• F1 posms Imolā: slapja traģikomēdija ar laimīgo zaudētāju

    Komentārs
    Līga Stirna
    Līga Stirna
    19. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Red Bull
    Ja pēc pirmā šā gada F1 čempionāta posma Bahreinā fani varēja apmierināti māt ar galvu, ka sezona solās būt aizraujoša, tad pēc otrā Imolā sajūsma varētu sasniegt diezgan augstu rādītāju.

    Pirmais posms ir pirmais posms, drošus nākotnes scenārijus pēc tā būvēt ir pāragri, bet otrais sajauca kārtis vēl pamatīgāk. Protams, dati salīdzināšanai ir, kaut vai par kvalifikāciju. Bahreinā pārliecinošs pole position Maksam Verstapenam (Red Bull), Itālijā savu 99. pole position karjerā izcīnīja Lūiss Hamiltons (Mercedes) ar perfekti veiktu Imolas apli. Taču Verstapena pārsvars Bahreinā bija četras sekundes desmitdaļas, kamēr Hamiltons Itālijā otrās starta vietas ieguvēju Serhio Peresu (Red Bull) apsteidza tikai par 0,035 sekundēm, bet Verstapenu – par 0,086 sek. Tas apstiprina pieņēmumu, ka šosezon Mercedes vairs nav tik pārāki par konkurentiem kā iepriekšējos gados.

    Šajā kontekstā pārsteidza Valteri Botasa (Mercedes) astotā starta vieta – tas pavisam noteikti neatvieglo Hamiltona cīņu par titulu, ja līdzās nav uzticamā ieroču nesēja un piesedzēja. Visu nedēļas nogali Mercedes bija problēmas ar temperatūras uzturēšanu riepās, un tas atsaucās gan uz kvalifikācijas, gan sacīkšu rezultātiem. Ņemot to visu vērā – cepuri nost Hamiltona priekšā par to, ko viņš sasniedza!

    Pati sacīkste bija īsts saldais ēdiens faniem, jo kurš gan F1 cienītājs nesapņo par vismaz dažām lietus gonkām sezonā. Slapja trase prasa pavisam citu pieeju, taktiku, pieredzi un prasmes. Skaidrs, ka ikviens no 20 pilotiem, kas iziet uz starta, ir izcils talants, bet lietus karaļa titulu iegūst vien retais.

    Izslīdēšana no trases un valsēšana pa to sākās jau ar iesildīšanās apli, kad kontroli pār savu bolīdu pazaudēja arī pats Makss Verstapens. Turpinājumā vien retais braucējs nepaviesojās grantētajā drošības zonā vai apmalē. Šādos apstākļos izteikti lielu lomu sāk spēlēt katra pilota spēja gudri tikt galā ar trasi, bolīdu, sevi un konkurentiem. Un veiksme! Imolā tā bija sacīkstes karaliene un viņas favorīts – Lūiss Hamiltons.

    Divreiz tikt ārā no situācijas, kas faktiski nozīmētu nožēlojamu sacīkstes noslēgumu, beigās kāpt uz goda pjedestāla un saglabāt vadību čempionāta kopvērtējumā – tas ir patiešām izcili!

    Savu pole position Hamiltons pazaudēja jau pirmajos līkumos pēc starta – Verstapens apņēmīgi atņēma konkurentam pirmo pozīciju un aizbrauca. FIA gan izmeklēja apdzīšanas manevru, bet beigās atzina to par legālu un Verstapens sodu nesaņēma. Šoreiz gan līdz galam nenostrādāja Hamiltona trumpis – spēja gudri sataupīt riepas un uz pitsopta rēķina tikt garām konkurentam. Verstapens ka bija pirmais, tā palika. Un tad – šoks! Pa grants drošības joslu aizlēkāja arī paša Hamiltona formula – ļoti nepierasti redzēt čempionu kļūdāmies. Pirmais pieminētās veiksmes pieskāriens – britu pilota bolīds apstājās pirms pašas drošības apmales, neietriecoties tajā.

