• Divatā ar 7 sēdvietu auto uz Vāciju un «Euro 2024» – kāds ir jaunais «Renault Espace»?

    Ceļojumi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    19. augusts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Garu distanču veikšanai var izmantot lidmašīnu, vilcienu vai lielu un ērtu automobili. Lielākais šī gada notikums futbola norisinājās Vācijā. Valsts, kas atrodas tikai 1019 km no Latvijas robežas, kļuva par mājvietu «Euro 2024» jeb Eiropas futbola čempionātam. Tik liels notikums, tik tuvu mājām – devāmies savām acīm aplūkot lielo pasākumu ar «Renault Espace»!

    Meklējam plašumu

    Auto industrijā valda sen zināma patiesība. Divvietīgs automobilis ļauj ērti justies diviem cilvēkiem, taču kupejas un kabrioleti ne vienmēr ir piemēroti garākam ceļojumam. Piecvietīgā auto teju nekad ērti nevar justies pieci braucēji. Parasti vislabākā kombinācija ir 2+2, lai aizmugurē braucošie varētu izlocīt elkoņus un līdzi paņemt arī dažas mugursomas. Septiņvietīgie SUV savam apzīmējumam atbilst vēl retāk, jo trešā rinda visbiežāk domāta pavisam maziem līdzbraucējiem, bet bagāžnieks šādā formātā pārvēršas par nelielu pieliekamo dažādām sīklietām.

    Uz Vāciju plānojām doties divatā, līdzi ņemot dažas mugursomas, bet aizmugurē bija jābūt pietiekamam plašumam, lai varētu ieklāt matraci un segu. Gaitas komforts un līganums tiktu uzskatīta par priekšrocību, lai Polijai varētu izskriet cauri vienā rāvienā. Piecvietīgs auto ar lielu bagāžnieku vai septiņu sēdvietu versija šādam nolūkam varētu noderēt vislabāk, jo apvieno visu iepriekšminēto, turklāt atstāj vēl papildu brīvo vietu aiz mūsu sēdvietām, ja mājās vedamo suvenīru skaits pārsniegtu iecerēto. Tā mūsu rokās nonāca Renault Espace atslēgas.

    Tiem, kuri saskata līdzību ar izmēros mazāko Austral, ir pilnīga taisnība. Principā tas ir Austral ar septiņām sēdvietām. Abi modeļi izmanto CMF-CD platformu, taču Espace ir par 21 cm garāks (4,72m), par 215 kg smagāks un divām sēdvietām bagātāks.

    Šeit bagāžas ietilpība, pabīdot otrās rindas sēdekļus 22 cm tuvāk pirmajai rindai, ir 677 litri, kas ir pilnībā pietiekami. Ja tomēr ne, tad nolokot otro sēdekļu rindu grīdā, tiek iegūti 1777 l. Ar to gan vajadzētu būt gana pat tiem, kuri no Polijas atpakaļceļā ved veļas pulvera un kafijas kalnus.

    Kāpēc karstā vasaras naktī matracis? Dzirdot gadījumu, kad populāra izmitināšanas vietne šogad Skotijas futbola fanu izvēlēto hoteli aizstāja ar šausminošu pagrabu, kas līdzinājās pamestai medicīnas iestādei orgānu izgriešanai, automašīnas aizmugurē ievietotais matracis kalpoja kā labs rezerves plāns. Berlīnē izvēle ir liela un budžeta hoteli 20 minūšu gājienā no centra varēja rezervēt pat par 60 eiro, bet nelielajā Dortmundē pavisam nomaļš vienistabas dzīvoklītis maksāja virs 100 eiro. Ideja par palikšanu kempingos, maksājot tikai par mašīnas novietošanu, izgaisa brīdī, kad tika nosaukta cena 70 eiro par nakti. Mašīnā gan tā arī nenācās palikt, atrodot saprātīgus dzīvokļu piedāvājumus sabiedriskā transporta pieturu tuvumā. Jā, sabiedriskais transports šeit ir tik attīstīts, lai savu auto varētu atstāt pie mājas.

