Komisija ir atbalstījusi lidostas Rīga pamatkapitāla palielināšanu par 35,2 miljoniem eiro un dividenžu par 2019. gada peļņas 4,5 miljonu eiro atstāšanu uzņēmuma rīcībā.
“Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums apliecina, ka Latvijas valdības pagājušā gada pavasarī pieņemtais lēmums atbalstīt lidostas Rīga darbību ir leģitīms atbalsts aviācijas nozarei pandēmijas apstākļos. Valsts atbalsts ļaus lidostai “ieziemot” savu darbību, vienlaikus gatavojoties darbības pilnvērtīgai atsākšanai pēc pandēmijas, turpināt iesāktos investīciju projektus un stiprināt Rīgas kā Baltijas nozīmīgākā aviācijas centra pozīcijas,” saka Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
“Līdz ar Covid-19 krīzi lidosta ir būtiski pārskatījusi saimnieciskās darbības izmaksas, nodrošinot finanšu līdzekļu maksimāli efektīvu un taupīgu izmantošanu. Tā rezultātā pagājušo gadu lidosta “Rīga” noslēdza ar mazākiem zaudējumiem nekā sākotnēji tika prognozēts, tāpēc sarunās ar EK bija iespējams samazināt nepieciešamā valsts atbalsta apjomu," norāda lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa. "Tomēr, ņemot vērā mainīgo un neskaidro situāciju aviācijas nozarē, izaicinājumi uzņēmuma stabilitātes nodrošināšanai un konkurētspējas saglabāšanai turpinās. Tāpēc uzņēmums turpinās iesākto taupības kursu un būs gatavs rīcībai pie dažādām pasažieru skaita prognozēm. Piešķirtais atbalsts ļaus lidostai nodrošināt saimniecisko darbību šajā gadā, gādājot par Latvijas savienojamību ar svarīgākajiem Eiropas gaisa satiksmes centriem gan pasažieru, gan kravu pārvadājumos, un pabeigt uzsāktās investīcijas.”
Jau vēstīts, ka pagājušā gada aprīlī Ministru kabinets lēma par lidostas pamatkapitāla palielināšanu par 49,9 miljoniem eiro, kā arī dividenžu par 2019.gada peļņu 4,5 miljonu eiro apmērā atstāšanu lidostas rīcībā saimnieciskās darbības stabilizēšanai un Covid-19 izraisīto seko samazināšanai.
Lidostas Rīga apkalpoto pasažieru skaits pandēmijas ierobežojumu dēļ pērn samazinājās par vairāk nekā 70%. Šā gada pirmajos divos mēnešos pasažieru skaita samazinājums turpinās, un februārī lidosta apkalpoja vien 5% no pirmspandēmijas pasažieru apjoma.