits citam blakus, nevis viens aiz otra, kā tas pierasts lielākajā daļā tā laika motorolleros ar vadītāja kabīni.
Šāds izvietojums liek sprēgāt dzirkstelēm ne tikai jaunajā, bet arī vecajā modelī. Ouboters jokodams saka: «Ar šo automobili vīrieši varēs atstāt iespaidu uz izglītotām sievietēm.» Viņa dzimtajā pusē, bagātajā Cīrihes ezera Zelta krastā, lieli SUV ir tikpat ikdienišķa parādība kā Golf Berlīnē. Taču šis spartiskais braucamais drīzāk būs tas, kas piesaistīs uzmanību, nevis dārgās automašīnas.
Cilvēki atskatās, smaida, sačukstas, vēro, kā atveras un aizveras pagaidām vēl pasmagās prototipa priekšējās durvis ar stūri. Šim Ķīnā ražotajam prototipam vēl trūkst drošības jostu un īsta instrumentu paneļa, arī pati forma ir rupjāka nekā oriģinālam. Īpaša iezīme: atpakaļskata spoguļu priekšpusē spīd LED lukturi. Reģistrāciju uzskaitē Microlino – tāpat kā Renault Twizy – atradīsies ne pārāk populārajā L7e vieglo automobiļu klasē.
Tas cita starpā nozīmē arī šo: maksimāli 400 kg pašmasu, augstākais 15 kW jaudu, automobiļa vadītāja apliecību, automobiļa reģistrācijas numura zīmi, mazāku pasažieru aizsardzību! «Microlino jebkurā gadījumā ir drošāks par motociklu,» saka Ouboters.
Viņš labprāt norāda, ka lielpilsētās «saskaņā ar aprēķiniem katrā automobilī sēž vidēji 1,2 cilvēki, kuri dienā vidēji nobrauc 32 km, turklāt ar vidēji 35 km/h lielu ātrumu». Iepirkumi, brauciens uz darbu, dažreiz varbūt uz baseinu – jaunais Isetta ar to visu pilsētā tiks lieliski galā, tam pietiks ar 120–130 km nobraucamo distanci – un ar savu retro dizainu tas spēs paveikt pat nedaudz vairāk.
«Es vēlos padarīt stilīgu garlaicīgo vieglo automobiļu klasi,» tā Ouboters.
56 gadus vecais vīrietis nesaprot, kāpēc tīri elektriskie vieglie automobiļi nedrīkst baudīt Vācijā noteiktās priekšrocības – 4000 eiro prēmiju par jauna auto iegādi. Tādā gadījumā Microli nomaksātu vien no 8000 līdz 9000 eiro. «Viņi daudz labprātāk met pakaļ naudu kaut kādam Porsche plug-in hibrīda automobilim,» saka Ouboters. Taču tam ir pavisam vienkāršs iemesls: šo prēmiju var saņemt tikai automobiļi. Un Microlino taču tāds neesot.
Vienkāršais šarms: sērijveida modelis
Gada beigās Micro piegādāšot pirmos retro Isetta, līdz 19. martam Ženēvas autoizstādē atradās prototips. Vieglo elektroautomobiļu klasē L7e nav noteikts, ka tajos obligāti būtu jābūt gaisa spilveniem. Līdzīgi kā Renault Twizy, arī Microlino nav īpaši piemērots lauku ceļam vai šosejai, bet gan pilsētai un īstermiņa auto nomai.
Pārdošanu un apkopes varētu veikt velosipēdu tirgotāji. Turklāt tiek domāts arī par diagnostikas lietotnes ieviešanu. Defektu gadījumā ar viedtālruņa palīdzību būtu iespējams atrast iemeslu. Sērijveida modelim ir lielāks bagāžnieka vāks, mazāki lukturi un nedaudz vairāk stūru.
Rezumējums
Braukt atvaļinājumā ar Renault Twizy? Ne! Taču ar to var doties uz pilsētu iepirkties! Jaunais Isetta ir – tāpat kā Twizy – pašbraucoši iepirkumu ratiņi. Un tas ir arī labi. Tas ir neprāts ar 2 t smagu SUV doties nopirkt 500 g maizes. Žēl, ka Vācijas valsts nav noteikusi pat visniecīgākās veicināšanas prēmijas tādiem vieglajiem automobiļiem kā Twizy un Microlino.