Lai ļautu glābšanas dienestiem sagatavoties jebkādam iespējamam avārijas scenārijam un modelētu spēkus, kas izceļas ekstremālās avārijās un pārsniedz tos, ko var imitēt parastā sadursmes testā, Volvo Cars nesen veica tikpat ekstremālus pasākumus. Pirmoreiz vairākas jaunas Volvo automašīnas vairākkārt tika nomestas ar celtni no 30 metru augstuma.
Šī pieeja palīdzēja radīt pietiekamu apdraudējumu, lai adekvāti imitētu bojājumu, kas sastopams ekstremālo avāriju scenārijos: runa ir par ceļu satiksmes negadījumiem ar vienas automašīnas piedalīšanos ļoti lielā ātrumā, avārijām, kad vieglais auto lielā ātrumā ietriecas kravas automašīnā, vai avārijām, kad automašīnā kāds smagi ietriecas no sāniem.
Šādās situācijās cilvēki automašīnā droši vien nonāk kritiskā stāvoklī. Līdz ar to pirmais uzdevums ir dabūt cilvēkus ārā no automašīnas un pēc iespējas ātrāk nogādāt viņus slimnīcā, izmantojot hidrauliskus glābšanas darbarīkus, kas šajā nozarē ir pazīstami kā “dzīvības žokļi” (jaws of life). Evakuācijas speciālisti bieži piemin “zelta stundu”: viņiem jāatbrīvo traumētais cilvēks un jānogādā slimnīcā vienas stundas laikā pēc tam, kad ir noticis ceļu satiksmes negadījums.
“Mēs vairākus gadus esam strādājuši ciešā sadarbībā ar Zviedrijas glābšanas dienestiem,” saka Hokans Gustafsons (Håkan Gustafson), Volvo Cars Ceļu satiksmes negadījumu izpētes grupas vecākais pētnieks. “Tas tāpēc, ka mums ir vienāds mērķis – drošāki ceļi visiem. Mēs ceram, ka neviens nekad nepiedzīvos smagākās avārijas, bet ne no visām avārijām var izvairīties. Līdz ar to ir vitāli svarīgi, ka pastāv metodes, kas palīdz glābt dzīvības, kad šīs smagās avārijas tomēr notiek.”
Visi sadursmju un tam sekojošā evakuācijas darba rezultāti tiks apkopoti plašā pētījuma pārskatā. Šis pārskats būs brīvi pieejams glābšanas dienestu darbiniekiem jebkurā vietā, ļaujot šos rezultātus izmantot, tālāk attīstot dzīvību glābšanas spējas.
Parasti glābšanas dienestu darbinieki saņem transportlīdzekļus apmācībai no metāllūžņu novietnēm. Bet šīs automašīnas bieži vien ir vecākas par 20 gadiem. Un atkarībā no tērauda izturīguma, drošības karkasa konstrukcijas un vispārīgās noturības pastāv ievērojama atšķirība starp moderniem auto un tiem, kas izgatavoti pirms 15–20 gadiem. Jaunie Volvo ir izgatavoti no viena no cietākajiem tērauda veidiem, kas sastopami modernajās automašīnās.
Tādēļ glābšanas dienestu darbiniekiem ir būtiski pastāvīgi iepazīt jaunākus automašīnu modeļus un pārskatīt savas procedūras, lai izstrādātu jaunas evakuācijas tehnikas. Citiem vārdiem sakot, šīs mācību nodarbības var būt dzīvības vai nāves jautājums. Līdz ar to pēc glābšanas dienestu pieprasījuma Volvo Cars nolēma spert vienu soli tālāk.
“Parasti veicam avārijas testus laboratorijā, bet šī bija pirmā reize, kad mēs nometām automašīnas no celtņa,” saka Hokans Gustafsons. “Mēs zinājām, ka pēc testa ieraudzīsim ārkārtējas deformācijas, bet mēs to paveicām, lai sniegtu glābšanas komandai reālu izaicinājumu.”
Kopumā 10 dažādu modeļu Volvo vairākkārt tika nomesti no celtņa. Pirms metiena Volvo Cars drošības inženieri veica precīzus aprēķinus, cik lielam spiedienam un spēkam jāiedarbojas uz katru automašīnu, lai sasniegtu vēlamo bojājumu līmeni.