Neskatoties uz to, ka Eiropas tirgū šis auto nonāks tikai šā gada vasarā, interesenti ar spēkratu varēs iepazīties jau pavisam drīz – 4. martā, plkst. 16.00 portālā newstv.porsche.com tiešraides pārraidē – elektriskā krosovera digitālajā pasaules pirmizrādē.
Lielākais izaicinājums Porsche dizaineru komandai bija apvienot auto zīmolam raksturīgo sportiskumu ar bezceļu braukšanu. Jaunajam modelim piemīt visas Taycan sedana spēcīgākās īpašības, tostarp izcila veiktspēja un gara nobraukšanas distance ar vienu uzlādi. Savukārt šasijai ar četru riteņu piedziņu un pneimatisko piekari iespējams regulēt augstumu.
Tāpat aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ir krietni vairāk vietas un bagāžas nodalījumam ir lielāka ietilpība. Interjers un tā aprīkojums ticis optimizēts līdz pēdējai detaļai. Interesanti, ka maketam jeb interjera fiziskai reprezentācijai un aprīkojuma funkcionalitātei bijušas nepieciešamas vien 650 dizaina un koordinācijas stundu, kā arī 1500 izstrādes stundu.
Cross Turismo veidots tā, lai tas uzrādītu izcilu sniegumu sacīkšu trasē, turklāt spēkratam jāspēj pārvarēt nogāzes, dubļus un grants segumus. Šie apstākļi tika simulēti „Izturības testēšanas poligonā” Veisahas Attīstības centrā. Rezultāts ir iespaidīgs.
Lai arī Cross Turismo nav pilntiesīgs bezceļu auto, tas īpaši specializējas neasfaltētos un grants ceļos. Tas ir kā Šveices armijas nazis, kas aprīkots ar 21 collu lieliem diskiem.
Porsche elektriskos automobiļus testē tikpat stingri kā sporta automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Būtisks aspekts, ko nepieciešams pārbaudīt, ir neierobežota auto ikdienas lietojamība visos klimatiskajos apstākļos. Elektrisko automobiļu gadījumā tiek pārbaudīti vairāki papildu aspekti, tostarp tādi īpaši sarežģīti uzdevumi kā akumulatoru lādēšana vai piedziņas un interjera temperatūras kontrolēšana ekstremāli zemā vai augstā temperatūrā. Porsche automobiļiem tiek pārbaudīts to sniegums sacīkšu trasē, kā arī spēja veikt maksimālos atkārtotus paātrinājumus un ikdienai piemērota nobraukuma distance ar vienu uzlādes reizi.
Porsche Taycan Cross Turismo patlaban noslēdz pēdējos izmēģinājuma braucienus. Plašā Porsche testēšanas programma norit tādās sacīkšu trasēs kā Nirburgringas Nordšleifē un Grand Prix trasē Hokenheimā (abas atrodas Vācijā), kā arī testēšanas poligonos visā pasaulē, tostarp Itālijas dienvidu pilsētā Nardo.
Turklāt Cross Turismo ticis pārbaudīts arī neierastās vietās Francijas dienvidos un Pirenejos. Poligoni Veisahas Attīstības centrā piedāvājuši papildu bezceļa izaicinājumus netālu no Āfrikas tā dēvētajā Safari trasē. Kopumā Cross Turismo pārbaudījumos apbraucis zemeslodi teju 25 reizes, ja to mērītu ap ekvatoru, mērojot 998 361 kilometru.
Plaša testēšana tiek veikta arī laboratorijās un īpašos pārbaudījumu stendos. Tā ietver aerodinamikas dizaina izstrādi un apstiprināšanu, tādēļ Cross Turismo pārcietis vētru vēja tunelī aptuveni 325 stundas. Taycan izstrādes procesā auto kopumā tur pavadījis jau 1500 stundu.
Porsche darbību pilnībā elektrisko automobiļu segmentā sācis veiksmīgi – 2020. gadā klientiem piegādāti vairāk nekā 20 000 Taycan sporta sedanu. Taycan šobrīd veido 70% no visiem Norvēģijā pārdotajiem Porsche modeļiem. Novembra sākumā šajā valstī klientam tika nodots jau tūkstošais Taycan. Tas nozīmē, ka Porsche tirdzniecības apjoms Norvēģijā ir dubultojies. Elektriskais sporta automobilis saņēmis arī vairāk nekā 50 starptautiskus apbalvojumus, jo sevišķi tā svarīgākajos tirgos Vācijā, ASV, Lielbritānijā un Ķīnā.
Jaunajam aizmugures piedziņas Taycan pieder arī Ginesa pasaules rekords par garāko kontrolēto sānslīdi jeb driftu, kas veikts ar elektrisko automobili – tas bez apstājas sāniski nobraucis 42,171 kilometru.