Pasaulē labākais auto lielai ģimenei Top Gear vērtējumā, Gada auto vairākās valstīs un vēl vairāk nekā 40 citu prestižu apbalvojumu. Pirmās paaudzes Škoda Kodiaq uzreiz kļuva par hitu, izdabājot to pircēju vēlmēm, kuri meklēja ietilpīgu un ļoti daudzpusīgu SUV, turklāt ar septiņu sēdvietu iespēju. Jo labāks ir esošais modelis, jo lielāks izaicinājums radīt nākamo.
Dizains & praktiskums
Jaunā Kodiaq eksterjerā pamanāmākā iezīme ir LED Matrix priekšējie lukturi, kam līdzās atrodas izgaismots astoņstūru radiatora režģis. Tas izskatās kā iepriekšējā Kodiaq un esošā Enyaq krustojums, ko papildina daži akcenti no premium plauktiņa. Aizmugures lukturus tagad savieno sarkans dekoratīvais elements, vizuāli padarot auto grandiozāku.
Tas nav minivens, bet tam ir septiņas sēdvietas un aiz tām – liels bagāžnieks. Šīs mīklas atrisinājumā ar sešiem burtiem rakstāms vārds Kodiaq. SUV pastiepies garumā par 61 mm (4758 mm), vēl vairāk palielinot jau tā plašo salonu. Piecvietīgajā versijā bagāžnieka tilpums pieaudzis par 80 litriem (910 l), bet, nolaižot visus sēdekļus, tiek iegūta iespaidīga 2105 litru platība. Pat ja visus sēdekļus atstāsiet paceltus, bagāžnieks būs līdzvērtīgs kompaktajam hečbekam.
Otro sēdekļu rindu var bīdīt turp un atpakaļ, bet trešā sēdekļu rinda joprojām vairāk domāta īsiem braucieniem vai mazākiem braucējiem, lai arī vieta braucēju galvām ir kļuvusi par sprīdi plašāka.
Atjautīgie Simply Clever risinājumi atvieglos braucēju ikdienu. Lietussargs vadītāja durvīs, divu viedtālruņu bezvadu uzlāde (15 W) ar dzesēšanas funkciju, neskaitāmas sīklietu kabatiņas utt.
Tāpat kā jaunajā Superb, arī šeit būs tā sauktā Škoda Smart Dials vadība, klimata kontroles vadības apaļīgajos slēdžos ietverot vairākas funkcijas vienlaikus – temperatūru, apsildes funkciju un ventilatora ātrumu. 13 collu skārienekrānā esošā multimediju sistēma neiztika bez dažiem niķiem, un sēdekļu ventilācija varēja būt agresīvāka, taču kopumā šis ir interjers, kurā justies patīkami.
Atšķirībā no pragmatiskās japāņu pieejas Škoda modeļi iemieso emocijas, un uz to norāda arī tirdzniecības rādītāji. Liela daļa pircēju ir tieši privātpersonas, un atšķirībā no uzņēmumu autoparkiem šeit mazāk tiek pievērsta uzmanība Excel datu tabulām, tā vietā vaļu dodot sajūtām.
Brauciens & tehnika
Dzinēju klāsta karstākais jaunums ir 1,5 litru plug-in jeb lādējamais hibrīds ar 204 ZS jaudu. Izmantojot elektrību, čehu milzis spēj veikt aptuveni 100 km, bet, pasmeļoties no 45 litru degvielas tvertnes, hibrīds kopumā spēj veikt 900 km. 25,7 kWh akumulatoru var uzlādēt ar 50 kW jaudu 25 minūtēs (10–80 %), bet pie 11 kW spraudņa – 150 minūtēs (0–100 %).
Škoda izdevies panākt, ka pie stūres SUV nešķiet smagnējs un ir tikpat veikls kā vairākums universāļu. Pat priekšpiedziņas versijā Kodiaq iekrampējas asfaltā, ļaujot pieveikt līkumoto kalnu ceļu bez izslīdēšanas.
