Plānots, ka speciālie vagoni tiks nodrošināti katru dienu vilcienā Nr.704 Rīga (plkst.16.31) – Krāslava (plkst.19.48) un vilcienā Nr.703 Krāslava (plkst.5.48) – Rīga (plkst.9), kā arī brīvdienās vilcienā Nr.702 Rīga (plkst.11.31) – Rēzekne II (plkst.14.15) un vilcienā Nr.701 Rēzekne II (plkst.15.17) – Rīga (plkst.18).
Šo reisu speciālajos vagonos pasažieri un konduktori-kontrolieri varēs nelietot mutes un deguna aizsegus, kā arī tajos nebūs jāievēro noteiktais pasažieru skaita ierobežojums, kas citos vagonos ir 85% no ietilpības.
Izmaiņas stāsies spēkā no 15.septembra. «Izmēģinājuma kārtā mēs organizēsim šos reisus līdz septembra beigām, kad izvērtēsim to lietderību un pieņemsim lēmumu par to tālāku organizēšanu,» skaidroja Pasažieru vilciena pārstāvis.
Vienlaikus Krutovs informēja, ka īpašo vagonu pasažieriem jāņem vērā, ka mutes un deguna aizsegs būs nepieciešams, lai brauciena laikā varētu apmeklēt labierīcības blakus vagonā.
Tāpat pasažieriem, kas vēlēsies izmantot īpašos vagonus saviem braucieniem, līdzi jāņem arī personu apliecinošs dokuments – pase vai ID karte.
Vaicāts par pasažieru kontroles praktisko pusi, Krutovs minēja, ka pašlaik uzņēmumā ir izveidotas darba grupas, kas aktīvi risina šo jautājumu, lai varētu tehniski bez liekiem sarežģījumiem nodrošināt Covid-19 sertifikātu kontroli, taču jau šobrīd lielākā daļa konduktoru -kontrolieru rokas terminālu ir aprīkoti ar sertifikāta nolasīšanas lietotni «Covid-19 Verify».
Sabiedrības informēšana par speciālajiem vagoniem tiks veikta saskaņā ar jau ierasto kārtību un izmantojot uzņēmuma rīcībā esošos komunikāciju kanālus un rīkus.
Komentējot potenciālos sarežģījumus, Krutovs atzina, ka, izvērtējot situāciju, patlaban jau identificēti vairāki operacionāli un tehniski riski. Cita starpā viņš minēja lietotnes tehniskus sarežģījumus sertifikātu nolasīšanā, grūtības verificēt pasažiera uzrādīto dokumentu, kā arī iespējamu reisu aizkavēšanos līdz ar lielāku laika patēriņu, validējot sertifikātus stacijās pie iekāpšanas vilcienā.
«Tomēr kopumā esam pozitīvi noskaņoti un ceram ātri un efektīvi atrisināt visas kritiskās situācijas,» uzsvēra Krutovs.
LETA jau vēstīja, ka sabiedriskajā transportā pasažieru skaita maksimālā ietilpība palielināta līdz 80% līdzšinējo 65% vietā, savukārt komerciālo maršrutos pārvadātājiem, kā arī valstspilsētu pārvadātājiem būs ļauts organizēt pārvadājumus, kuros uzņems pasažierus tikai ar sadarbspējīgiem Covid-19 sertifikātiem.
Satiksmes ministrijā (SM) skaidroja, ka maksimālās ietilpības palielināšana saistīta ar skolnieku mācību atsākšanos klātienē no 1.septembra, kas būtiski ietekmēs pasažieru plūsmas apmērus. Savukārt, ievērojot pašreiz noteiktos ierobežojumu attiecībā uz pārvadājamo pasažieru apjomu sabiedriskajos transportlīdzekļos, SM prognozē būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu, kas var radīt pārvadātājiem problēmas ar visu pasažieru nogādāšanu nepieciešamajā galapunktā.