• Dodamies uz «Škoda Superb» pasaules pirmizrādi Prāgā

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    8. novembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Rudens ir ražas laiks un «Škoda» zīmolam šis periods padevies īpaši ražens. Oktobra vidū devāmies uz Berlīni, lai klātienē aplūkotu jauno «Kodiaq» milzi, bet novembra sākumā tikām uzaicināti uz «Škoda» mājām – Čehiju –, lai vieni no pirmajiem pasaulē ieraudzītu ceturtās paaudzes «Superb».

    Nenākas bieži pieredzēt situāciju, kad divu nozīmīgu zīmola pamatmodeļu atklāšana notiek tik īsā laika sprīdī, taču «Škoda» to ir izdevies paveikt, lai sagādātu vēl sīvāku konkurenci ģimenes auto segmentā. Čehu autoražotāja flagmanis «Superb» tika prezentēts Prāgas pievārtē. Dolní Břežany ir neliela pilsētiņa, kurā dzīvo aptuveni 4600 iedzīvotāju, taču šeit atrodams pasaulē jaudīgākais lāzers un šo apgabalu raksturo labākais no vecās un jaunās pasaules. Savā ziņā to var attiecināt arī uz jauno «Superb».

    «Superb» nonācis jau ceturtajā paaudzē, tomēr tikai nedaudzi zina to, ka šī modeļa pirmsākumi meklējami jau 19.gs 30. gados, un viens no tā laika «Superb» eksemplāriem bija apskatāms arī šeit. Gandrīz 100 gadu laikā notikušais tehnoloģiskais progress auto industrijā ir iespaidīgs, turklāt attīstība un modernizācija jūtama arī no paaudzes uz paaudzi.

    Balstoties uz priekšteča stiprajām pusēm, jaunais «Superb» saglabājis dažādas eksterjera iezīmes. Priekšējā tēlā joprojām redzams nepārprotams «Škoda» DNS, vienlaikus parūpējoties par labāku virsbūves aerodinamiku, samazinot hečbeka vēja pretestības koeficientu līdz 0,23. Ja ar aci šīs izmaiņas nav tik redzamas, tad tās parādīsies tehnisko datu tabulās, palīdzot samazināt gan degvielas patēriņu, gan kaitīgās CO2 emisijas.

    Jaunās formas LED Matrix lukturiem ir par 40% lielāka gaismas jauda, un kopīgi ieturētā dizaina valoda to neļaus sajaukt ar citu zīmolu universāliem. Modernie lukturi tiks iekļauti greznajā L&K aprīkojuma līmenī bez papildu maksas. Savukārt aizmugurē gan redzamas līdzības ar vairākiem sāncenšu modeļiem, piemēram, «Opel Insignia». Īpaši izteikti tas ir «Combi» versijā. Līdzīgi ir arī jaunajā «Kodiaq» modelī, kura aizmugures dizains iemieso dažādu, pat premium modeļu vēsmas. Krāsu paletē ir seši dažādi toņi, no kuriem klātienē redzējām četrus – zilo, ledus tējas dzelteno («Ice Tea Yellow») melon un Latvijā tik iecienīto pelēcīti. To vēl var papildināt ar balto un sarkano toni. «Enyaq» kļuva par pierādījumu, ka atšķirībā no dažiem konkurentiem, «Škoda» nebaidās spēlēties ar drosmīgām krāsām, kas ir apsveicams solis.

    Pieejams kā hečbeks, tā universālis, tas paaudzies par aptuveni 4 cm (4912 mm hečbeka garums), salīdzinot ar priekšgājēju, vienlaikus nedaudz saraujoties virsbūves platumam. Interesanti, ka hečbeka virsbūve ir par 1 cm garāka nekā «Combi» versija. Riteņu bāze ir palikusi nemainīga, taču speciālistiem ir izdevies atrast vēl papildu 30 litru brīvas telpas, kas jau tā nepārspēti lielo bagāžnieku palielina līdz 690 litriem. Tiklīdz tiek nolocītas aizmugures sēdekļu atzveltnes, kravas telpa tiek palielināta līdz pat 1920 litriem.

    Salonā ir ļoti daudz līdzību ar «Kodiaq». Ātrumpārslēga svira no viduskonsoles aizceļojusi līdz stūres kolonnai līdzīgi kā «Kodiaq». Tas nozīmē, ka priekšā valda lielāka brīvība un pieejamas vairāk mantu novietnes. 10 collu virtuālais kokpits aiz stūres, 13 collu digitālais displejs paneļa augšdaļā, bet zemāk jaunā tipa grozāmie slēdži, kuri vienlaikus ietver vairākas funkcijas. Tas kalpo kā kompromiss starp skārienjūtīgo pasauli un gūzmu fizisko slēdžu. Par to, cik brauciena laikā intuitīvi būs mainīt gaisa plūsmas ātrumu, radio skaļumu un sēdekļu apsildes intensitāti, varēsim pārliecināties vien tad, kad auto būs pieejams testa braucieniem Latvijā.

    Starpcitu, pirmo reizi Superb būs pieejams arī «head-up» displejs. No komforta ekstrām ir vērts pieminēt «Canton» 14 skaļruņu audio sistēmu, sēdekļu masāžu un ventilāciju, kā arī laptopa uzlādei paredzēto 45W ligzdu un 15W bezvadu viedtālruņa uzlādes platformu. Būtiski, ka šeit tiek nodrošināta arī ierīces dzesēšanas funkcija.

    «Škoda» nav iedomājams bez «Simply Clever» risinājumiem. Tie ir dažādi atjautīgi nieciņi, kas var būtiski atvieglot automašīnas lietošanu ikdienā. Šeit kopumā ir 28 «Simply Clever» triki un vairāki no tiem ir jaunums, piemēram, elektriski vadāms bagāžnieka nodalījuma pārsegums «Combi» versijai. Tāpat šeit salona atpakaļskata spogulī iebūvēta USB ligzda, lai ērtāk būtu pievienot videoreģistratoru.

    Izstrādājot salonu, ņemti vērā ilgtspējīgas filozofijas pamati, vairākās apdares versijās izmantojot 100% pārstrādājamus materiālus. To, ka sēžam ekoloģiskā vidē nebūs nemaz tik viegli pateikt. Tas nozīmē, ka ekoloģiju iespējams savienot ar komfortu un pietiekami greznu apdares līmeni.

    Pirmo reizi «Superb» tiks piedāvāts ne tikai ar benzīna vai dīzeļa spēka agregātiem, bet arī hibrīda tehnoloģiju. Tas nozīmē, ka čehu flagmanis tiks gan pie 150 zirgspēku 1,5 l TSI pašuzlādes hibrīda, gan pie tāda paša tilpuma 204 ZS plug-in hibrīda, kas savienots ar visai masīvu 25,7 kWh akumulatoru. Tas ir patiesi daudz, jo ar šādas kapacitātes bateriju bija aprīkoti pirmie «Nissan Leaf», pilnībā nodrošinot kompaktauto darbību. 11 kW uzlādes punktā pilnvērtīgu baterijas uzlādi varēs veikt 2 stundās un 30 minūtēs, bet Latvijā populārajos 50 kW ātrajās stacijās 10 – 80 % uzlādes līmeni var sasniegt 25 minūtēs.

    «Plug-in» hibrīds elektriskajā režīmā spēs veikt vairāk nekā 100 km.

    Ņemot vērā to, ka vairums braucēju šādu distanci dienas laikā nenobrauc, tas ļaus ietaupīt uz degvielas rēķiniem. Neparasti gan ir tas, ka spraudņa hibrīds būs pieejams tikai universālī, līdzīgi kā tas ir «Passat».

    Kas attiecas uz «klasiskajiem» dzinējiem, tad 2,0 l TSI benzīna jauda sniedzas no 204 līdz 265 ZS, bet tāda paša tilpuma dīzelim no 150 līdz 193. Jaudīgākās versijas uzreiz tiks sajūgtas ar pilnpiedziņu. Lai arī kura versija tiktu izvēlēta, visām ir septiņpakāpju DSG automātiskā transmisija.

    Tehnikas departamenta jaunievedums ir jaunākās paaudzes DCC Plus balstiekārta, kas ļauj pielāgot braukšanas komfortu vai sportiskumu braucēja vēlmēm. Sarežģītākiem apvidiem paredzētā «Scout» versija šeit gan nebūs pieejama un tā vien izskatās, ka šī versija jau šobrīd ir pilnībā izslēgta no «Škoda» modeļu paletes. Par sportiskās RS modifikācijās parādīšanos pagaidām ziņu nav, to rādīs laiks. Līdz šim šāda versija «Superb» modelim piedāvāta netika, taču varbūt pienācis īstais brīdis.

    Tagad atliek gaidīt, kad jaunais «Superb» nonāks līdz Latvijai. Paredzams, ka tas varētu notikt nākamā gada pavasarī.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē