Peugeot importētāja Baltijas valstīs izpilddirektors Andruss Kūss (Andrus Kuus) apgalvo, ka Peugeot mazās un kompaktās klases automobiļi vienmēr ir bijuši ļoti populāri. “Jaunie 208 modeļi ar elektromotoru noteikti veicinās elektroauto izmantošanas pieaugumu, taču spēkratu industrijā pāreja uz jaunu enerģijas avotu nevar notikt viena dienā, ” piebilst Kūss. “Redzam, kā benzīna un dīzeļmotoru uzbūve strauji uzlabojas un kļūst arvien ekonomiskāka un videi draudzīgāka.”
Pateicoties PSA Group jaunās paaudzes CMP platformai, 208 modeļiem ir neliels CO2 izmešu daudzums, jo salīdzinājumā ar savu priekšgājēju tas ir par 30 kg vieglāks, ar labāku aerodinamiku, mazāku riepu rites pretestību un optimālāku spēka pārvadu. Turklāt CMP platforma nodrošina labāku skaņas izolāciju, mazāku vibrāciju un patīkamāku salona siltuma izolāciju, kā arī piedāvā mazo automobiļu segmentā vēl nebijušas vadības palīgsistēmas.
Jaunais Peugeot e-208 ar elektromotoru
Peugeot e-208 automobiļa 100 kilovatu (136 Zs) elektromotors ir kompakta izmēra un bez vibrācijas, turklāt var sasniegt griezes momentu līdz 260 Nm. Izvēlnē trīs braukšanas režīmi: Eco nobrauktā attāluma optimizēšanai, normal ikdienas izmantošanai un sport, ar kuru sasniegt maksimālo jaudu un ātrumu līdz 100 kilometriem stundā 8,1 sekundē. Ar pārnesumu sviru var pārslēgt arī no akumulatora uzlādējamos bremzēšanas režīmus, no kuriem moderate ļoti atgādina bremzēšanu ar iekšdedzes dzinēja automobiļa bremzēm, un augmented (palielināt) ir paredzēts kontrolētai gaitas palēnināšanai ar gāzes pedāli. Optimizēts masas sadalījums un par Peugeot kvalitāti zīmi kļuvusī pārnesumkārba ļauj ar jauno 208 sasniegt iekšdedzes dzinējam līdzvērtīgu veiktspēju.
Ērtā 208 salona apsildes sistēma sastāv no lielas jaudas sildelementa (5kW), sūkņa kopā ar automātisku temperatūras kontroli, apsildāmiem sēdekļiem atkarībā no modeļa versijas un skārienjutīga displeja vai MyPeugeot® iesildīšanas režīma, kas programmējams no tālruņa aplikācijas. 220 litrīgie akumulatori ir izvietoti zem automobiļa grīdas. Pēc WLTP mērījumu metodikas ar akumulatoriem, kuru kopējā jauda ir 50 kilovatstundas, var nobraukt līdz 340 kilometriem, un pēc NEDC mērījumu metodikas – līdz 450 kilometriem. Akumulatoru 70% kapacitāte ir garantēta uz 8 gadiem vai līdz 160 000 kilometru nobraukšanai.
Akumulatorus var uzlādēt parastā mājas kontaktligzdā (uzlādēšanas laiks 16 stundas), ar Wall Box lādētāju (uzlādēšanas laiks ar trīsfāžu 11 kilovatu variantu 5,25 stundas un ar vienfāzes 7,4 kilovatu variantu 8 stundas) vai sabiedriskā uzlādēšanas stacijā (uzlādēšanas laiks līdz 80 % ar 100 kilovatu iekārtu 30 minūtes). Akumulatora lādēšanu var uzsākt un pabeigt, kā arī lādēšanas procesu novērot no mobilā tālruņa aplikācijas.
Jaunais Peugeot
Jaunajam modelim pieejami vairāki Euro 6.d izmešu normām atbilstoši benzīna un dīzeļmotori, kuros izmantotas modernākās tehnoloģijas. Pirmo reizi mazo automobiļu segmentā PureTech 100 zs un 130 zs motori ir pieejami arī ar EAT8 automātisko astoņu pakāpju pārnesumkārbu.
208 ir aprīkots ar Peugeot DNA komplektācijā neiztrūkstošo jaunās paaudzes vadītāja i-Cockpit® vietu, ko izmanto jau vairāk nekā 5 miljoni autovadītāju. Visa informācija ir kā uz delnas redzama, jo atrodas turpat autovadītāja acu priekšā. Atkarībā no aprīkojuma komplektācijas 3D mērierīču panelis ir nolasāms divos līmeņos, turklāt uz augšējā ciparu displeja dinamiski mainīgā informācija parādās hologrammas veidā. Vidū izvietotais skārienjūtīgais ekrāns var būt 5, 7 un 10 collas liels.
Jaunajā 208 automobilī liela uzmanība ir veltīta sīklietu glabātuvēm. Atkarībā no versijas, papildus durvju kabatām un cimdu glabātuvei ir vēl trīs citas: ietilpīga telpa starp priekšējiem sēdekļiem zem roku balsta, viegli pieejama vieta pārnesumu sviras priekšā un atjautīgi paslēpta virsma vidējā konsolē, ko var izmantot mobilā tālruņa uzlādēšanai bez vada.
Pateicoties daudzajām vadītāja palīgsistēmām, jaunais Peugeot 208 ir solis pusautonomās vadīšanas virzienā. Jaunajam modelim ir kruīza kontrole, kā arī automātiska apstāšanās un iedarbināšanas funkcija. Kad sastrēgumā automobiļu rinda sāk kustēties, automātiski kustību uzsāk arī 208, ja apstāšanās nav bijusi ilgāka par 3 sekundēm. Ilgākas apstāšanās gadījumā automobilis sāks kustēties, tikko kāja pieskarsies gāzes pedālim vai pogai.
Turklāt jaunajam 208 ir aktīvā braukšanas joslas noturēšanas palīgsistēma, automobiļa novietošanas palīgsistēma kopā ar automātisko vadīšanas, paātrināšanās un bremzēšanas sistēmu, automātiska avārijas bremzēšanas sistēma ar gan naktī, gan dienā gājēju un velosipēdistu noteikšanas un sadursmes brīdinājuma funkciju, autovadītāja modrības brīdinājuma sistēma, automātiska tuvo un tālo gaismu ieslēgšanās, ātruma ierobežojumu un ceļazīmju atpazīšana (papildus ātruma ierobežojumiem arī atpazīst un ziņo par STOP un vienvirziena ceļa zīmēm), aktīva aklās zonas uzraudzības sistēma un elektriskā stāvbremze.
Sava viedtālruņa ekrānu var atspoguļot 208 skārienjūtīgajā ekrānā, uzlādēt viedās ierīces bez vada, izmantot TomTom® Trafficut kopā ar 3D navigatoru un satiksmes ziņojumiem reālā laikā.
Jaunais Peugeot 208 ir pieejams piecās aprīkojuma komplektācijās: Access, Active, Allure, GT Line un GT.