• Drīzumā debiju piedzīvos līdz šim lielākais «MINI» modelis

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    12. aprīlis, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Turpinot «MINI» modeļa veiksmes stāstu, jaunais un daudzpusīgais «MINI Countryman» apvienos elektrificēta kartinga sajūtu ar samazinātu ekoloģisko ietekmi uz vidi. Šī gada novembrī ražošanas uzsākšana «BMW Group» rūpnīcā Leipcigā būs pirmā reize, kad «MINI» modelis tiks ražots Vācijā.

    Līdz šim lielākais MINI modelis

    Pirmo reizi «MINI» vēsturē jaunais modelis ir palielināts par 13 centimetriem, sasniedzot 4429 mm, bet augstums – par gandrīz sešiem centimetriem, tādējādi piedāvājot vairāk vietas salonā un ērtības braukšanas laikā gan autovadītājam, gan pasažieriem.

    Pirmās paaudzes «MINI Countryman» bagāžnieku, pateicoties bīdāmajam un salokāmajam aizmugurējam sēdeklim, var paplašināt no 370 līdz pat 1170 litriem, kas jauno modeli padara par ideālu transportlīdzekli brīvdienu izbraukumiem un garākiem ceļojumiem atvaļinājuma laikā.

    Ar piecām durvīm un daudzveidīgi izmantojamu salonu līdz šim lielākais «MINI» automobiļu saimes modelis ievadīs zīmolu bezizmešu mobilitātes laikmetā. Ar izvēles pilnpiedziņu jaudīgi darbināmais avantūrists nodrošinās drošu un baudāmu braukšanu arī ārpus ierastajiem ceļiem.

    MINI turpina paplašināt elektrificēto modeļu klāstu

    MINI modeļa jaunā paaudze ir pilnībā elektriska un bez CO2 emisijām. «MINI Countryman E» jauda ir 140 kW/191 ZS, savukārt «MINI Countryman SE ALL4» ir zīmola pirmais pilnībā elektriskais automobilis ar pilnpiedziņu.

    Divi cieši integrēti piedziņas bloki uz priekšējās un aizmugurējās ass kopā rada 230 kW/313 ZS jaudu. Aprēķinātais nobraukums ir aptuveni 450 kilometri, tāpēc braukšana ar «MINI Countryman» ir ērta gan pilsētas centrā, gan garākās distancēs laukos. Jau šobrīd katrs piektais «MINI» ir elektrisks.

    Samazināta ietekme uz vidi arī ražošanas procesā

    Jaunais «MINI Countryman» apvieno bezizmešu mobilitāti ar samazinātu automobiļu ražošanas procesa ietekmi uz vidi. Tas ietver atteikšanos no visiem dekoratīvajiem elementiem eksterjerā un salonā, kā arī vieglmetāla lieto riteņu disku ražošanā, kas izgatavoti no līdz pat 70 % otrreizēji pārstrādātā alumīnija.

    Izmantojot ražošanā zaļo elektroenerģiju, BMW ievērojami samazina CO2 emisijas, salīdzinot ar tradicionālajiem ražošanas procesiem.

    Instrumentu vadības paneļa, stūres rata, transportlīdzekļa griestu un grīda apdares, kā arī grīdas paklājiņu virsmas ir izgatavotas no pārstrādāta poliestera, kas iegūts no PET pudelēm un paklāju atgriezumiem. Šī augstās kvalitātes ērtā alternatīva tradicionālajiem materiāliem līdz pat 85 % samazina CO2 emisijas visā ražošanas ķēdē.

    «BMW Group» Leipcigas rūpnīcas ilgtspējas enerģijas ražošanas un patēriņa stratēģija ietver četras vēja turbīnas 190 metru augstumā. Ar to palīdzību gada laikā no vēja enerģijas varētu saražot vairāk nekā 20 GWh elektroenerģijas.

    Bateriju parkā tiek izmantoti līdz pat 700 otrreizlietojami augstsprieguma akumulatori no «BMW i3» automobiļiem, lai uzkrātu, piemēram, vēja turbīnu saražoto enerģiju. Uzglabājot enerģiju telpās, var optimizēt vietējo enerģijas pārvaldību un nodrošināt elektrotīkla stabilitāti.

    «BMW Group» līdz 2024. gadam plāno palielināt e-komponentu ražošanas jaudu savā Leipcigas ražošanas bāzē, uzstādot vēl astoņas ražošanas līnijas un investējot vairāk nekā 800 miljonus eiro. Ražošanas dekarbonizācija, aizstājot fosilo kurināmo ar ūdeņradi, šobrīd ir viena no modernākajām un ilgtspējīgākajām automobiļu ražošanas procesiem pasaulē.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē