Jaunā multimediālā izstāde Alegorijas. Slepenās zīmes veltīta vienam no Renesanses sarežģītākajiem un noslēpumainākajiem māksliniekiem Hieronīmam Bosam (Hieronymus Bosch, ap 1450. – 1516.). Hieronīms Boss, 15. gadsimta cilvēks, uzdod būtiskus jautājumus, kas skar mūsu dvēseles dziļumus – kas mēs esam šajā pasaulē? Kurp dodamies un kā savaldīt savas emocijas un kaismes, kā saredzēt cilvēkā būtiskāko – viņa dvēseli?
Savas dzīves laikā Boss radījis apmēram 16 triptihus, no kuriem saglabājušies astoņi, bet vēl no pieciem palikuši fragmenti, glaznojot uz ozokloka paneļiem. Tāds ir arī izstādē apskatītais Pasaulīgo prieku dārzs, kuru joprojām mākslas zinātnieki cenšas iztulkot. Šis triptihs kopš 1939. gada atrodas Prado muzeja īpašumā Spānijā.
Hieronīma Bosa daiļrade liek aizdomāties par esamības jēgu un pārvērtēt, ar ko mēs piepildām dzīvi. Meistara gleznās ir daudz alegoriju un dažādu simbolu, kuru nozīme daudzējādā ziņā jau ir neatgriezeniski zaudēta.
«Neparastas formas un tēli simbolizē to gaišo un tumšo, kas mīt cilvēkā. Nu šie tēli un simboli iegūs jaunu formu – īpašais scenārijs un digitālas tehnoloģijas spēj veidot meistardarbu paralēles ar 20. gadsimta sireālisma mākslu un iespējams arī ar šodienu,» saka Romāns Morozovs, Digital Art House dibinātājs. «Ar šo jauno multimediālo izstādi mēs vēlamies rosināt skatītājus uz pārdomām un uz mazliet filozofisku dzīves skatījumu. Izstādes viesus gaida iedziļināšanās slavenā meistara darbos, ko nodrošina jaunākās multimediālās tehnoloģijas. Skatītāji varēs aplūkot slavenā mākslinieka gleznas no cita skatpunkta un pamēģināt atklāt Hieronīma Bosa alegorijām un slepenām zīmēm pārbagāto darbu noslēpumus.»
Hieronīma Bosa darbi ir par mums, šodienas globālo cilvēci, kas nespēj pamest “pasaulīgo baudu dārzu”, baidās no “nāves triumfa” un “pastaro tiesu” pārvērš par grāvējfilmu. «Mūsdienu izklaides vieglprātībā nāves grēki ir pārvērtušies par mediju rutīnu. Visaptverošā vīrusa laikmetā nāve ir kļuvusi reāla, tā ir izkāpusi no Bosa darbiem un atgādina, ka arī mūsdienu cilvēku var izraidīt no pērkamās paradīzes, kuru viņš nav pelnījis. Nāciet atpakaļ pie Bosa, mēģiniet pārvarēt bailes un ieraudzīt sireālisma priekšteci Renesanses laikā,» skaidro kultūrpētnieks Deniss Hanovs.