Brauciens & cena
Kopumā brauciens ir kluss un balstiekārta tiek galā arī ar grants ceļa nelīdzenumiem, «Townstar» uzrādot savai klasei labu sniegumu. Ņemot vērā to, ka aiz sēdekļiem uzreiz atrodas aizsargsiena, ļoti raženiem braucējiem varētu būt grūtības iekārtoties pie stūres, tomēr vairumam braucēju ērtas sēdpozīcijas atrašana raizes nesagādās. Viss ir viegli saprotams un kopējā sajūta ir tik patīkama, cik nu komercauto segmentā tā var būt. Var teikt, ka brauciens ar «Townstar» atgādina braucienu ar 10 gadīgu vieglo auto, kas komercauto segmenta modelim ir liels kompliments.
Ar 122 ZS ir pilnībā pietiekami, lai veikli pārvietotos pilsētas labirintos un tiktu garām sabiedriskajam transportam, izmantojot «ātrās joslas». Pat pēc tam, kad piekrāmējām kravas kasti ar dažāda veida kravu – dēļiem, riepām u.c. priekšmetiem, «Townstar» joprojām pietiekami veikli tika līdz 70 km/h slieksnim. Lai sasniegtu 100 km/h, oficiāli tiek patērētas vismaz 11,6 sekundes. Vienīgais, kas neizbēgami auga darba apstākļos, ir elektrības patēriņš. Braucot pa pilsētu bez kravas instrumentu panelis vēstīja par 15 kWh/100 km elektrības patēriņu, bet piekrautam auto uz šosejas šī apetīte jau pieauga līdz 22 kWh/100km.
Ja vēlaties braukt ekonomiski, nāksies uzmantot «Eco» režīmu, kas notušē Townstar dinamiku. Tāpat būs jāspēlējas ar trim reģeneratīvās bremzēšanas līmeņiem.
Tagad pats svarīgākais – cik daudz varam nobraukt? Maksimālā sniedzamība ir teju 300 km, kas uz konkurentu fona ir ļoti labs rādītājs. Daļēji aizpildot kravas telpu ar dažādām mantām, mūsu pārvadājumu noslēgumā varējām secināt, ka rudenīgos laikapstākļos «Townstar» var veikt aptuveni 200 – 230 km. Protams, šo rādītāju ietekmē ļoti daudz apstākļu, tāpēc sniegums varēja būt gan labāks, gan sliktāks.
Neatkarīgi no izvēlētā aprīkojuma līmeņa – «Acenta» vai «N-Connecta» – «Townstar» aprīkots ar 45 kWh akumulatoru un 22 kW AC / 80 kW DC ātrās uzlādes iespēju. Uzlāde ilgs, attiecīgi, līdz divām stundām vai nepilnām 40 minūtēm (līdz 80%). Tiesa, Stellantis grupas komercauto tiek piedāvāta 100 kW uzlādes funkcija. Siltumsūknis iekļauts jau bāzes versijā. Ja mājās vai darbā vēlaties uzstādīt 22 kW uzlādes staciju, tā tiek piedāvāta uzreiz par 2176 eiro.
Cik tas maksā? Tas nav lēts, tomēr cena ir konkurētspējīga – no 39 878 eiro. Pagarinātās versijas cena ir par aptuveni 2000 eiro lielāka. Privātpersonām jaunu elektroautomobiļu iegādei ir pieejams valsts atbalsts 4 500 € apmērā.
Raksta turpinājums: