Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam! Akcija līdz 31. decembrim
ABONĒT!
  • Gada ģimenes auto – kurš ir vāciešu favorīts?

    Auto industrija
    Santa.lv
    Santa.lv
    Vakar
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Gada ģimenes auto tituls, kas tiek izcīnīts jauno automobiļu konkursos, ir viens no nozīmīgākajiem gan pārdevējiem, gan pircējiem. Spilgts piemērs ir konkurss «Latvijas Gada auto 2025», kurā Ģimenes auto nosaukumu ieguva tas pats modelis, kas izcīnīja konkursa galveno titulu. Ģimenēm ir nepieciešami praktiski un uzticami transportlīdzekļi gan ikdienai un ceļojumiem, tāpēc šis tirgus segments ir ļoti nozīmīgs. Aplūkosim, ko šajā segmentā izvēlējušies ārvalstu eksperti.

    Labākie ģimenes auto vāciešu ieskatā

    Eiropas lielākais autobūves izdevums Auto Bild ik gadu rīko Zelta stūres konkursu, kas ir mūsu Gada auto ekvivalents. Šajā pasākumā tiek izvēlēts ne viens, bet vairāki uzvarētāji dažādās kategorijās, un Gada ģimenes auto ir galvenā nominācija. Uzvarētājus nosaka Auto Bild ekspertu un lasītāju žūrija, kuru izveido liels Vācijas mediju nams Axel Springer SE.

    Šogad ģimenes auto finālā iekļuva Hyundai Santa Fe, Volvo EX90 un Peugeot E-5008. Galu galā uzvaru izcīnīja franču zīmola lolojums Peugeot E-5008.

    Ģimenes uz SUV skatās aizvien vairāk

    Jaunākās tendences liecina, ka miniveni izzūd no tirgus, jo interese par tiem samazinās. To vietu ieņem lielie apvidus auto, kļūstot par ģimeņu iecienītāko izvēli. Vācijā, Latvijā un citās Eiropas valstīs kritēriji ģimenes automašīnai ir līdzīgi: liela ietilpība – ļoti svarīga, septiņas sēdvietas – vēlamas. Visi trīs Vācijas konkursa finālisti šiem kritērijiem atbilst.

    «Prasības galvenokārt ir atkarīgas no cilvēku vecuma un skaita ģimenē,» saka žurnāla Klubs auto apskatnieks un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedrs Toms Timoško. «Piemēram, vecākiem ar diviem maziem bērniem, kuriem nepieciešami ratiņi un vairāk vietas mantām, kompakta automašīna neder. Viņiem tīri fiziski vajag ko lielāku.»

    Bērniem pieaugot, ģimenes bieži vien nonāk pie secinājuma, ka nākamais auto varētu būt mazāks, jo ikdienā tik daudz mantu vairs nenākas pārvadāt. Turpretim kuplākām ģimenēm vienmēr būs nepieciešami transportlīdzekļi ar lielāku sēdvietu skaitu.

    Drošība un ilgtspēja kļuvuši par galvenajiem faktoriem

    Izvēloties auto ģimenei, drošība ir svarīgs aspekts, tāpēc labākie segmenta modeļi ir apgādāti ar plašu drošības aprīkojumu. Arī citas modernās tehnoloģijas kļūst arvien svarīgākas – ne tikai autovadītājiem, bet arī pasažieriem otrajā un trešajā rindā.

    «Ergonomika un pasažieriem draudzīgi risinājumi šodien ir ļoti svarīgi,» norāda Toms Timoško. «Salonā jābūt glāžu turētājiem, dažādiem sīklietu nodalījumiem, viedierīču uzlādes ligzdām, ekrāniem. Agrāk luksusklasē pasažieriem bija pat atsevišķas austiņas, kas ļāva netraucēti klausīties mūziku un skatīties filmas.»

    Pēdējos gados par būtisku faktoru ir kļuvusi arī ilgtspēja. Videi draudzīgie elektromodeļi tagad bieži iekļūst Auto Bild “Zelta stūres” un citu Eiropas Gada auto konkursu finālā. Šī gada uzvarētājs, Peugeot E-5008, ir elektrisks un pieejams ar 73 kWh un 97 kWh akumulatoru, kas nodrošina attiecīgi līdz 500 un 664 km tāldarbību.

    Hyundai Santa Fe, kas pieejams kā tradicionālais vai kā plug-in hibrīds, tāpat arī pilnībā elektriskais Volvo EX90 ar 104 kWh akumulatoru un 580 km sniedzamību (WLTP) tika uzslavēti par ilgtspējīgu dizainu.

    Cena

    Konkursa finālisti atspoguļo dažādus cenu diapazonus. Peugeot E-5008 hibrīds ir vislētākais – tā cena Latvijā sākas no 35 900 eiro, bet pilnībā elektriskā versija maksā 50 300 eiro. Hyundai Santa Fe ir nedaudz dārgāks – tā bāzes hibrīda cena sākas no 53 990 eiro. Volvo EX90, kas ir premium klases zīmols, cena sākas no 95 002 eiro.

    Kāpēc Peugeot uzvarēja

    Pēc tehnoloģiju, drošības sistēmu, ietilpības, kā arī cenas un kvalitātes attiecības novērtēšanas Axel Springer SE ģimenes auto nominācijā Zelta stūri piešķīra Peugeot. Neskatoties uz to, ka Peugeot E-5008 bija lētākais finālists, tas pārsteidza žūriju ar ģimenei draudzīgo aprīkojumu, modernajām tehnoloģijām un patīkamo braukšanas komfortu. Nozīmīgs aspekts ir arī efektīvā elektropiedziņa, kas ar vienu uzlādi ļauj veikt iespaidīgus attālumus.

    Turklāt ģimenēm, kas nav gatavas pāriet uz elektroauto, Peugeot piedāvā gan plug-in, gan tradicionālā hibrīda versijas.

    Lai gan tas ir kompaktākais finālists, Peugeot E-5008, kas no pašiem pamatiem veidots kā elektroauto, ir radīts iespaidīgs salons septiņiem cilvēkiem. Toms Timoško stāsta par savu pieredzi, testējot E-5008: «Trešā rinda mašīnās parasti ir saspiestāka, paredzēta bērniem, taču šeit var ierausties arī pieaugušie, piemēram, lai mērotu ceļu no Rīgas uz Cēsīm. Vajadzības gadījumā otrās rindas sēdekļus var pabīdīt un tā sabalansēt telpu.»

    Plašs un daudzpusīgs

    Peugeot E-5008 izceļas ar iespaidīgu bagāžnieku – piecu sēdvietu versijā tas ir 748 litru nodalījums, ko var palielināt līdz 1815 litriem, nolokot otrās rindas atzveltnes. Hyundai Santa Fe sešu sēdvietu konfigurācijā piedāvā 621 litra bagāžnieku, ja netiek izmantota trešā rinda. Līdzīgā konfigurācijā Volvo EX90 ir izveidots 655 litru bagāžnieks.

    Vērtētāji atzinīgi novērtēja arī Peugeot moderno i-Cockpit interjera konceptu, kurā ir izliekts 21 collas panorāmas displejs un konfigurējami i-Toggles skārienvirsmas īsceļi. Katrā ziņā inovatīvās funkcijas tikai vēl nocementē Peugeot E-5008 labākā ģimenes automobiļa statusu.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē