Viņa norādīja, ka Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā ir ieviesti otrās paaudzes jeb viedie tahogrāfi, tādējādi pirmo reizi reģistrējot kravas transportlīdzekli ar pilno masu virs 3,5 tonnām vai pasažieru transportlīdzekli ar vairāk nekā deviņām sēdvietām, ieskaitot vadītāja sēdvietu, tam ir jābūt aprīkotam ar viedo tahogrāfu. Jaunā tipa kartes var iegūt Autotransporta direkcijā.
Direkcijā skaidroja, ka viedā tahogrāfa funkcionalitāte, salīdzinot ar pirmās paaudzes digitālo tahogrāfu, ir daudz plašāka – tas ne tikai uzskaita autovadītāja braukšanas un atpūtas laiku, bet tam arī ir pieslēgta globālās navigācijas satelītu sistēmas (GNSS) iekārta, kas fiksē transportlīdzekļa atrašanās vietu.
Papildu tam iekārta ir aprīkota ar attālinātas saziņas funkciju, kas kontroles iestādēm, piemēram, policijai, sniedz iespēju no garāmbraucoša transportlīdzekļa nolasīt nepieciešamo informāciju un pārbaudīt datus.
Tādējādi pārvadātāji ir ieguvēji, jo brauciens netiks aizkavēts, lai veiktu fizisku tahogrāfa datu pārbaudi.
Transportlīdzekļi, kas ir aprīkoti ar pirmās paaudzes digitāliem tahogrāfiem, tuvākajā nākotnē ar viedo tahogrāfu jāaprīko nebūs. Pašreiz spēkā esošais regulējums nosaka, ka starptautiskajā satiksmē tie būs jāievieš no 2034.gada.
Autotransporta direkcija ir institūcija, kas Latvijā ir atbildīga par tahogrāfa sistēmu.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.