Tik lielā automobilī īpaši var izjust DCC jeb adaptīvās šasijas priekšrocības. Pie 130 km/h atzīmes radās vēlme, lai SUV kļūtu asāks, un šis ir īstais brīdis, kad aktivizēt sporta režīmu, lai padarītu stūri stingrāku un balstiekārtu – cietāku. Latvijas ceļu stāvoklim un atļautajam ātrumam piemērotākais būs komforta režīms, kas ļaus līgani izbaudīt braucienu. Ieslēdziet sēdekļu masāžu un baudiet!
Tāpat šeit būs pieejami arī divi benzīna agregāti. Viens no tiem ir 1,5 l TSI (150 ZS) ar vieglo hibrīda sistēmu, ko nav nepieciešams uzlādēt. Atskaitot straujus paātrināšanās brīžus, šis ir kluss agregāts, tehnoloģijai autonomi izlemjot, kad būs labākais brīdis, lai elektromotors asistētu iekšdedzes dzinējam. Vēlāk būs pieejams arī 204 zirgspēku 2,0 l TSI.
Pircēji nav ļāvuši pazust dīzeļdzinējam – esošajā Kodiaq gandrīz 50% klientu izvēlējās tieši šo dzinēja tipu. Pateicoties lielākam griezes momentam (360 Nm), 2,0 l TDI dīzeļdzinējs jau no mazākiem motora apgriezieniem ir naskāks Žironas apgabala serpentīnu kāpumos un ļoti labi prot sastrādāties ar DSG transmisiju, 150 ZS versijai kļūstot par mūsu favorītu. Arī septiņvietīgā SUV apetīte līdzinās labi pārdomātai diētai, patērējot vien 5–6 l/100 km. Interesanti, ka šeit četrcilindru agregāts ir mierīgāks un klusāks nekā Superb, praktiski dzēšot jebkādu diskomfortu. Tāpat var iegādāties arī 193 ZS versiju, kas nāks kopā ar 4×4.
Septiņvietīgā SUV apetīte līdzinās labi pārdomātai diētai, patērējot vien 5–6 l/100 km.
Jaudīgākajiem benzīna un dīzeļa dzinējiem būs pilnpiedziņa, un modeļa pirmajā paaudzē aptuveni puse pircēju izvēlējās tieši 4×4 versijas. Visam klāstam būs DSG automātiskā transmisija. Ja meklējat pilnībā elektrisku SUV, ir jālūkojas Enyaq virzienā.
Par Kodiaq sākumpunktu kalpo 1,5 litru vieglā hibrīda versija, maksājot 35 700 eiro. Tas ir būtiski lētāks par premium septiņvietīgajiem modeļiem un pat apspēlē dažus tiešos konkurentus. Bāzes versijā bez maksas iekļautas Assisted Drive un Light & View pakotnes, ietverot adaptīvo kruīza kontroli, LED Matrix optiku, avārijas apstāšanās asistentu un citas noderīgas ekstras.
Neierasti, bet dārgākā izvēle būs nevis plug-in hibrīds, bet 190 ZS dīzeļdzinējs, kas Sportline komplektācijā maksās gandrīz 50 000 eiro. Vēlāk sekos arī grizlilāča versija – RS.
Vai pirksim?
SUV nosaukums cēlies no vārda Kodiak, kas ir viens no lielākajiem brūnajiem lāčiem, tāpēc nav pārsteigums, ka šis auto ir liels. Pārsteidz drīzāk tas, cik tam ir daudzpusīgu talantu un kā tas prot tos izmantot.
Kodiaq ir viens no veiksmīgākajiem čehu zīmola modeļiem ne tikai pārdošanas rādītājos, bet arī kopējā sniegumā. Šeit nebija vajadzīgi radikāli soļi, lai ietilpīgo SUV padarītu vēl labāku. Arī vajadzīgo akcentu likšana ir liela māksla, un ar to var būt gana, lai Kodiaq uz vairākiem gadiem potenciāli kļūtu par sava segmenta izvēli Nr. 1.
Reklāmas materiāls sadarbībā ar Škoda.