Škoda Kodiaq RS: Otrā paaudze piedāvā vēl dinamiskāku veiktspēju un daudz vietas
Škoda Kodiaq RS otrās paaudzes modelim tagad ir jaudīgāks 2,0 TSI benzīna dzinējs ar 195 kW (265 ZS) jaudu un 400 Nm griezes momentu. Sportiskāko Kodiaq versiju ar spoži melnām virsbūves detaļām, kas sniedzas līdz pat D statnei, īpašajiem buferiem un priekšējās restes horizontālo gaismas joslu, var acumirklī atpazīt kā Škoda RS saimes pārstāvi. Plašajā standarta aprīkojumā ietilpst LED Matrix priekšējie lukturi, progresīvā stūres iekārta, DCC Plus dinamiskā šasijas kontrole un Canton skaņas sistēma.
Vēl vairāk zirgspēku un lielāks griezes moments
Pat Škoda lielā SUV modeļa dinamiskākā versija ir pieejama ar 5 vai 7 sēdvietām. Nepieciešamā jauda tiek nodrošināta ar jauno 2,0 TSI benzīna dzinēju ar 195 kW (265 ZS), kas ir apvienots ar ļoti atsaucīgu 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu un pilnpiedziņu. ECU (dzinēja vadības bloks) ir īpaši pielāgots automašīnas tehniskajiem parametriem, izmēriem un pilnpiedziņai. Tas nodrošina 400 Nm maksimālo griezes momentu. Kodiaq RS ir aprīkots arī ar Dynamic Sound Boost, kas nodrošina iespaidīgu dzinēja skaņu.
Uzlabota pilnpiedziņa
Pilnpiedziņu nodrošina elektrohidrauliski vadāms starpasu daudzdisku sajūgs, kas sadarbojas ar dažādiem sensoriem, kas nepārtraukti novērtē braukšanas situāciju. Vadības bloks aprēķina un piemēro optimālo jaudas sadalījumu, ļaujot līdz pat 100 % griezes momenta novirzīt uz aizmugurējo asi un līdz pat 85 % uz vienu riteni (kopā ar elektronisko diferenciāļa bloķētāju). Pilnpiedziņas konfigurācija palielina arī vilktspēju, ļaujot Škoda Kodiaq RS vilkt piekabi ar bremzēm, kas sver līdz 2500 kg.
Citi lasa
Īpaša šasija un progresīvā stūres iekārta dinamiskai braukšanai
Kodiaq RS priekšpusē ir McPherson balstiekārta ar trijstūra apakšējām svirām un vērpes stabilizatoru, bet uz aizmugurējās ass ir daudzsviru balstiekārta ar vērpes stabilizatoru. Tā sastāv no viena garenvirziena posma un trim šķērsposmiem, t. i., četriem elementiem. Šo elementu specifiskās funkcijas spēka pārnesei šķērsvirzienā un garenvirzienā ir pamats to individuālajai konstrukcijai, nodrošinot optimālu ass kinemātiku. Rezultāts ir izcila vadāmība un braukšanas komforts. Kodiaq RS standarta aprīkojumā ir arī progresīvā stūres iekārta. Tā palīdz uzlabot stūrēšanas dinamiku un manevrētspēju, braucot nelielā ātrumā, samazinot stūres rata apgriezienu skaitu no vienas galējās pozīcijas līdz otrai.
Jaudīga bremžu sistēma ar sarkanām skavām
Priekšējie un aizmugurējie bremžu diski ar sarkanām skavām ir ventilējami, un to izmērs atbilst automašīnas veiktspējai. Piecvietīgajai automašīnai ir 17 collu disku bremzes (340×30 mm) uz priekšējās ass. Uz septiņvietīgās automašīnas priekšējās ass ir 17 collu disku bremzes (335×30 mm) ar divu virzuļu bremžu skavām. Abu variantu aizmugurējās asis ir aprīkotas ar 17 collu disku bremzēm (310×22 mm) un viena virzuļa bremžu skavām.
Melni virsbūves akcenti, sportiski buferi, priekšējā reste ar horizontālu gaismas joslu
Škoda RS modeļu raksturīga iezīme ir melni virsbūves akcenti. Attiecīgi otrās paaudzes Kodiaq RS modelim ir spoži melna priekšējās restes rāmja apdare, sānu spoguļu korpusi, logu rāmju augšdaļas, jumta reliņi un D statne. Kodiaq RS modelim ir arī izteiksmīgs priekšējais buferis ar dažām melnām detaļām. Vēl viens ekskluzīvs virsbūves elements ir priekšējā reste ar horizontālu gaismas joslu. Tāpat kā visiem Škoda RS modeļiem, aizmugurē ir atstarotājs, kas stiepjas visā automašīnas platumā.
Arī Škoda uzraksts un modeļa apzīmējums uz bagāžas nodalījuma vāka ir melnā krāsā, savukārt aizmugurējais buferis un sānu sliekšņi ir virsbūves krāsā. Zem aizmugurējā bufera redzami pulēta nerūsējošā tērauda izplūdes cauruļu gali. Pārveidotais RS logotips rotā bagāžas nodalījuma vāku un Škoda priekšējo resti. Standarta 20 collu Elias vieglmetāla diskiem ir pulēta melna apdare, un tie ir ekskluzīvi RS modelim. Kodiaq RS modelim ir pieejams astoņu virsbūves krāsu klāsts, kurā ir viena nemetāliska un septiņas metāliskas krāsas, tostarp Bronx Gold Metallic.
LED Matrix priekšējie lukturi un jauna DCC Plus šasijas kontrole standarta aprīkojumā
Plašajā standarta aprīkojumā ietilpst LED Matrix priekšējie lukturi ar animētu sagaidīšanas efektu un līkumu apgaismošanas funkciju, kā arī LED aizmugurējie lukturi ar animētiem pagriezienu rādītājiem, kurus savieno sarkana dekoratīva josla. KESSY Advanced sistēma, kas automātiski atslēdz automašīnu, kad pietuvojaties tai, un automātiski aizslēdz to, kad attālināties no tās, arī ir iekļauta standarta aprīkojumā, tāpat kā uzlabotā jaunākās paaudzes DCC Plus dinamiskā šasijas kontrole. DCC Plus piedāvā 15 iestatījumus, no komfortabliem līdz sportiskiem, un nepārtraukti regulē amortizatorus.
Divas sportiskas interjera opcijas un skaņu izolējoši sānu logi standarta aprīkojumā
Kodiaq RS ir gara riteņu garenbāze – 2791 mm. Tas nodrošina plašu salonu, kurā ir pieejamas divas Design Selections apdares versijas. Sākumlīmeņa RS Lounge Design Selection ietver sporta sēdekļus ar integrētiem galvas balstiem un melnu Suedia / ādas imitācijas sēdekļu apdari ar sarkanām kontrastējošām šuvēm. Tāpat kā lielākā daļa salona, arī griestu apdare ir sportiski melnā krāsā. Melna Suedia materiāla apdare ir arī priekšējā paneļa dekoratīvajai daļai, durvju paneļiem un centrālajam elkoņbalstam. Papildaprīkojumā pieejamā RS Suite Design Selection piedāvā sporta sēdekļus ar integrētiem galvas balstiem un melnu perforētas ādas / ādas imitācijas sēdekļu apdari ar sarkanām kontrastējošām šuvēm.
Pārskats par tehniskajiem datiem:
Kodiaq RS |
2,0 TSI |
Jauda |
195 kW (265 ZS) / 5000–6500 apgr./min. |
Maksimālais griezes moments |
400 Nm / 1650–4350 apgr./min. |
Transmisija |
7 pakāpju DSG |
Piedziņa |
Pilnpiedziņa |
Paātrinājums 0–100 km/h |
6,3 s (6,4 s) |
Maksimālais ātrums |
231 km/h (elektroniski ierobežots) |
Octavia RS: Škoda uzlabotā populārākā modeļa sportiskais klāsta līderis
Ar leģendāro RS apzīmējumu kopš 2000. gada apzīmē sportiskākās Octavia versijas, kas tagad piedzīvo jau ceturto moderno paaudzi. Papildus spoži melnajām detaļām un 2,0 TSI dzinējam, kura jauda tagad ir 195 kW (265 ZS), Octavia RS standarta aprīkojumā ir arī LED Matrix priekšējie lukturi. RS Fabric un RS Suedia Design Selection salona apdares versijas ir pieejamas tikai Octavia RS modelī. Škoda turpina piedāvāt savu populārāko modeli ar diviem dažādiem virsbūves veidiem.
Gandrīz pusi no visām Octavia RS pārdod Vācijā
Pirms 25 gadiem Škoda Octavia RS pirmā paaudze iedibināja zīmola tradīciju ražot sportiskus modeļu klāsta līderus ar leģendāro “RS” burtu kombināciju. Ceturtās paaudzes atjaunotā Octavia RS joprojām ir dinamiskākā Škoda ar iekšdedzes dzinēju, turklāt tas ir panākts, nezaudējot komfortu un cenas un vērtības attiecību. Škoda Octavia Combi RS ieguva prestižo apbalvojumu “Golden Steering Wheel 2024” vidēja izmēra automašīnu kategorijā. Škoda Octavia ir saņēmusi arī vairākas starptautiskas atzinības, piemēram, 2020. gada “Red Dot Award”. Vācijā, kas ir Octavia svarīgākais tirgus, automašīnu žurnāls auto motor und sport šo modeli vairākkārt atzinis par labāko automašīnu, bet Škoda dzimtenē Čehijā tas balsojumā tika atzīts par 2021. gada “Fleet Derby” uzvarētāju.
Lielāka dzinēja jauda un jauna sporta izplūdes sistēma
Izstrādājot jauno Octavia RS, Škoda mērķis bija ieviest mērķtiecīgus uzlabojumus. Jaunais 2,0 TSI dzinējs tagad nodrošina 195 kW (265 ZS) jaudu, kas ir par 15 kW (20 ZS) vairāk nekā iepriekšējais dzinējs, un 370 Nm griezes momentu. Šis dzinējs vienmēr ir komplektā ar septiņu pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu un priekšējo riteņu piedziņu. No vietas līdz 100 km/h hečbeks paātrinās 6,4 sekundēs, bet Combi universālis – 6,5 sekundēs.
Pazemināta sporta šasija un progresīvā stūres iekārta
Octavia RS standarta aprīkojumā ir iekļauta sporta šasija ar īsākām atsperēm un īpašiem, stingrākiem amortizatoriem, kas samazina klīrensu par 15 milimetriem. Kopā ar uzlabotu progresīvo stūres iekārtu un elektroniski vadāmo ierobežotas slīdes diferenciāli (VAQ) tā nodrošina izcilu saķeri un dinamisku braukšanas pieredzi jebkurā situācijā. Tikai RS modelim pieejamā adaptīvā dinamiskā šasijas kontrole (DCC) tiek piedāvāta papildaprīkojumā.
Progresīva diferenciāļa tehnoloģija
Octavia RS ir aprīkota ar VAQ – tehnoloģiju, kas sākotnēji tika izstrādāta autosacīkstēm. Tas ir elektrohidraulisks daudzdisku sajūgs, kas var bloķēt piedziņas riteņu ātrumu ar diferenciāli. Integrēts vadības bloks nodrošina prognozējošu griezes momenta kontroli, lai novērstu vilces zudumu. Maksimālais bloķēšanas griezes moments ir 1600 Nm, un tā ir veiktspējas alternatīva XDS+ funkcijai, kas ir pieejama parastajos Octavia modeļos un spēj apstrādāt griezes momentu tikai līdz 500 Nm. VAQ sistēma darbojas divos braukšanas režīmos – Normālajā (Normal) un Sporta (Sport). VAQ noder dažādās braukšanas situācijās. Braucot līkumā, tā novirza lielāku griezes momentu uz ārējo riteni, nodrošinot ātrāku pagrieziena izbraukšanu, taču vienlaikus saglabājot stabilitāti.
LED Matrix priekšējie lukturi standarta aprīkojumā un ekskluzīvs RS disku dizains
Plašais RS raksturīgo detaļu lietojums izceļ automašīnas sportisko izskatu. Škoda priekšējās restes rāmis, logu rāmji un spoguļu korpusi, kā arī Octavia Combi RS universāļa jumta reliņi ir spoži melnā krāsā. Melni akcenti ir redzami arī izteiksmīgā priekšējā bufera apakšdaļā. Automašīnas aizmugurē dominē melns aizmugurējais difuzors. RS raksturīgajā stilā automašīnas aizmugurē redzama sarkana atstarotāju josla, kas stiepjas visā automašīnas platumā.
Sportisks interjera akcents
Škoda Octavia RS interjers pārsvarā ir ieturēts sportiskā melnā krāsā. 13 collu centrālais displejs un navigācijas sistēma ir iekļauti standarta aprīkojumā, tāpat kā automātiski ievelkams kravas nodalījuma pārsegs Combi versijā. Salonā standarta aprīkojumā ir sporta sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem, jauno RS logotipu un stepēta auduma polsterējumu ar sarkanām šuvēm uz sēdekļu balstiem. Priekšējā paneļa dekoratīvā daļa ir pārklāta ar neoprēnu, un tai ir kontrastējošas sarkanas šuves. Durvju paneļiem ir ādas imitācijas apdare. Durvju dekoratīvajām joslām ir spoži melna apdare, bet priekšējam panelim ir Black Middle Carbon apdare. Daudzfunkcionālajai trīs spieķu sporta stūrei ir pārnesumu pārslēgi un ādas apdarei, savukārt pedāļu apdare izskatās pēc nerūsējošā tērauda.
Octavia RS |
2,0 TSI |
Jauda |
195 kW (265 ZS) / 5250–6500 apgr./min. |
Maksimālais griezes moments |
370 Nm / 1600–4500 apgr./min. |
Transmisija |
7 pakāpju DSG |
Piedziņa |
Priekšpiedziņa |
Paātrinājums 0–100 km/h |
6,4 s (6,5 s) |
Maksimālais ātrums |
|