    Izkārpīties no grants un atgriezties trasē nebija problēmu, tikai zaudētās 10 pozīcijas… Un tad laime nelaimē – smagu sadursmi piedzīvoja Valteri Botass un Džordžs Rasels (Williams). Tika izkārti sarkanie karogi, un braucēji atgriezās boksu celiņā gaidīt, kad trase tiks satīrīta un sacīkstes varēs atsākties. Atkārtotais starts gaitā, vilcieniņā vienam aiz otra, un tā jau nu Hamiltonam nebija nekāda problēma – noķert un noēst konkurentus, pa vienam vien. Lai arī Red Bull šogad izskatās spēcīgāki par Mercedes, pārējām komandām nav nedz tik labas tehnikas, nedz tik pieredzējušu pilotu, kas spētu pretoties astoņkārtējam čempionam. Strolls, Gaslī, Rikjardo, Sainss un Leklērs – visi šie piloti tika apsteigti tajā pašā aplī, kad Hamiltons viņiem pietuvojās no aizmugures. Vienīgais Lando Noriss (McLaren) trīs apļus paspirinājās pretī melni sudrabotajam nezvēram, līdz priekšpēdējā aplī padevās arī viņš un Hamiltons nonāca turpat, kur bija pirms visas tās ambrāžas – otrajā pozīcijā.

    Maksam Verstapenam, saprotams, maz rūpēja, kā Hamiltonam klājas tur aizmugurē – holandietis varēja audzēt drošu pārsvaru līdz pat sacīkstes beigām, un finišā tās bija 22 sekundes.

    Taču nozīmīgāks, manuprāt, ir tas, kas notika aiz viņa. Iepriecināja un cerīgi rādās McLaren komandas rezultāti – Lando Noriss kvalifikācijā pat bija otrais aiz Hamiltona, bet viņa labāko rezultātu anulēja trases robežu pārkāpšanas dēļ. Ja ne sarkanais karogs un Hamiltona ātrā pacelšanās rezultātu tabulā, Noriss, visticamāk, būtu stāvējis uz otrā pakāpiena, savukārt uz trešā – Šarls Leklērs (Ferrari). Un arī tā ir laba ziņa – abas Ferrari formulas Imolā bija tuvāk pjedestālam nekā labāko desmitnieka astei. Leklērs finišēja ceturtais, Sainss – piektais. Kaut kas tāds sen nav pieredzēts.

    Runājot par pārējiem, iepriecina arī Williams pilotu iekļūšana otrajā kvalifikācijas kārtā – arī kas tāds nebija sen piedzīvots. Haas samierināšanās ar situāciju un likteni ir neizbēgama – viņu jaunuļi Ņikita Mazepins un Miks Šūmahers ar garantiju sevi ir ierakstījuši pēdējās pozīcijās, ja vispār tiks līdz finišam. Lai arī komandas vadība postulē, ka visas kārtis ir liktas uz nākamo sezonu, DNFi un 19.-20. vieta ir smaga nasta, kas naudas devējiem ir grūti pārdodama. Komndas bosam Ginteram Šteinertam jau ar iepriekšējiem pilotiem – Romēnu Grožānu un Kevinu Magnusenu – gāja grūti, bet tagad viņa pasaulē prieka stariņu, izskatās, nebūs vispār.

    Pagaidām grūti saprast, ko gaidīt no Alpine (iepriekš Renault) un Aston Martin – viņi varētu būt tie, kuru rezultāti ies kā pa viļņiem.

    Pēc Emīlijas Romanjas Grand Prix čempionāta vadībā joprojām ir Lūiss Hamiltons, kuru izglāba ātrākais aplis un par to piešķirtais papildus kopvērtējuma punkts. Britam ir 44 punkti, Verstapenam – 43. Konstruktoru kausā Mercedes ir septiņu punktu pārsvars pār Red Bull.

    Trešais F1 čempionāta posms būs maija pirmajā nedēļas nogalē Portugālē. Ņemot vērā Portimao trases jautro konfigurāciju, gribētos cerēt uz vēl vienu aizraujošu un neprognozējamu sacīksti!

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē