Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura 112 zvanu centra dispečeri nekad nezvana pirmie! Viņu uzdevums ir saņemt iedzīvotāju zvanus, izsūtīt uz notikuma vietu ugunsdzēsējus glābējus vai pāradresēt zvanu atbilstošajam operatīvajam dienestam.
Glābšanas dienesta dispečeri var zvanīt tikai tad, ja cilvēks pats ir zvanījis un pieteicis notikumu, kā arī lai precizētu informāciju vai turpinātu pārtrauktu sarunu. Turklāt iedzīvotājs šādā situācijā saņems zvanu no fiksētā astoņu ciparu, nevis no trīs ciparu numura. Tāpat 112 zvanu centra dispečeriem nav nepieciešams identificēt zvanītāju, un tāpēc viņi nekad neprasīs cilvēka personas kodu vai bankas konta numuru.
Ja saņemts aizdomīgs zvans no tālruņa numura 112, nekavējoties jāinformē savs mobilo sakaru operators, bet, ja jau ciests no krāpnieciskām darbībām, jāvēršas ar iesniegumu Valsts policijā.
Projektu «Ziņas senioriem» finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par «Ziņas senioriem» saturu atbild «Žurnāls Santa».