• Ģimenes auto ar 9000 eiro atbalstu – kādi ir septiņvietīgie elektroauto?

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    Šodien
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Pēdējos gados piedāvājums elektro segmentā ir krietni audzis. Vairākos izmēros pieejami gan hečbeki, gan universāļi, gan, protams, krosoveri. Taču tiem, kuriem ar piecām sēdvietām nepietiek, izvēle nav nekāda dižā – tirgū ir tikai daži auto, kas gatavi vest septiņus cilvēkus. Kāpēc tā, un ko galu galā izvēlēties?

    Trešā rinda – elektroauto raritāte

    Pieaugot akumulatoru kapacitātei, kļūstot efektīvākai piedziņai un izplešoties uzlādes infrastruktūrai, elektromobiļi aizvien vairāk apliecina, ka ir ikdienai piemērots personīgais transports. Turklāt to cenas ne vienmēr iet tikai uz augšu. Plus arī mūsu ikdienā ienāk tādi risinājumi, kas elektrisko braukšanu var padarīt vēl pieejamāku, piemēram, elektrības ražošana no saules.

    Pašlaik trīs sēdvietu rindas piedāvā pavisam nedaudzi modeļi – Kia EV9, Mercedes-Benz EQB un Mercedes EQS SUV, kā arī Tesla Model X. Taču lielākoties tās ir lielas un arī dārgas mašīnas. Nesen tirgū parādījās pieejamāks variants – Peugeot E-5008. Vēl tie, kas meklē ietilpīgu auto, var mest aci uz tādiem modeļiem kā Mercedes-Benz V klase un Peugeot Rifter.

    Visu klupina inženiertehniskās problēmas

    «Septiņvietīgi auto var kalpot diviem praktiskiem uzdevumiem,» saka žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško. «Pirmkārt, tie var būt ikdienas transports ģimenēm, kurām vajag lielu salonu. Šajā gadījumā elektroauto būtu alternatīva minibusam. Otrkārt, tos var izmantot ceļojumiem. Tiesa, te uzreiz radīsies jautājums par konkrētā modeļa sniedzamību un uzlādes iespējām.»

    Radīt ietilpīgu un arī efektīvu septiņvietīgu elektrisko auto nav nieka lieta. Lai pietiktu vietas gan pasažieriem, gan bagāžai, nepieciešama liela virsbūve, bet lielai virsbūvei, kā zināms, ir sliktāka aerodinamika. Savukārt tāliem braucieniem vajag lielu akumulatoru, bet tas rada papildu svaru, kas savukārt ietekmē efektivitāti un nobraukuma rezervi. Šādi inženiertehniskie šķēršļi, protams, atspoguļojas arī cenā. To labi ilustrē Mercedes-Benz premium klases septiņvietīgā saime.

    Lai gan lielie krosoveri lepojas ar iespaidīgu sniedzamību (saskaņā ar WLTP vairāk nekā 500 km), tie ir dārgi. Piemēram, septiņvietīgais Kia EV9 maksā vairāk nekā 80 000 eiro, bet dažu premium klases modeļu cena pārsniedz 150 000 eiro. Vairākumam ģimeņu nekas tāds nav pa kabatai.

    Bet alternatīvas ir!

    Peugeot nesen septiņvietīgo elektroauto segmentā pieteica jauno E-5008. Pamata versijā ar 73 kWh akumulatoru tas maksā no 50 000 eiro. Tehniskie dati liecina, ka ar pilnu uzlādi franču SUV var nobraukt 500 km.

    E-5008 jau ir saņēmis pozitīvas atsauksmes. Piemēram, britu autopircēju ceļvedis “What Car?” tam ir piešķīris labākā septiņvietīgā elektromobiļa titulu. Ekspertus pārsteidz arī salona kvalitāte – tajā izmantotie premium materiāli atrašanos salonā padara jūtami patīkamāku.

    «Elektrisko septiņvietīgo automašīnu tirgus ir neliels, bet svarīgs,» saka Toms.

    «E-5008 ir labs septiņvietīgs risinājums – tas ir ietilpīgs, bet ne pārlieku masīvs un salīdzinājumā ar lielākiem šī segmenta pārstāvjiem arī energoefektīvāks. Kia EV9 un Mercedes-Benz EQS izmēra un cenas dēļ spēlē jau pavisam citā līgā. Mazākais un lētākais Mercedes EQB modelis ir adresēts citai auditorijai, savukārt Peugeot uzrunā jaunākus pircējus, kuri dod priekšroku modernam, stilīgam dizainam ar luksusa piesitienu.»

    Viena no septiņvietīgo elektroauto priekšrocībām ir liels bagāžnieks, tāpēc ar tiem var ērti pārvadāt visdažādākās lietas, pat tādus lielgabarīta priekšmetus kā mēbeles un sadzīves tehniku. Piemēram, nolokot E-5008 trešo rindu, atbrīvojas 748 litru telpa. Salīdzinājumam: Volkswagen ID.4 bagāžniekam ir 543 litri, Hyundai Ioniq 5 – 527 l, bet Nissan Ariya – 466 l.

    Kā ar gariem ceļojumiem?

    Šo elektroauto piemērotība tāliem braucieniem ir atkarīga no ceļošanas stila un paradumiem. «Piemēram, ja ceļojat kopā ar bērniem, apstāties nāksies biežāk un palikt uz vietas ilgāk. Tāpēc tam, vai izmantojat elektrību vai degvielu, nebūs izšķirošas nozīmes – tik un tā katrā atpūtas vietā pavadīsiet vairāk nekā pāris minūtes,» skaidro Toms.

    Toties nobraukuma rezervei un uzlādes ātrumam gan būs liela nozīme. «Ideāli, ja auto ar pilnu akumulatoru var veikt vismaz 400 kilometrus un lādējas aptuveni 30 minūtes. Tas ļauj ģimenēm atpūsties un nokārtot visas bērnu vajadzības. Ja uzlāde prasa daudz vairāk laika, tad šāds auto garos braucienos vienkārši nebūs tas praktiskākais risinājums,» saka Toms.

    Tiek solīts, ka visi minētie septiņvietīgie elektromodeļi ar pilnu uzlādi spēs nobraukt virs 500 km, taču realitāte izrādās citāda. Piemēram, saskaņā ar EV Database informāciju Peugeot E-5008 ar pilnu 73 kWh akumulatoru spēj veikt aptuveni 370 km. Gaidāmā 98 kWh versija sola 458 km. 10–80% uzlāde ātrajā stacijā aizņem aptuveni 30 minūtes.

    Pilnpiedziņas Kia EV9 ar vienu uzlādi var veikt 435 km. Tā 100 kWh akumulatora 10–80% uzlāde īpaši ātrajā stacijā ilgst 22 minūtes, bet 150 kW stacijā var būt nepieciešama pusstunda. Mercedes-Benz EQS SUV ar 125 kWh akumulatoru piedāvā 530 km tāldarbību, taču uzlāde būs ilgāka.

    Lai gan septiņvietīgo elektroauto segments ir maza tirgus niša, tajā tāpat ir no kā izvēlēties, un ģimenes, kam nepieciešams liels salons, var atrast praktisku variantu savām vajadzībām. Uzlabojoties tehnoloģijām un eventuāli samazinoties cenām, šie automobiļi, domājams, kļūs vēl pieejamāki un apmierinās gan ikdienas, gan tālu maršrutu vajadzības.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē