• «Hyundai IONIQ 6» elektroauto testa brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    9. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Mārtiņš Tīrons
    Elektroauto vilnis autoindustrijā ir tik straujš, ka līdzšinējie sasniegumi iekšdedzes dzinēju ražošanā «atzītajiem» zīmoliem nedod nekādas priekšrocības. Viss tiek sākts no baltas lapas, kalpojot kā otra iespēja pierādīt, uz ko spējīga katra kompānija. Kamēr eiropieši buksē, korejieši jau izdarījuši divus gājienus.

    Tie, kuriem rocība atļauj pirkt šābrīža elektroauto krējumu, varētu soļot «Audi e-Tron GT» vai «Porsche Taycan» virzienā. Ja nepieciešams vienkārši stilīgs pilsētas braucamais, tad «Honda e» un «Mini Cooper SE» kandidatūras ir ļoti spilgtas, taču starp šīm abām galējībām atrodas «Hyundai», kas par nosacīti saprātīgu cenu piedāvā patiesi aizraujošus elektroauto modeļus.

    Vispirms nāca «IONIQ 5», bet tagad tam seko «IONIQ 6», kas iet priekšteča pēdās un ir ­izpelnījies lērumu atzinību, to vidū arī Pasaules Gada auto, Pasaules Elektroauto un Pasaules Gada labākā auto dizaina titulus.

    Kas šeit tik īpašs? Par dizainu, kurā redzamas attālas «Porsche 911» vēsmas, eksperti un garāmgājēji lauž šķēpus. Sevišķi izceļas aizmugures spoileris, ko caurvij LED apgaismojuma raksts. No sajūsmas līdz neizpratnei, unikālā izskata sedans vienaldzīgos neatstāj. Vizuāli bravūrīgāku to varētu padarīt sportiskā N versija, taču pagaidām tāda netiek piedāvāta.

    Aizmugures horizontālo ­optiku veido kvadrātveida pikseļu gaismu armija, un nelielo kubiciņu tematika redzama arī citviet – multimediju sistēmā un pat uz stūres. Jā, šeit nav Hyundai logo, bet četri kvadrāti. Kā vēlāk atklājās, četri punkti nozīmē «H» burtu Morzes kodā.

    Būdams sedans ar zemu jumta līniju, «IONIQ 6» nedemonstrē ietilpības un praktiskuma rekordus, taču ne visiem to vajag. Toties multimediju sistēma, ergonomika un apdares materiāli šeit ir augstā līmenī, lai nodrošinātu patīkamu sajūtu salonā sēdošajiem. Līdzās spilgtajiem un ­atsaucīgajiem ekrāniem ir neierasti daudz fizisko slēdžu, bet paneļa abos galos atrodas displeji sānskatu kamerām. Tiklīdz pierod, krēslā un tumsā šīs kameras pārspēj standarta spoguļus, lai arī telpiskums nav šīs tehnoloģijas stiprā puse. Negaidīti, bet bāzes versijā tam ir parastie spoguļi.

    Par to, vai elektroauto ražošana un bateriju utilizācija uzskatāma par ekoloģisku procesu, varētu diskutēt, taču skaidrs, ka ekspluatācijas laikā bezizmešu auto patiesi ir videi saudzīgs. «IONIQ 6» izceļas ar diviem būtiskiem sasniegumiem.

    Tā plūdlīniju virsbūves dizains rada ļoti mazu vēja pretestības koeficientu. Otrais labums izriet no pirmā – maza pretestība palīdz samazināt enerģijas ­patēriņu. Tas var iekļauties pat 14 kWh/100 km patēriņa rāmjos, padarot to par vienu no visenergoefektīvākajiem elektroauto tirgū. Realitātē līdzīgus skaitļus tiešām var sasniegt,  ļaujot ar aizmugures piedziņas versiju nobraukt 580–610 km bez papildu uzlādes. Tiesa, ­iespaidīgie rādītāji ir sasniedzami tikai vasarā.

    Sniegotā ziemā stundu ilgs brauciens caur Rīgas sastrēgumiem paver citu ainu – patēriņš ir dubultojies, un sniedzamība nokritusies līdz aptuveni 330 km. Pat nelieli mīnusi uz temperatūras stabiņa būtiski ietekmē kā iekšdedzes dzinēja automašīnas, tā elektriskos spēkratus, taču «parastajos» auto neesam raduši tik aktīvi sekot līdzi atlikušajam kilometru daudzumam. Ir vairāki faktori, kas ietekmē patēriņu, un ir dažādi paņēmieni, kā šo ietekmi mazināt, taču skaidrs ir viens – ziemā jālādē būs biežāk.

    Arī šeit Dienvidkorejas zīmols pārtrumpo vairumu eiropiešu. «Hyundai» izmanto tā saukto 800 V arhitektūru, kas ļauj veikt akumulatora uzlādi no 10 līdz 80 % tikai 18 minūtēs. Ar šo kafijas pauzi pietiks, lai vasarā nobrauktu vēl 350 km. Šādiem uzlādes ātrumiem standarta CSDD uzturētais 50 kW e-mobi tīkls gan nederēs un būs jāmeklē vismaz 240 kW jaudīgs lādētājs. Tādu Latvijā šobrīd ir gaužām maz.

    800 V tehnoloģija pieejama arī «Volkswagen» grupā, taču tur pie tās tikuši vien sākumā minētie «e-Tron GT» un «Taycan». Katrs maksā divreiz vairāk nekā «IONIQ 6».

    Ja ar to nav gana, tad šis auto ieguvis arī V2L (Vehicle to Load) tehnoloģiju, kas ļauj mašīnu izmantot kā elektrības avotu citas ierīces darbināšanai, piemēram, kafijas aparātam vai pat cita elektroauto uzlādēšanai.

    Aizmugures piedziņa un tūlītējs griezes moments ir ātrākais veids, kā jūsu elektroauto atstāt iestigušu sniegā, lai gan vieglam izbīlim pietiks pat ar slapju zālāju zem riteņiem. Lai no tā izvairītos, «IONIQ 6» pieejams arī pilnpiedziņas versijā, četriem riteņiem iekrampējoties sniegā un bezbailīgi dzenot auto uz priekšu, neraugoties uz salīdzinoši nelielo klīrensu. Ja vēlaties drošā vietā izbaudīt ziemas sānslīdes, nebūs jārauj ārā drošinātāji vai jānodarbojas ar citām dīvainībām. Atliek deaktivizēt pretslīdes uzraugus un aktivizēt sporta režīmu, lai mestos ar to dejā. Vasarā uz mitra seguma šis tango izdosies ne mazāk jautrs kā sniegā.

    Kamēr nav veiktas izmaiņas, «IONIQ 6» var baudīt visas elektroauto sniegtās priekšrocības – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslām, bezmaksas auto novietošanu Rīgas un Liepājas pašvaldības stāvvietās un atbrīvojumu no ikgadējā ekspluatācijas nodokļa, turklāt iegādes brīdī būs arī 4500 eiro valsts atbalsts. Lūk, ar ko šodien jāspēkojas mūsu kontinenta autobūvei!

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē