SM skaidro, ka pēdējā laikā Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, populāri ir kļuvuši elektroskrejriteņi, bet pašreizējais normatīvais regulējums pietiekoši precīzi nenosaka noteikumus, kas būtu attiecināmi uz to dalību ceļu satiksmē. Turklāt pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros bijis iesaistīts elektroskrejritenis. Pērn līdz 13.novembrim fiksēti 53 šādi ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainotas 35 personas, bet divas gājušas bojā.
Likumprojekts paredz, ka elektroskrejriteņus ceļu satiksmē drīkstēs izmantot no 14 gadu vecuma.
Vienlaikus, ja persona nav sasniegusi 18 gadu vecumu, tad, lai vadītu elektroskrejriteni, tai jābūt iegūtām velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām.
Citi lasa
Tāpat plānots, ka ceļu satiksmē būs atļauts izmantot skrejriteņus ar konstruktīvo ātrumu līdz 25 kilometrien stundā. Turklāt ar elektroskrejriteni būs aizliegts pārvadāt kravu un pasažieri. Elektroskrejriteņa vadītājam alkohola koncentrācija asinīs nedrīkstēs pārsniegts 0,5 promiles.
SM pārstāve Iveta Kancēna norādīja, ka tālākā likumprojekta saskaņošana un iesniegšana Ministru kabinetā ir plānota līdz pavasarim, pēc tam attiecīgi būs arī jāveic grozījumi Ceļu satiksmes noteikumi, kuros būs sīkāk atrunāta kārtība par elektroskrejriteņu dalību ceļu satiksmē, tostarp par kārtību, kur ar to drīkstēs braukt.
SM sagatavoties grozījumi Ceļu satiksmes likumā paredz izmaiņas arī attiecībā uz velosipēda vadīšanu ceļu satiksmē. Paredzēts, ka turpmāk velosipēda vadītāja apliecība būtu nepieciešama personām vecumā no 10 līdz 17 gadiem. Savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vai elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļa vadīšanas tiesības nebūtu nepieciešamas.