Autosatiksmes ierobežojumi tika noteikti Tērbatas ielas posmā no Elizabetes līdz Stabu ielai. Šajā laikā ielā tika aizliegta arī piegādes transporta kustīb un auto nedrīkstēja izmantot arī cilvēki, kuri dzīvo Tērbatas ielā.
Tērbatas, Dzirnavu, Akas, Blaumaņu un Martas ielas posmos tika slēgtas arī auto stāvvietas, bet 1.trolejbuss pa Tērbatas ielu pārvietosies ar ātrumu līdz 10 kilometriem stundā.
Rīgas domes Satiksmes departamentā aģentūrai LETA norādīja, ka izmaiņas, iespējams, iedzīvotājos varētu radīt sašutumu un neērtības, tomēr pašvaldība aicina izturēties ar izpratni pret īslaicīgajām pārmaiņām.
Tiesa, spriežot pēc iedzīvotāju atsauksmēm Facebook.lv, lielākoties tas raisījis daudz pozitīvu emociju.
«Idejas autori – Rīgas centra attīstības biedrība un biedrības Pilsēta cilvēkiem pārstāvji – aktīvi piedalīsies pasākumā un uzklausīs vietējo iedzīvotāju priekšlikumus, kurus ņems vērā, īstenojot nākamos mobilitātes pasākumus Blaumaņa ielā un Krišjāņa Barona ielā," norādīja pašvaldībā.
Satiksme tika slēgta Tērbatas ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Stabu ielai, Dzirnavu ielas posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz Tērbatas ielai, Akas ielas posmā no Ģertrūdes ielas līdz Tērbatas ielai, Ģertrūdes ielas un Tērbatas ielas krustojumā, Blaumaņa ielas un Tērbatas ielas krustojumā, kā arī Dzirnavu ielas un Tērbatas ielas krustojumā.
Tāpat tika ierobežota transportlīdzekļu satiksme Lāčplēša ielas un Tērbatas ielas krustojumā, kur nevarēs nogriezties uz Tērbatas ielu, kā arī tiks organizēta divvirzienu satiksme Dzirnavu ielas posmā no Tērbatas ielas līdz Brīvības ielai, un Martas ielā.
Atklājot jauno tradīciju, klātesošos Tērbatas un Elizabetes ielas krustojumā uzrunāja Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR), Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, Rīgas Centra attīstības biedrības pārstāvis Jānis Aufmanis un pilsētvides aktīvists no apvienības Pilsēta cilvēkiem Oto Ozols. Par labu noskaņojumu ielā gādās folkloristi Andris Kapusts un Didzis Banders.
Mērs norādīja, ka šīs ieceres mērķis ir atdzīvināt Rīgas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību. Arī uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu atraktīvi izmantot kā iespēju savā labā, veicinot uzņēmējdarbību.
Tikmēr sociālantropologs un pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš norāda, ka šis nav jauns projekts un šādas ielas ir daudzās citās Eiropas valstīs. "Šajā gadījumā mēs beidzot dodam drošību un brīvību pilsētas galvenajiem spēlētājiem – gājējiem. Mēs neesam pret automašīnām, mēs esam par ērtu, drošu, mazam biznesam saistošu, dinamisku pilsētvidi," saka Celmiņš.
Jau vēstīts, ka Rīgas dome šogad ir nolēmusi mēneša pirmajā sestdienā kādu no galvaspilsētas centra ielām atvēlēt tikai gājējiem, velobraucējiem un uzņēmējdarbībai. Kā pirmā automašīnām sestdien tiks slēgta Tērbatas iela. Februāra pirmajā sestdienā, 1.februārī, plānots slēgt Blaumaņa ielas posmu no Aleksandra Čaka ielas līdz Brīvības ielai, bet marta pirmajā sestdienā, 7.martā, Krišjāņa Barona ielas posmus.