Attīstības programmas otrais posms
“Ar «Audi RS Q e-tron» mums izdevās labi debitēt Dakārā un pat gūt pirmo uzvaru ātrumposmā sev pilnīgi jaunā autosporta disciplīnā,” saka «Audi Sport GmbH» rīkotājdirektors un Audi motoru sporta nodaļas vadītājs Rolfs Mihls (Rolf Michl). “Kā ierasts tik agrīnā izstrādes posmā, piloti, stūrmaņi un mehāniķi ātri vienojās par nākamajiem attīstības mērķiem.
Kopējā darba rezultāts ir jaunais un pilnveidotais «RS Q e-tron E2».” Šis ir attīstības programmas otrā posma sākums.
Jaunā virsbūve: efektīva gaisa plūsmā, dinamiska smiltīs
“"Audi RS Q e-tron E2" nav nevienas kopīgas detaļas ar tā priekšteci,” saka «RS Q e-tron» galvenais dizainers Aksels Leflers (Axel Löffler). Lai ievērotu noteikumos paredzētos interjera izmērus, salons tagad ir kļuvis ievērojami platāks. Ir pārveidots arī priekšējais un aizmugurējais pārsegs.
“Mēs atteicāmies no aizmugurējā pārsega turpinājuma līdz vidējo statņu apakšai abos sānos. Apvienojumā ar pilnveidotu kompozītmateriālu slāņu konstrukciju, šis risinājums ir ļāvis samazināt automašīnas svaru,” pauž Aksels Leflers. Kaut arī T1U prototipiem būs jāsver vismaz 2100 kilogramus līdzšinējo 2000 kilogramu vietā, tik un tā bija būtiski ietaupīt dažus desmitus kilogramu, vienlaikus pazeminot arī automobiļa smaguma centru.
Aerodinamiskā koncepcija virsbūves daļai zem pārsegiem nedaudz atgādina laivas formu: tā ir visplatākā salona daļā, kā arī ievērojami sašaurinās priekšpuses un aizmugures virzienā. Jauno noteikumu par salona izmēru dēļ, virsbūve ir kļuvusi lielāka. Neskatoties uz to, inženieriem izdevās samazināt kopējo aerodinamisko pretestību par aptuveni 15 procentiem.
Saskaņā ar noteikumiem maksimālais ātrums joprojām ir ierobežots līdz 170 km/h. Tomēr uzlabotā gaisa plūsma vēl vairāk samazina elektriskā automobiļa enerģijas patēriņu.
Vēl draudzīgāks apkārtējai videi: optimizēta enerģijas pārvaldība
«Audi RS Q e-tron E2 »elektriskā piedziņa sastāv no enerģijas pārveidotāja, ko veido iekšdedzes dzinējs un ģenerators, un no augstsprieguma akumulatora, kā arī diviem elektromotoriem uz priekšējās un aizmugurējās ass. Šeit svarīga loma ir enerģijas pārvaldībai. Sarežģītās elektriskās piedziņas elektroniskā vadības sistēma pierādīja sevi jau pirmajos rallijos.
Problēmas radās tikai ārkārtējos gadījumos. Piemēram, Dakāras rallijā «Audi» novēroja īslaicīgu pārmērīgu jaudu situācijās, kad riteņiem bija mazāk saskares ar zemi palēcienos vai uz nelīdzena reljefa. «Audi» rūpīgi pievērsās jaudas regulatoru precīzai regulēšanai. Tagad programmatūra dažu milisekunžu laikā pārrēķina divas atsevišķas robežvērtības – katram motoram savu. Rezultātā sistēma precīzi darbojas līdz pieļaujamajai robežai, nezaudējot veiktspēju.
Vienkāršota braukšana: parocīgs salons un vieglāka riteņu nomaiņa
Displeji joprojām atrodas pilota redzes laukā ierastajā vietā viduskonsolē, un ir arī saglabāts centrālais slēdžu panelis ar 24 pogām. Tomēr inženieri ir pārkārtojuši displejus un vadības ierīces – pilotam un stūrmanim pirmo reizi ir iespēja ar grozāmu slēdzi izvēlēties četras sistēmas sadaļas: “Ātrumposma” režīmā ir pieejamas visas sacensībām nepieciešamās funkcijas; “Ceļa” sadaļā ir atrodamas pārbraucienos izmantojamas funkcijas; Ar “Kļūdu” opciju meklē, kategorizē un fiksē kļūdas; “Iestatījumu” sadaļā ir atrodams viss inženieriem nepieciešamais.
Ekipāžām tagad ir daudz vieglāk nomainīt pārsistu riepu. Rezerves riepas auto sānos tagad vairs nav paslēptas aiz masīviem pārsegiem, bet gan aiz vienkāršiem un viegli noņemamiem virsbūves paneļiem. Jaunie desmit spieķu diski no sadarbības partnera Rotiform ir daudz ērtāki un drošāki lietošanā.
Pēc sākotnējiem testiem galvenā testu inženiera Arnau Niubo Boša (Arnau Niubó Bosch) vadībā «Audi Sport» prezentēja «RS Q e-tron E2» Neiburgā pie Donavas 1. septembrī. No 1. līdz 6. oktobrim jaunā tehnoloģija tiks pirmo reizi pārbaudīta sacensību apstākļos Marokas rallijā. Trīs Audi ekipāžas pārbaudīs savus spēkus tuksneša rallijā ar startu un finišu Agadirā šīs Ziemeļāfrikas valsts dienvidrietumos.