• Diena alternatīvā realitātē – dodamies «Porsche World Road Show 2022» piedzīvojumā

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    3. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Divriteni nevajag izgudrot no jauna, tomēr ko darīt, ja neviens no esošajiem braucamajiem nav pa prātam? Šāds jautājums itin nemaz nemulsināja Ferdinandu Porše, kuram negāja pie sirds tirgū esošās automašīnas, tāpēc nācās izveidot savu. Pateicoties šādai filozofijai, tapa «Volkswagen Beetle», «Porsche 356» un citi leģendāri auto.

    Tagad «Porsche» klāsts paplašinājies līdz neatpazīšanai. Ja pamēģināsi galvā saskaitīt, cik ­aktuālo modeļu ir «Porsche» ­arsenālā, tad visdrīzāk atbildēsi pareizi vai būsi vismaz tuvu īstenībai. Tomēr tikai kvēlākie entuziasti spēs izfunktierēt to, cik šiem modeļiem ir modifikāciju, – to ātrumā neprata pat paši zīmola pārstāvji. Un nav nekāds brīnums, jo šajā adrenalīna karuselī ir viegli apjukt.

    No aktīvā spektra sešiem modeļiem «Porsche» kādā karstā vasaras dienā Rīgā pulcēja 18 atšķirīgas automašīnu versijas. Trīs braucēju grupas, katrā sešas automašīnas un vairāki simti kilometru. Laipni lūgti «Porsche World Road Show 2022»!

    Šis ir īpašs auto entuziastiem, Porsche klientiem un medijiem veltīts pasākums, kas ticis rīkots jau vairāk nekā 45 valstīs visā pasaulē. Vienā dienā iespējams izbraukt ar dažādiem «Porsche» modeļiem, kurus tik kuplā skaitā varētu atļauties tikai ļoti, ļoti situēti ļaudis. Pasākuma organizēšanas vadības sviras uzticētas pašiem vāciešiem. Tie, kuri redzējuši, kā Vācijā tiek organizēta satiksme remontdarbu vietās, saprot, ko nozīmē kārtība.

    Arī «Porsche World Road Show 2022» viss ritēja pēc punktuālas shēmas – braucam kolonnā, mašīnu secība nemainās, pulksten tikos esam pusdienās un izbraucam ne minūti vēlāk, kā ­­ieplānots. Kolonnas aizmugurē ir ne tikai rezerves auto, ja nu kādam gadās uz kādas naglas uzbraukt, bet pat speciāli nolīgts ātrās palīdzības auto ar mediķu brigādi. Šis pasākums Latvijā tika vadīts 14 dienu garumā, tāpēc cita pieeja organizēšanas darbā nemaz nebūtu iedomājama, un tomēr – tādu profesionalitāti Latvijā redzējām pirmo reizi.

    Mūsu grupas sešnieks sastāvēja no «911 Carrera 4S Coupe» ar īpašu «Michelin» krāsojumu, spilgti dzeltena «911 Turbo S Coupe», elektriskā «Taycan Turbo», daudzpusīgā «Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe», daudzu favorīta ikdienas ritējumam «Panamera» GTS un kā deserts pirms pusdienām – «718 Cayman GT4 RS». Tieši pēdējais no šī saraksta rada nesamākslotu emociju lādiņu, kādu citviet nav iespējams saņemt. Sporta auto tiem, kuri jautrību uztver pavisam nopietni un saķeres robežu labāk ķertu, sēžot cieši apņemošā sporta sēdeklī, nevis ādas atpūtas krēslā.

    Visstūrgalvīgākais, jaudīgākais un trases braukšanas alkstošākais «Cayman», kādu «Porsche» jebkad ir radījuši. «Porsche GT» nodaļas vadītājs Andreass Preuningers šo auto raksturoja tā: «Bija pēdējais laiks sarīkot lielu ballīti uz «718» platformas. Šis automobilis ir dzīvs koncerts uz četriem riteņiem, tas ir tik izklaidējošs, un tā radīšana bija ļoti jautrs projekts. Tas ir kaut kas tāds, kas nāca no sirds, un mēs to jau sen vēlējāmies darīt.»

    Ir teiciens, ka zirgspēku skaits sekmē auto pārdošanu, bet griezes moments ir tas, kas dzen to uz priekšu. Pelēkās krāsas kupejā nav daudz liekvārdības. Šeit ir divi fiksētā atzveltnes pozīcijā novietoti kausveida sēdekļi, daži komforta vadības slēdži un salonā aiz muguras novietots 4,0 litru dzinējs, kas attīsta 500 ZS un 100 km/h sasniedz 3,4 s. Ziniet kas ir jaukākais? Tas, ka dažās mūsdienu automašīnās joprojām eiforiju rada nevis skaitļi uz papīra, bet gan braukšanas mirklis.

    Sešcilindru atmosfēriskais benzīna agregāts darbojas dažus centimetrus no vadītāja ausīm. Šeit nav trokšņu slāpējošu materiālu vai citas butaforijas, kas mūs attālinātu no pulsējošās iekšdedzes dzinēja maģijas. Gaisa ieplūde ar katru nākamo motora ­apgrieziena ­tūkstoti kļūst arvien skaļāka un, pietuvojoties 10 000 apgr./min (!) atzīmei, rēkoņa ir tāda, it kā dzinējs vēlētos iesūkt visu ­atmosfēras gaisu kopā ar vadītāju. Neparastākais ir tas, ka, vērtējot trokšņu līmeni, «GT4 RS» no ārpuses nav antisociālāks kā standarta «GT4».

    Tā ir mežonīga pieredze, kuras sasniegšanai nav pat jātraucas pārgalvīgā ātrumā.

    Protams, dažas atkāpes no ierastā mums bija, taču viss notika vācu rāmjos – «Quadratisch. Praktisch. Gut.»

    Pēc dažu desmitu kilometru brauciena pa nesen remontētu asfalta ceļu, «718 Cayman GT4 RS» masīvās sānu gaisa atveres bija pilnas ar akmeņiem. Lūk, šā iemesla dēļ mūsu kolonnā bija arī mūsu ceļiem piemērotāki modeļi. To vidū arī «Cayenne Turbo» apvidnieks, kas, pateicoties pilnpiedziņai un klīrensam, komfortabli ne tikai tika galā ar grants ceļu līdz Kalnmuižai, bet arī sekmīgi izlavierēja pa speciāli veidoto bezceļu posmu augļkoku pakājē.

    «Taycan» savukārt pierādīja to, ka elektroauto spēj būt ne tikai ātrs, bet arī veikt visu maršrutu bez papildu uzlādes. Kādreiz tas bija liels izaicinājums, bet tagad loģistikas darbi elektroauto testos kļuvuši stipri vieglāki. Tas ir liels solis uz priekšu un pozitīvi ietekmē elektroauto pircēju ikdienu, tomēr atmiņās mēs gremdējamies pie tā, kas liek dvēselei dziedāt un sejas muskuļiem ­sāpēt. «718 Cayman GT4 RS».

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē