Ārēji modernizētais Taycan izskatās ļoti līdzīgs sākotnējam modelim, tāpēc to grūti nosaukt par feisliftu. Taycan pazinēji pamanīs jaunos lukturus un vēl dažas sīkas nianses, taču lielas pārmaiņas eksterjerā nebija nedz gaidītas, nedz vajadzīgas. Esam jau pieraduši, ka štutgartieši ar pirmo piegājienu rada pievilcīgu automašīnu un modeļu dizainu maina bez krasiem soļiem. To lieliski apliecina tas, cik pakāpeniski 60 gadu laikā mainījusies 911. kupeja.
Dizaineram šeit nebija daudz darba, tāpēc lielāko vezumu šoreiz vilka Porsche inženieri. Paveiktais darba apjoms nelīdzinās klasiskai modernizācijai, drīzāk jaunai modeļa paaudzei.
Tālāk un ātrāk
Lai arī iekšdedzes modeļu gadījumā to vērtējam reti, elektroauto pircēji lielu uzmanību pievērš nobraucamajai distancei. Taycan lielākajai baterijai ir 105 kW kapacitāte un jauns ķīmiskais sastāvs, tāpēc ar vienu uzlādi tas prot aizbraukt par 35% tālāk. Atkarībā no versijas sniedzamība būs līdz pat 678 km – par 175 km vairāk nekā līdz šim – un attāluma ziņā atbilst maršrutam Rīga–Pērnava.
Šosejas malā pavadīto laiku saīsinās vēl jaudīgāka uzlāde, kas tagad sasniedz 320 kW iepriekšējo 270 kW vietā. Uzlādes ātrums sarucis divtik, samazinoties no 37 līdz 18 minūtēm (10–80% uzlāde), ļaujot ātri uzlādēt bateriju arī vēsākā laikā. Uzlabojumu sarakstu turpina rekuperācijas jauda, kas palielināta no 290 līdz 400 kW. Tāpat kā iepriekš, uzlādes ligzdas ir abās pusēs, atvieglojot noparkošanos pie stacijas. Šādas pūles modeļa modernizācijā liek nervozi skatīties uz Taycan citu zīmolu feisliftiem.
2,2 s līdz 100 km/h
Teorija un uzlabojumi uz papīra ir svarīgi, taču būtiskāk ir tas, kā Taycan brauc. Jau bāzes versijā tam ir 435 ZS, un 100 km/h tas sasniedz 4,8 sekundēs. Atšķirībā no vairuma elektroauto, kas prot ātri braukt tikai taisni, Taycan ļoti sekmīgi met izaicinājumus līkumiem.
Šis bezizmešu auto piedāvā spēku, ko iegrožotā apmērā varam izmantot koplietošanas satiksmē, bet no krātiņa izlaist nezvēru vēlams sacīkšu trasē, piemēram, Biķerniekos. Vēl labāk, ja pareizās trajektorijas parāda šī brīža spicākais autošosejas braucējs Valters Zviedris, kurš 12H Mugell izturības sacensībās pilotēja Porsche 911 GT3 CUP.
Nekādas turbo bedres, pārslēgšanās uz zemāku pārnesumu vai ilgstošas pauzes no transmisijas. Te viss notiek acumirklī. Zemā sēdpozīcija, saķere ar segumu un pat absurdi precīzā vadāmība dažbrīd liek sajusties kā Cayman. Tiešā un pārnestā nozīmē uz zemes mūs notur akumulatora papildu svars, taču lielā jauda un tehnoloģiskie risinājumi, piemēram, četru riteņu stūrēšana un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta, palīdz tam no ikdienas auto pārvērsties par četrdurvju sporta kupeju.
Ja pasūtīsiet arī Porsche Active Ride balstiekārtas sistēmu, Taycan virsbūvi nespēs sašūpot līkumi, strauja bremzēšana vai paātrināšanās. Tā ir vēl nepieredzēta stabilitāte, kas mūsdienās nav raksturīga nevienā jomā.
Vācu elektroauto arī turpmāk būs pieejams bāzes versijā ar nosaukumu Taycan, kā arī Taycan S, Turbo un Turbo S, kas ir cita par citu ātrākas. Taycan arsenāla apogejs ir jaunā Turbo GT versija (245 800 eiro sākumcena), kas pārsniedz maģisko 1000 ZS slieksni un 100 km/h sasniedz nieka 2,3 sekundēs, bet otro simtu – zibenīgās 6,6 sekundēs. Tas ir ātrākais un jaudīgākais Porsche ielas auto, kāds jebkad ražots.
Lai cik žiperīgs būtu jūsu auto, vienmēr pienāk brīdis, kad uzrāviens ir par īsu. Šim nolūkam paredzēta atvieglinātā Weissach trases pakotne, kas paātrinās vēl par 0,1 sekundi, bet maksimālais ātrums ir 305 km/h. Lūk, cik tālu ir attīstījušies sērijveida ražošanā esošie elektroauto!
Visiem gadalaikiem
Ārpus trases nožogojuma nesteidzīgākā braucienā devāmies ar praktiskāko Taycan versiju – pilnpiedziņas Cross Turismo. Tā ir līdzīga Sport Turismo modifikācijai, taču paaugstināts klīrenss un virsbūves aizsargpaneļi padara to vēl vairāk piemērotu mūsu klimata apstākļiem.
Taycan interjera apdares latiņa esošajam Tesla klāstam ir neaizsniedzama, un tehnoloģiju kopums ir iespaidīgs. Tam ir vēl plašāks aprīkojums standarta komplektācijā, kas ietver arī jaunākās paaudzes Porsche Driver Experience ar uzlabotu displeja un vadības koncepciju.
Ļoti noderīga, bet mūsdienu autobūvē reti pieejama ir nakts redzamības tehnoloģija, kas pieejama par 2286 eiro. Ja vēlaties, lai arī līdzbraucēja acu priekšā atrastos displejs, par to būs jāpiemaksā 1386 eiro, savukārt Burmester High-End visaptverošā skaņas sistēma melomānus iepriecinās par 6038 eiro. Viss atkarīgs no vēlmēm un iespējām.
Reklāmas materiāls sadarbībā ar Porsche Latvija.