• Francijā testējam elektrisko «Peugeot E-3008» – 700 km ar vienu uzlādi

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    8. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Vairs nekādu rūpju par biežu uzlādi. Ar šādu lozungu Francijā tika prezentēts «Peugeot» saimes jaunpienācējs. Pirmo reizi elektrisks. Modernā valodā saukts par apvidus fāstbeku, elektriskais «E-3008» spēšot veikt pat 700 kilometru ar vienu uzlādi, kas ģimenes krosoveram ir ļoti cienījams rādītājs. Lai gūtu pirmos iespaidus, kā pirmie no Latvijas devāmies uz Nicu, lai izmēģinātu «Peugeot» nozīmīgākā modeļa trešo paaudzi.

    Teju visi auto ražotāji nākuši klajā ar tuvākiem vai tālākiem mērķiem elektrifikācijas jomā. «Peugeot» nav izņēmums. Jaunais E-3008 ir daļa no ražotāja ambiciozā mērķa līdz 2025. gadam izveidot visaptverošu elektrisko auto portfeli un kļūt par līderi pārejā uz zaļākiem, ilgtspējīgiem transporta risinājumiem. Lielais mērķis ir zināms – «Peugeot» vēlas kļūt par pilnībā elektrisku zīmolu.

    Līdz šim elektroauto konkurencē «Peugeot» zīmolam gājis sarežģīti, jo nedz e-208, nedz e-2008 nevar lepoties ar iespaidīgu sniedzamību vai salona ietilpību. Šis ir modelis, ko «Peugeot» sauc par game changer.

    «Peugeot 3008» ātri vien kļuva par franču zīmola bestselleru, klientiem piegādājot vairāk nekā 1,3 miljonus otrās paaudzes modeļa eksemplāru. Neraugoties uz šiem panākumiem, jaunās paaudzes krosovers ir pilnībā atšķirīgs teju visos aspektos. Vizuālās līdzības ar iepriekšējās paaudzes modeli ir pavisam nelielas, tomēr tas nepārprotami joprojām ir «Peugeot». Vistiešāk uz to norāda stilizētie lauvas nagi, kas kalpo kā LED dienasgaitas lukturi, kā arī virsbūves šķautnes, kas vietām līdzinās «Peugeot 408».

    Agrāk plaši izmantotais hroms ir pazudis pavisam, aizstājot to ar vienmērīgāku krāsu elementiem. Dizaina iezīme, kas dažiem ekspertiem lika lauzt šķēpus, ir jaunā «e-3008» diski. Interesanti, ka līdzīgs risinājums redzams arī «Renault Megane E-Tech» un nupat iznākušajā «Renault Scenic». Jāpiebilst, ka zem «Renault» jumta strādā bijušais «Peugeot» dizaineris. Ja šīs disku dizaina formas neiet pie sirds, aprīkojuma sarakstā iespējams izvēlēties alternatīvu.

    Pilnībā pārveidots ir arī interjers. «E-3008» ir pirmais modelis, kas ieguvis jaunās paaudzes «Panoramic i-Cockpit» salona iekārtojumu. Nelielā izmēra stūre joprojām ir novietota zem instrumentu paneļa, taču tagad visu informāciju ir vieglāk pārskatīt, jo ierastās mērskalas tagad atrodas peldošā 21 collu HD izliektā displejā. Ar laiku pie šāda šika pieradām, taču pirmo iespaidu varētu raksturot kā wow faktoru. Pat viduskonsoles bumeranga forma atgādina superauto cienīgus eksperimentus

    Horizontālais ekrāns savā paspārnē pārņēmis arī centrālo ekrānu, kā rezultātā iegūta monolīta virsma, kas vairāk raksturīga premium segmenta automašīnām. Visas vadības ierīces ir parocīgā attālumā un apdares materiāli ieturēti «Peugeot» vērtību skalas augšgalā. Īpaši iespaidīgs ir paneļa apgaismojums, kura izbaudīšanai speciāli tika organizēts brauciens tumšajā diennakts laikā. Tiesa, aizmugurē sēdošajiem šāda ekstra nav. Šeit vienīgā gaisma var iespīdēt no zvaigžņotās debess panoramas jumtā.

    Testa braucienu laikā kļūdas multimediju sistēmas darbībā neieraudzījām, displejam zibenīgi reaģējot uz mūsu darbībām, tomēr agrāk vai vēlāk vairums jauno elektroauto ar šīm problēmām saskaras, tāpēc ātrākai un ērtākai programmatūras atjaunināšanai izstrādāta «Over The Air» funkcija, kas ļauj attālināti veikt nepieciešamos uzlabojumus. Gluži kā «Peugeot 308», arī šeit īsceļus uz tā sauktajiem «i-Toggles» varam individualizēt.

    Dažādu podziņu, slēdžu un skārienvirsmu te ir daudz, kas ir pilnīgs pretstats Tesla koncepcijai, kas elektroauto entuziastu vidū tiek gan slavēta, gan pelta.

    Sošo rūpnīcā ražotais «E-3008» nav mazs krosovers. Testa braucienā devāmies pat piecu cilvēku sastāvā. Atrašanos vidus pozīcijā atviegloja teju līdzenā grīda, tomēr prātīgāk ceļojumā būs doties 2 plus 2 sastāvā, lai nevienam nebūtu jāžēlojas, kāpēc nākamā pieturvieta ir tik tālu. Coupe SUV virsbūvei raksturīgā slīpā jumta līnija mēdz nozagt centimetrus no brīvās vietas virs aizmugurē sēdošo galvām, taču šeit to nav iespējams just.

    4,54 metru garajā virsbūvē atvēlēta 520 litru telpa mantām, kas ir vairāk nekā Kia EV6 (490 l), bet kopumā tas ir viduvējs rādītājs uz sāncenšu fona. «Škoda Enyaq» ir 585 l, «Volkswagen ID.4» 543 l, «Hyundai Ioniq 5» 527 l, bet «Tesla Model Y» satriecoši 854 l. Nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, var iegūt 1420 l plašumu. Zem motora pārsega vieta mantu nodalījumam nav atradusies, toties salonā ir vairākas praktiskas sīklietu kabatas.

    Spilgti ekrāni un advancēta multimediju sistēma ir labs bonuss, tomēr elektroauto tehnoloģisko progresu pamatā nosaka tā veiktspēja un uzlādes rādītāji. Lai kāptu soli augšup, jaunais E-3008 ir pirmais modelis, kura izveidē izmantota STLA Medium platforma. Šeit viss ir būvēts ap akumulatoru, nevis baterija ir iestutēta tur, kur palikusi brīva vieta. Tas ļāvis būtiski uzlabot sniedzamības un uzlādes ātruma rādītājus, tāpēc labos apstākļos krosovers ar vienu uzlādi varēs veikt pat 700 km. Šādiem sasniegumiem jāizvēlas «Long Range» 230 ZS modifikācija, tomēr līdz tās iznākšanai vēl nedaudz jāuzgaida. Tāpat gaidāma arī īpaši karsta versija ar diviem elektromotoriem, pilnpiedziņu un 320 ZS jaudu.

    Francijā žurnālistu vērtējumam tika nodotas 210 zirgspēku versijas ar 73 kWh akumulatoru un aizmugurējo riteņu piedziņu. Šajā kombinācijā «E-3008» pēc WLTP datiem spēj veikt 525 km distanci, kas ir aptuveni tikpat, cik spēj veikt «Tesla Model Y», «Volkswagen ID.4» un «Hyundai Ioniq 5».

    Vieglā stūre un mazākais apgriešanās rādiuss savā klasē padara krosoveru visai veiklu pilsētvidē, ko īpaši var novērtēt, dodoties ceļojumā uz Itāliju, Franciju vai citām valstīm, kur raksturīgs šauru ieliņu labirints. Kad auto nonāks Latvijā, tad sīkāk varēsim izpētīt to, kā darbojas drošības sistēmas, jaunais uzlādes plānotājs, savienojamība, kā balstiekārta reaģē uz bedraina seguma izaicinājumiem un pats galvenais – kāda ir reāla sniedzamība.

    210 zirgspēku versijā «E-3008» raksturs ir izteikti mierīgs. To var attiecināt gan uz plūdeno 8,8 sekunžu paātrinājumu, gan līgano gaitu līkumos. Pat neuzmanīgāka darbība ar akseleratora pedāli nenoraustīs automobili, ko daļēji var izskaidrot ar masīvo automašīnas svaru (2,1 tonna). Galu gala šis ir ģimenes krosovers un paredzēts tiem, kuri vēlas klusi, kvalitatīvu un viegli lietojamu auto.

    Trīs elektriskās piedziņas versijas:

    73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība (WLTP ciklā), vienas riteņu ass piedziņa, 210 ZS (157 kW).

    73 kWh akumulators, 525 km sniedzamība, divi motori, visu riteņu piedziņa, 320 ZS (240 kW).

    98 kWh akumulators, 700 km sniedzamība, vienas riteņu ass piedziņa, 230 ZS (170 kW).

    Vēl viena jaunās platformas priekšrocība ir iespēja uzstādīt ietilpīgu akumulatoru. Lai arī «E-3008» riteņu bāze ir 2,73 metri, maksimālā baterijas kapacitāte sasniedz 98 kWh. No saprātīga darba «E-3008» nebaidās. Ja nepieciešams, aizmugurē iespējams pievienot līdz 1250 kg smagu piekabi (1350 kg pilnpiedziņas versijā). Arī klīrenss ir pietiekams, tikai par 1 cm iepaliekot no «Range Rover Evoque».

    Atšķirībā no korejiešiem, franči nepiedāvā 800V sistēmu. Stellantis pārstāvji to skaidro ar tehnoloģijas izmaksām, kas negatīvi atspoguļotos arī krosovera cenā, tāpēc gluži kā vairumā vācu elektroauto, arī šeit būs 400V sistēma. Tas nozīmē, ka maksimālā uzlādes jauda būs mazāka nekā «Kia» vai «Hyundai», sasniedzot 160 kW. Tas ļauj 20 – 80% uzlādi sasniegt 30 minūtēs, bet ar 10 minūšu uzlādi pietiks nākamajiem 100 km. Modeļiem, ka paredzēti Skandināvijas tirgum, siltumsūknis būs iekļauts bāzes aprīkojumā.

    Pēc aptuveni 120 km nesteidzīgās riņķošanas pa serpentīniem, vidējais patēriņš bija 17,6 kWh/100km, kamēr oficiālais WLTP aprēķins ir 13,9 kWh/100km, kas ir labākais rādītājs šajā segmentā.

    Lai arī prezentācijā tam tika veltīta mazāka uzmanība, «Peugeot 3008» jaunajā paaudzē tiks piedāvāts arī 48 voltu vieglā hibrīda modifikācijā, apvienojot trīscilindru 1,2 litru benzīna motoru un 16 kW elektromotoru. Vēlāk klāstu papildinās arī plug-in hibrīds.

    «Stellantis» koncerna elektriskās piedziņas krosovers Latvijā nonāks pavasarī, taču pasūtīt to var jau tagad. Latvijā elektriskās versijas sākuma cena ir 48 400 eiro, bet hibrīds maksā par 16 000 eiro lētāk. Tas nav maz, tomēr «Tesla Model Y», «Kia EV6», «Volkswagen ID.4» un «Hyundai Ioniq 5» peld šajā pašā cenu dīķī.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē