Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, «Land Rover» pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās «36. Līnija & Chivas Regal».
Ilgi gaidītā trešās paaudzes «Range Rover Sport» prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā «Range Rover Sport» spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko «Range Rover».
“Jaunajā Range Rover Sport mēs pirmo reizi ieviešam vairākas nozīmīgas tehnoloģijas, kas to izceļ citu auto vidū. Pirmizrādes laikā Latvijā žurnālisti, eksperti, «Land Rover» cienītāji un partneri bija aicināti pirmo reizi klātienē skatīt jauno un īpaši jaudīgo luksusa SUV un gūt pārliecību, ka tas tiešām ir pelnījis īpašo statusu tirgū.
Esmu droša, ka klienti Latvijā iemīlēs jauno modeli, tāpat kā savulaik pirmās un otrās paaudzes mašīnas," sacīja Juste Jaruše, «Jaguar» un «Land Rover Baltics» biznesa vadītāja.
Izsmalcinātības virsotne
Jaunais «Range Rover Sport» nav iecerēts tikai kā pilsētas apvidus auto – tā mērķis ir kļūt par modernās tehnikas un izsmalcinātības paraugu. Šādu pārliecību guva arī pirmizrādes apmeklētāji – audiovizuālās prezentācijas laikā viesi nonāca nevis parastā auto demonstrācijas telpā, bet vietā ar spārnojošu atmosfēru, kas jauno «Range Rover Sport» atklāja visizteiksmīgākajos veidos.
Piemēram, pirmo reizi vēsturē sportiskā luksusa SUV rūpīgi izstrādātajām virsbūves līnijām ir nepārtraukta LED grafika, kas redzama no jebkura leņķa un kas tam piešķir atšķirīgu un mūsdienīgu izskatu arī tumsā. Jaunajā «Range Rover Sport» jaušama apbrīnojama uzmanība pret detaļām, sākot no robustajām un pārsteidzošajām virsbūves līnijām un beidzot ar jaudīgajiem spēka agregātiem un progresīvākajām virsbūves un salona tehnoloģijām.
Ar vēl nepieredzētām virsbūves tehnoloģijām un detaļām, smalki nostrādātu salonu, kas pasažierus droši atdala no ārējās pasaules, jaunais «Range Rover Sport» piedāvā pārsteigumus visos auto aspektos.
Unikālas tehnoloģijas
Jaunajā «Sport» ir izmantotas progresīvākās zīmola virsbūves tehnoloģijas. Visu jauno tehnoloģiju pamatā ir jaunā MLA-Flex arhitektūra, kuras robustā konstrukcija padara virsbūvi pat par 35% stingrāku nekā iepriekšējai paaudzei. MLA-Flex darbojas kopā ar virkni citu sistēmu, kuras īpaši pilnveidotas jaunajam modelim un kuras uzrauga viedo integrētās šasijas vadības sistēmu.
Piemēram, jaunā «Dynamic Response Pro» stūres sistēma spēj strādāt roku rokā ar jaunākās paaudzes pneimatisko balstiekārtu, kurā pirmo reizi iestrādātas pārslēdzama tilpuma pneimatiskās atsperes. Pateicoties jaudīgai 48 voltu elektriskajai sistēmai, kas katrai asij spēj pievadīt līdz pat 1400 Nm griezes momentu, sistēma nodrošina maksimālu stabilitāti vissarežģītākajos apstākļos gan taisnā trasē, gan līkumos.
Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ietilpst visu jauno «Range Rover Sport» standarta aprīkojumā, un, pateicoties viedām sistēmām, situācijai to var pielāgot ar vislielāko precizitāti, nodrošinot vadītājam gan «Range Rover» komfortu, gan «Range Rover Sport» sportiskumu un dinamiku. Lai balstiekārta darbotos pēc iespējas precīzāk un vienmērīgāk, auto tagad ņem vērā arī eHorizon navigācijas datus un sagatavojas gaidāmajiem līkumiem.
Jaunā «Range Rover Sport» dinamiku vēl vairāk uzlabo «Adaptive Dynamics 2» tehnoloģija, kas nepārtraukti kontrolē aktīvos amortizatorus un samazina nevēlamas svārstības. Lai sasniegtu vislabākos rezultātus, sistēma mēra un koriģē kustības līdz pat 500 reizēm sekundē, un tas nodrošina vienmērīgu braukšanu vissarežģītākajos ceļa apstākļos un lielā ātrumā.
Visi jaunie «Range Rover Sport» ir aprīkoti ar astoņu pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu un viedo visu riteņu piedziņu, kas spēj intuitīvi sadalīt vilces spēku starp riteņiem. Savukārt jaunais 530 ZS V8 «Twin Turbo» spēka agregāts nodrošina sportiskam auto līdzvērtīgu veiktspēju, kas «Dynamic Launch» režīmā no nulles līdz 100 kilometriem stundā ļauj paātrināties nieka 4,5 sekundēs. Dzinēju klāsts apmierina visplašākās vajadzības, tāpēc klienti var izvēlēties arī ekonomisku vieglā hibrīda un Ingenium dīzeļdzinējus.
No 2024. gada modeļu klāstu papildinās pilnībā elektriskā versija.
Arī salonā ir rasta vieta mūsdienīgiem risinājumiem. Jaunās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšana samazina ceļa un riepu radīto troksni, tāpēc pasažieri var netraucēti baudīt jaunā «Range Rover Sport» spēka piedziņas dūkoņu. Lai nepārtraukti uzraudzītu ieplūstošās skaņas, trokšņu slāpēšanas sistēma izmanto mikrofonus un akselerometrus riteņu arkās, savukārt trokšņu slāpēšanas skaņas profilu viedās sistēmas aprēķina līdzīgi kā modernajās audio austiņās.
Par gaisa kvalitāti gādā jaunās paaudzes salona gaisa attīrīšanas sistēma Cabin Air Purification Pro. Lai aizsargātu no smakām, baktērijām un alergēniem, tostarp SARS-CoV-2 vīrusa, tā apvieno PM2,5 filtrēšanu un nanoe X tehnoloģiju. Automašīnas aizmugurē ir uzstādīta arī atsevišķa nanoe X iekārta, kas paredzēta otrās sēdekļu rindas pasažieriem un kas ļauj nodrošināt kvalitatīvu gaisu visā salonā.
Jauno «Range Rover Sport» jau var pasūtīt «Land Rover» dīlera salonā, un pirmie spēkrati pie īpašniekiem ieradīsies oktobrī. Jaunā modeļa cena Latvijā ir no 98 450 eiro.