    Kuģis uz automaģistrāles

    Euro 2024 spēles notika 10 Vācijas pilsētās, komandām ceļojot no viena stadiona uz otru. Lai redzētu daļu no ceļojošās karavānas, nolēmām doties uz dažām no pilsētām, izmetot loku – Berlīne, Dortmunda, Štutgarte un Drēzdene. Lai arī pēdējā no tām neorganizē futbola svētkus, palaist garām, manuprāt, skaistāko Vācijas pilsētu, būtu grēks. Kopējais maršruta garums – 4300 km. Maršruta ilgums – 11 dienas.

    Izbraucot cauri Latvijai un Lietuvai, nobrauktā distance bija 465 km, no kuriem 156 km tika veikti, braucot elektriskajā režīmā. Tas ļāva degvielas patēriņu saglabāt zemu – 5,6 l/100km. Te jāņem vērā, ka braukšana norit tikai pa šosejām un lielceļiem, iekļaujoties satiksmes plūsmā un nedomājot par ekonomiju. Vidējais ātrums – 83,8 km/h.

    Polijā uz automaģistrālēm maksimālā ātruma ierobežojuma zīmēm ir tikai informatīvs saturs, jo kā vairums vietējo, tā arī daļa iebraucēju brauc pēc saviem likumiem. Likuma uzraugus gan tā arī nemanījām ne turpceļā, ne mājupceļā. Atliek tikai gaidīt melnbaltās fotosesijas no kāda slēptā fotoradara.

    Lai ātrāk pieveiktu vienmuļos autobāņus, iekļaujamies kopējā satiksmes plūsmā un aizmirstam par jebkādu degvielas ekonomiju. Šeit patēriņš uzauga līdz 7 l/100km un līdzīgā apmērā turējās līdz brauciena beigām, jo arī Vācijā turpinājās skraidīšana pa autobāņiem. Nepilnu 5000 km ceļojumu noslēdzām ar 6,3 l/100 km patēriņu. Pēc WLTP datiem Espace patērē vien 4,6 – 4,8 l/100km, kas ir divlitru dīzeļa cienīgs rādītājs. Reālos apstākļos 5,3 l/100km var sasniegt itin viegli un ar pilnu bāku var mērot aptuveni 1000 km bez apstājas.

    Atšķirībā no dažiem konkurentiem, kas piedāvā benzīna, hibrīda un pat dīzeļa versijas, Renault gadījumā viss ir krietni vienkāršāk. Franču SUV ir apgādāts ar 200 ZS jaudīgu hibrīdu, kas sajūgts ar automātisko transmisiju. Tā ir vienīgā pieejamā kombinācija.

    Lielākais pārsteigums ir tas, ka tik lielu automobili uz priekšu dzen 1,2 litru trīscilindru hibrīda motors. Tam izteikti nav jūtama mazlitrāžas dzinējiem raksturīgā vibrācija un trīcēšana, turklāt 100 km/h tas spēj sasniegt 8,8 sekundēs, kas ikdienišķam un lielam ģimenes automobilim ir pietiekams rādītājs. Līdzīgu paātrinājumu demonstrē arī citi septiņvietīgie SUV – Škoda Kodiaq (7,8 – 9,9 s), Hyundai Santa Fe (9,3 – 9,8s), Kia Sorento (8,8 – 9,7s).

    No 80 – 120 km/h paātrinājums ilgst 5,8 sekundes. Šis ir svarīgāks rādītājs par 0–100 km/h, jo parāda to, cik ātri varat veikt apdzīšanas manevru. Ja ar salona vietu nepietiek, tad maksimālā vilktspēja, izmantojot piekabi ar bremzēm – 1600 kg.

    Hibrīds un 4Control sistēma

    Kā tik lielam auto pietiek ar 1,2 litru dzinēju? Atbilde – hibrīda tehnoloģija. Tam ir šķietami niecīga 2 kWh litija jonu baterija, taču tā ļauj ik pa brīdim braukt pilnībā elektriskajā režīmā. Nav svarīgi, vai braucat ar 30 km/h pilsētā vai ar 130 km/h uz šosejas. Teorētiski Espace pilsētvidē var braukt pat 80% no distances, izmantojot tikai elektrību. Realitātē mums izdevās pusi no brauciena aizvadīt, nepatērējot degvielu. Uz šosejas ar elektrību varēs nobraukt katru trešo kilometru.

    Ar laiku iemanījāmies arī piemānīt hibrīdu, lai tas biežāk aktivizētu braukšanu ar elektrību. Atliek uz mirkli atlaist akseleratora pedāli, lai tiktu izslēgts iekšdedzes dzinējs. Izmantojot kruīza kontroli, šķita, elektriskais režīms tiek aktivizēts retāk. Mazais akumulators automātiski uzlādējas palēninājuma un bremzēšanas laikā – to nav nepieciešams uzlādēt pašam. Ērti!

    Būdams nepilnus piecus metrus garš, franču SUV patiesi komfortabli ved mūs uz priekšu.

    Svarīgs aspekts ir 4Control sistēma.

    Lai arī piedzīvojumu meklētāji varētu vēlēties pilnpiedziņu, šeit ir četru riteņu stūrēšanas sistēma, kas padara automobili veiklāku, precīzāku un drošāku. Līdz 50 km/h aizmugurējie riteņi tiek stūrēti pretēji priekšējiem riteņiem, samazinot pagrieziena rādiusu un atvieglojot manevrus. 10,4 metru apgriešanās aplis ir līdzīgs neliela pilsētas auto sniegumam. Kad met līkločus šaurā ciematiņā, novieto SUV pārpildītā stāvvietā vai riņķo starp fanu pūļiem, 4Control pierāda savu noderību. Kad iekāpsit citā auto, tad uzreiz būs jūtams, ka manevrētspēja varētu būt nedaudz labāka.

    Virs 50 km/h aizmugurējie riteņi tiek stūrēti vienā virzienā ar priekšējiem riteņiem. Tas nodrošina lielāku stabilitāti un paaugstina drošību. Kamēr nepamēģināsi, tikmēr neuzzināsi, cik šī sistēma ir noderīga.

    Navigācija 5000 km garumā

    Pēdējā piecgadē Renault ir būtiski pacēlis apdares materiālu kvalitātes standartus, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka Espace ir lielisks tālo maršrutu ceļabiedrs. Mūsu testa auto ieguvis lepnāko no aprīkojuma versijām – Iconic. Tas nozīmē, ka interjers veidots no gaišas ekoādas, kas dzīvē izskatās tikpat labi kā bildēs. Ērta sēdpozīcija, komfortabla gaita, pietiekami daudz fizisko slēdžu un laba apkārtējā pārskatāmība. Lai arī gulēt uz matrača nenācās, masīvais panorāmas stikla jumts būtu kā radīts, lai vērotu zvaigžņotu debess jumu.

    Ziņu virsraksti liecina, ka Vācijā nedrīkst izmantot Waze, bet šajā auto tas ir tik ērti, ka atļāvāmies pagrēkot.

    Vertikālajā ekrānā pieejama OpenR link multivides sistēma ar integrētajiem Google pakalpojumiem. Citos Renault modeļos multimediju sistēmai gadījās daži niķi, taču šeit divu nedēļu laikā nebija neviena momenta, kad sistēmu nāktos restartēt.

    Balss vadībai gan joprojām ir grūtības saprast mūsu akcentu. Atskaitot Rīgu vai citus viegli izrunājumus galamērķus, citas Latvijas pilsētas sistēmai ir grūti izprast. Iespējams, ka tik tuvus mērķus mums būtu jāprot sasniegt pašu spēkiem. Ja tiek pievienots Android Auto, izmantojot Waze, krāsainā navigācija no instrumentu paneļa pazūd, tā vietā dodot norādes vienkāršotā veidā. Viss nepieciešamais rādās centrālajā displejā.

    Uz Vācijas automaģistrāles, ieplānot precīzu ierašanās laiku gan ir sarežģīti, jo ikviens ceļa remonts uz maģistrāles var paildzināt braucienu pat uz vairākām stundām. It īpaši, ja no trīs joslām satiksme tiek pārstrukturēta uz vienu. Šādas izmaiņas plānā liek atcerēties, ka vienmēr degvielas bāka jātur pilna un jāizmanto katrs tualetes apmeklējums, jo nekad nezini, kur un kad būs nākamā iespēja.

    Karstā uzlāde

    Ļoti ērtā vietā novietota viedtālruņa uzlādes platforma – līdzās roku balstam. Tiesa, atšķirībā no jaunā Škoda Kodiaq šeit nav iebūvēts viedierīces dzesētājs, tāpēc saulē ierīce ātri vien uzkarsīs. Mums tā notika vairakkārt, uz laiku liekot atteikties no mūzikas, navigācijas un citām funkcijām. Starp citu, audio kvalitāte ir augstā līmenī, jo Renault sadarbojas ar Harman Kardon zīmolu. Jā, tā ir tā pati kompānija, kas kādreiz bija redzama vien Premium automašīnās.

    485 W jaudīgā audio sistēma ar 12 skaļruņi skan patiesi labi.

    Espace sākumcena ir 40 890 eiro Techno versijā. Tai seko Esprit Alpine modifikācija par 43 690 €, bet augstākais aprīkojuma līmenis (Iconic) pieejams par 45 790 €. Papildus standarta aprīkojumam šeit iekļauti elektriski regulējami un nolokāmi spoguļi ar apgaismojumu, elektriski regulējami priekšējie sēdekļi ar masāžu vadītājam, ādas apdare, 360 grādu kamera, priekšējie un aizmugurējie distances sensori, kā arī apsildāms vējstikls, stūre un priekšējie sēdekļi. Par papildu maksu var izvēlēties:

    • virsbūves krāsu (690 – 1660 €);
    • Harman Kardon audio sistēmu (1020 €);
    • Full Led Matrix lukturus (890 €);
    • asistentu pakotni ar adaptīvo kruīza kontroli un head-up displeju (1020 €);
    • panorāmas jumtu (1020 €);
    • rezerves riteni (160 €).

    Lai arī dzīvē šādu auto vēl neesmu redzējis, Espace pieejams arī ugunīgi sarkanā krāsā (flamme). Tāpat pieejamas krāsas, kas atbilst latviešu pelēcītim – balta, melna un divu toņu pelēka. Favorīts – mūsu testa auto nocturne jeb zilā krāsa.

    Jau no rūpnīcas Espace var aprīkot ar sakabes āķi, sānu sliekšņu pakāpieniem un atliecamu velosipēdu turētāju, lai ērti varētu piekļūt mantām bagāžniekā. Tāpat pieejami Quickfix jumta sliedes, kas nodrošina iespēju uzstādīt velosipēda vai slēpju turētāju, kā arī jumta bagāžnieka kasti.

    Secinājums

    Espace vairs nav minivens, taču tas joprojām ir ļoti praktisks automobilis. Septiņu braucēju sastāvā ceļojumiem labāk būs piemērots busiņš, taču jaunais Espace demonstrē lielisku sniegumu, ja plānojat braukt 2–5 cilvēku kompānijā. Efektīvs hibrīda dzinējs, noderīga 4Control sistēma, pievilcīgs salons, neuzkrītoša un moderna āriene, komfortabla gaita un inteliģenta multimediju sistēma. Lai veiksmīgāk konkurētu ar vāciešiem un korejiešiem, cena gan varēja būt zemāka, turklāt dzinēju versiju trūkums var kļūt par ierobežojošu faktoru.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē