• Ģimenes dilemmas priekšā: krosoveru vai minivenu?

    Ģimenes auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    19. jūnijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Krosovera vai SUV virsbūve un elektriskā piedziņa ir divas auto industrijas tendences, kas ļoti patīk jaunās paaudzes autobraucējiem.

    Lai arī strauji augošais elektroauto segments vēl joprojām nav pārspējis iekšdedzes automašīnu skaitu, krosoveri atrodas pārliecinošā līderpozīcijā.

    Šī gadsimta sākumā praktiskuma dēļ ārkārtīgi populāri bija miniveni, taču pēdējā desmitgadē šis segments piedzīvojis strauju norietu. Vai SUV klase spēj piedāvāt to pašu ietilpību un praktiskumu, ko savulaik ģimenes atrada minivenos? Daži var.

    Septiņvietīgu modeļu nav daudz

    Mūsdienās elektroauto klāsts kļūst arvien plašāks, taču joprojām paliek jautājums – ko izvēlēties ģimenēm, kam vajag ietilpīgu braucamo ar septiņām sēdvietām? Kādam tas varētu būt pārsteigums, taču šādu automašīnu sortiments ir ļoti šaurs. Patiesībā ietilpīgos krosoverus var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem: Kia EV9, Mercedes-Benz GLB, Mercedes EQS SUV, Tesla Model X un drīzumā gaidāmais Volvo EX90.

    Kā alternatīva pastāv uz komerctransporta platformām būvētie pasažieru elektriskie mikroautobusi: Peugeot e-Riffter, Citroën ë-Berlingo un Mercedes EQV. Tāpat var izskatīt izteiksmīgā Volkswagen ID. Buzz kandidatūru. Meklējot automašīnu ģimenei, cilvēki visai reti nosliecas uz mikroautobusu, turpretim atrast klasiskos sedanus un universāļus ar elektrisko piedziņu nav viegli.

    Gadsimta sākumā ģimeņu iecienītie miniveni bija apbrīnojami plaši. Diemžēl jaunajos apvidus auto, īpaši elektriskajos, telpas ir ievērojami mazāk. Piemēram, pirms desmit gadiem ražotajam minivenam Volkswagen Touran bagāžas nodalījuma ietilpība bija 927 litri. Tagad ģimenēm VW ražo elektrisko ID.4, taču tā mantu telpa ir gandrīz uz pusi mazāka – vien 523 litri. Turklāt senāk tautā iecienītos minivenus varēja aprīkot ar septiņām sēdvietām, bet tagad grīdā esošo akumulatoru bloku dēļ tas ir sarežģīti.

    «Mēs dzīvojam ilūzijā, ka automašīnas kļūst arvien lielākas, taču tas neatbilst patiesībai. Un es nemaz nerunāju par miniveniem – pat klasiskie universāļi nereti ir daudz ietilpīgāki nekā krosoveri,» saka Kursors.lv žurnālists un auto entuziasts Māris Gaugers.

    Kāpēc krosoveri kļuvuši mazāki?

    Vizuāli garāki auto ne vienmēr būs ietilpīgāki aizmugurējā daļā. Jā, SUV un krosoveri ir augstāki, tomēr to riteņu bāze ir īsāka un pārkares sašaurina iekštelpu. Jā, griesti ir augstāki, kas iekšā ērtāk ļauj justies augumā gariem cilvēkiem, taču telpa bagāžai ir mazāka.

    Lielākajai daļai septiņvietīgo krosoveru trešā sēdekļu rinda ir nepilnīga – tajā var iesēsties tikai mazi bērni.

    Šī tendence lieliski redzama Renault Espace modeļa paaudzēs. Espace ir ģimenes minivenu pionieris Eiropas tirgū, kurš pircējus apbūra ar savu ietilpību. Pagājušajā gadā tas pārtapa par krosoveru. Būtībā tagad tas uzskatāms ne vairs par atsevišķu modeli, bet gan vienkārši par garāku Austral krosovera septiņvietīgo versiju.

    Tā bagāžnieka ietilpība, ja visas trīs sēdekļu rindas ir vertikālā stāvoklī, ir 159 litri. Ielaižot grīdā trešās rindas atzveltnes, šī telpa palielinās līdz 477 litriem. Salīdzinot līdzīgu sēdekļu konfigurāciju, iepriekšējā modeļa bagāžas nodalījuma ietilpība bija attiecīgi 247 un 614 litri. Jaunajam modelim ir ne tikai mazāka bagāžas telpa, bet arī mazāki sēdekļi, kas var radīt neērtības augumā garākiem pusaudžiem.

    Ietilpīgie elektroauto ir tiešām lieli

    Kuri elektriskie SUV ir pietiekami lieli, lai tajos ērti sēdētu septiņi cilvēki? Praksē ir pierādīts, ka visērtākie ir vislielākie. Tomēr ir viens bet – Mercedes-Benz, Tesla un drīzumā gaidāmais Volvo ir dārgi. Varbūt negaidīti, bet izmēra ziņā jaunais Kia EV9 ir līdzvērtīgs lielākajiem luksusa apvidniekiem, jo tā garums ir pat 5,01 metrs.

    «Tas ir patiešām liels auto – šādu elektromašīnu nevar nepamanīt. Kad pirmo reizi to ieraudzīju klātienē, mani tā reāli pārsteidza. EV9 ir BMW X7 izmērā, un tam ir masīvas durvis ar plašu atvērumu. Salonā ir tik daudz vietas, ka vairāk arī nevajag, turklāt ir ļoti daudz vietu sīklietām. Tehnoloģijas un ierīces savienojas bez kavēšanās. Tas ir patiešām pārdomāts, liels ģimenes auto,» savus pirmos iespaidus pēc EV9 testēšanas atminas Māris Gaugers.

    Salona ietilpību un praktiskumu apliecina skaitļi. Kad visas septiņas sēdvietas ir paceltas, korejiešu elektroauto bagāžnieka tilpums joprojām ir 333 litri, līdzīgi kā Volkswagen Golf hečbekā. Bet, nolaižot trešo rindu, tas palielinās līdz vecā tipa minivenu plašumam – 833 litri.

    Tas nozīmē, ka Kia modelis ir ietilpīgāks nekā par 10 cm garākais luksusa apvidnieks Mercedes EQS SUV, kura bagāžnieks atkarībā no sēdekļu konfigurācijas sasniedz 195 vai 645 litrus.

    Svarīga ir virsbūves forma

    Praktiskumu veicina EV9 unikālais dizains, kas ieguvis apbalvojumus vairākos konkursos, to vidū arī prestižajā Red Dot Award: Product Design 2024. Jaunā modeļa eksterjerā izmantotas daudzstūru un trīsstūru vizuālās variācijas, un vienkāršās, taču skaidrās līnijas ļāvušas radīt īsteni skaistu krosoveru. Katrā ziņā Kia dizaineri ir spējuši saglabāt pievilcīgas proporcijas, tāpēc cilvēkiem uz šo auto nevilšus rodas vēlme atskatīties.

    «Visplašāko salonu dod paralēlskaldņa formas – tas nu ir fakts.

    Ja automašīna būs orientēta uz dinamiku, tai būs platas riteņu arkas un zemāka jumta līnija, kas samazinās salonu.

    Superkāru klasē praktiskumam nav nozīmes, tāpēc ievērojama virsbūves daļa tiek izmantota dažādiem stila un aerodinamikas akcentiem. Toties ģimenes automašīnā brīvā telpa ir svarīga, tāpēc izvēlēties vajag optimālu virsbūves formu,» skaidro auto dizainers Dominīks Budins.

    Protams, uz komerctransporta bāzes būvētie mikroautobusi joprojām būs ietilpīgāki par jebkuru krosoveru. Taču ģimenes automašīnām ne mazāk svarīgs ir attālums, ko iespējams veikt ar vienu uzlādi, – un šajā ziņā krosoveri ir pārāki par mikroautobusiem.

    Piemēram, gan krosovera Kia EV9, gan nākamās paaudzes mikroautobusa Mercedes EQV akumulatoros ir aptuveni 100 kWh. Tomēr saskaņā ar WLTP testu Kia ar vienu uzlādi var nobraukt 563 km, bet Mercedes EQV – tikai 363 km.

    Turklāt uz E-GMP platformas konstruētajiem korejiešu elektriskajiem transportlīdzekļiem ir 800 voltu elektriskā sistēma. Tā ļauj lādēt ar īpaši lielu jaudu, garantējot, ka iegriešanās ultra ātrajā stacijā būs pavisam īsa. Lielo EV9 akumulatoru no 10 līdz 80 procentiem var piepildīt tikai 22 minūtēs.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē