Viņš piebilda, ka modeļu atklāšanas pasākuma tēma tika apzināti saistīta olimpisko un sportisko garu, jo, radot šo SUV, Porsche mērķis bija panākt, lai pilnībā elektriskais Macan būtu sportiskākais modelis savā segmentā.
«Tas ir arī izdevies! Klasiskās Porsche proporcijas ir pilnveidotas un optimāli pielāgotas elektriskā automobiļa izaicinājumiem. Vienlaikus izceļas auto modernais dizains, ir saglabāta jauda, kā arī dinamiskas un sportiskas braukšanas baudījums,» teica Norvelis.
Porsche Macan kā iekšdedzes dzinēja automobilis debiju piedzīvoja pirms desmit gadiem, savukārt tā jaunā versija ir pirmais vācu luksusa sporta auto ražotāja pilnībā elektriskais SUV, taču jau otrais “Porsche” elektroautomobilis.
Pasaules pirmizrāde elektriskajam Macan 4 un Macan Turbo bija šā gada janvārī Šanhajas auto izstādē. Savukārt, jau jūlijā modeļu klāstu papildināja Macan un Macan 4S.
Pateicoties progresīvajam un modernajam dizainam, Porsche raksturīgajai veiktspējai, lielajam nobraukšanas attālumam un praktiskumam ikdienā, jaunā Macan 4 un Macan Turbo mērķis ir pilnībā apmierināt Porsche klientu prasības, izvēloties SUV.
Tagad arī Latvijas klienti varēs novērtēt jaunos pilnībā elektriskos SUV Macan 4 un Macan Turbo modeļus, kuriem ir pieejamas arī demo versijas un līdz ar to būs iespēja doties testa braucienos.
Nepārspējama elektriskā veiktspēja
Porsche izmanto tikai jaunākās paaudzes nepārtrauktās ierosmes PSM motorus uz priekšējās un aizmugurējās ass ar mērķi panākt izcilu efektivitāti un optimālu jaudas atkārtojamību.
Jau skaitļi vien norāda uz augstākās klases elektrisko veiktspēju: izmantojot starta kontroles funkciju Launch Control, Macan 4 sasniedz līdz 300 kW (408 ZS) jaudu overboost režīmā, Macan Turbo – līdz 470 kW (639 ZS) jaudu. Maksimālais griezes moments ir attiecīgi 650 un 1130 Nm. Tas garantē izcilas braukšanas īpašības. Macan 4 no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,1 sekundē, Macan Turbo – 3,3 sekundēs. Abu modeļu maksimālais ātrums ir attiecīgi 220 km/h un 260 km/h.
Elektromotori enerģiju iegūst no litija jonu akumulatora ar kopējo ietilpību 100 kWh, no kuriem iespējams aktīvi izmantot līdz 95 kWh. Augstsprieguma akumulators ir galvenais komponents jaunizstrādātajā PPE (Premium Platform Electric) platformā ar 800 voltu spriegumu, ko “Porsche” izmanto jaunajā Macan pirmo reizi.
Līdzstrāvas uzlādes jauda ir līdz 270 kW. Akumulatora uzlādes līmeni no 10 līdz 80% iespējams palielināt apmēram 21 minūtē piemērotā ātrās uzlādes stacijā. Veicot uzlādi 400 voltu uzlādes stacijās, augstsprieguma slēdzis akumulatorā nodrošina iespēju sadalīt 800 voltu akumulatoru divos atsevišķos akumulatoros, no kuriem katram ir 400 voltu nominālais spriegums. Tas ļauj veikt īpaši efektīvu uzlādi ar jaudu līdz 135 kW bez papildu HV pastiprinātāja. Maiņstrāvas uzlāde, izmantojot mājās izvietotos lādētājus, ir iespējama ar jaudu līdz 11 kW.
Macan 4 modeļa kombinētais attālums, ko var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, ir līdz 613 kilometriem, “Macan Turbo” – līdz 591 kilometram (WLTP).
Pilnveidotas proporcijas, progresīvs un moderns dizains
Jaunais Macan ir pirmais gadījums, kad Porsche”elektrificē modeli ar jau pazīstamu un nostabilizējušos identitāti. Macan klāsta modeļus vizuāli uzreiz var atpazīt kā daļu no “Porsche” produktu saimes, vienlaikus tā proporcijas ir pielāgotas, ņemot vērā elektrisko automobiļu specifiku un vajadzības.
Priekšējā pārsega nelielais slīpums un izteiksmīgie spārni piešķir 4784 mm garajam, 1938 mm platajam un 1622 mm augstajam SUV dinamisku izskatu pat tad, ja tas stāv uz vietas.
Jaunais Macan pieejams ar diskiem līdz pat 22 collu izmērā ar atšķirīga izmēra riepām uz priekšējās un aizmugurējās ass. Riteņu garenbāzi, kas ir par 86 milimetriem garāka nekā iepriekšējam modelim (2893 mm), kompensē īsas pārkares priekšpusē un aizmugurē.
Līdz ar elektrifikāciju Macan ir palielinājies bagāžas nodalījums. Atkarībā no modeļa un uzstādītā aprīkojuma ietilpība aiz aizmugurējiem sēdekļiem ir līdz 540 litriem (kravas pārvadāšanas režīmā). Zem priekšējā pārsega atrodas otrs bagāžas nodalījums ar 84 litru ietilpību. Tas ir par 127 litriem vairāk nekā iepriekšējam modelim. Ja aizmugurējā sēdekļa atzveltne ir pilnībā nolocīta, aizmugurējā bagāžas nodalījuma ietilpība palielinās līdz 1348 litriem.
Jaunā Macan ļoti praktiskās īpašības papildina arī maksimālais vilkšanas spēks, kas ir 2000 kilogramu.
Auto salons – nepārprotamā Porsche stilā
Atkarībā no modeļa un aprīkojuma vadītāja un priekšējā pasažiera sēdpozīcija tagad ir pat par 28 milimetriem zemāka nekā iepriekš, aizmugurējo pasažieru sēdpozīcija – pat par 15 milimetriem, un viņiem ir vairāk vietas kājām.
Auto salons nepārprotami ir ieturēts Porsche stilā: kabīnes platumu izceļ integrēts melns panelis. Uz augšu paceltais viduskonsoles dizains pastiprina iespaidu par vadītāja zemu un uz veiktspēju orientētu pozīciju automobilī. Vienlaikus lielie logi rada gaišu un gaisīgu sajūtu salonā. Papildus mūsdienīgām digitālajām lietotāja saskarnēm ir arī atsevišķi analogie vadības elementi, piemēram, gaisa ventilācijas lūkas un gaisa kondicionēšanas vadības ierīces.
Pārdomāti veidotajā kabīnes un durvju apdares joslā ir iestrādāta LED gaismas josla. Tā darbojas gan kā apkārtējās vides apgaismojums, gan kā komunikācijas gaisma. Atkarībā no situācijas tā sniedz informāciju vai brīdinājumus, piemēram, par šofera sagaidīšanu, uzlādi vai paziņojumus, kas saistīti ar vadītāja asistentu sistēmām. Jaunā Macan aprīkojuma klāsts nodrošina plašas pielāgošanas iespējas.
Porsche arī mērķē automobiļu ražošanā pielietot vairāk ekoloģisku materiālu.
Daļa šādu materiālu ir izmantoti atsevišķās pilnībā elektriskā Macan salona detaļās.
Pirmais Macan ar aizmugurējās ass stūrēšanu un divu vārstu amortizatoriem
Gan Macan 4, gan Macan Turbo ir visu riteņu piedziņa. Abi elektromotori tiek vadīti ar jaudas elektroniku gandrīz reālā laikā. Elektroniski vadāmā Porsche vilkmes kontroles sistēma (ePTM) darbojas apmēram piecas reizes ātrāk nekā parastā pilnpiedziņas sistēma un spēj reaģēt uz izslīdēšanu desmit milisekundēs. Turklāt visu riteņu piedziņas sadalījumu regulē izvēlētā braukšanas programma. Porsche griezes momenta vektorizācijas sistēma Plus (PTV Plus) – elektroniski vadāma aizmugurējās ass diferenciāļa bloķēšana – arī uzlabo Macan Turbo saķeri, braukšanas stabilitāti un sānu dinamiku.
Macan modeļi ar pneimatisko balstiekārtu, kas iekļauta arī Turbo modeļa standarta komplektācijā, ir aprīkoti ar Porsche aktīvo piekares vadības sistēmas (PASM) elektronisko amortizācijas kontroli. To var kombinēt arī ar tērauda atsperu balstiekārtu. PASM tagad ir arī amortizatori ar divu vārstu tehnoloģiju. Pateicoties plašākam amortizācijas diapazonam, tā nodrošina plašāku sadalījumu starp komfortu un veiktspēju. Tādējādi atšķirības starp braukšanas programmām kļūst vēl jūtamākas.
Pirmo reizi Macan ir pieejama papildu komplektācijā iekļauta aizmugurējās ass stūrēšana ar maksimālo piecu grādu stūrēšanas leņķi. Tā nodrošina kompaktu 11,1 metra pagrieziena rādiusu pilsētas satiksmē un manevru laikā, vienlaikus sniedzot izcilu braukšanas stabilitāti, braucot ar lielāku ātrumu. To prasmīgi veicina konsekventa un precīza priekšējās ass stūrēšana, ar ko zīmols ir pazīstams.
Jauno modeļu cena – no 87 300 eiro par pilnībā elektrisko “Macan 4” un 118 300 eiro par Macan Turbo, ieskaitot PVN.