Trešdien, 25. septembrī, notika aktieru sapulce, ko iniciēja paši aktieri. Tajā tika izskatīts viens jautājums – Dž.Dž.Džilindžera kā mākslinieciskā vadītāja darbības izvērtējums ilgākā laika periodā.
Dailes teātra direktors Andris Vītols aģentūrai LETA apliecināja, ka šāda saruna notikusi. Tāpat viņš pastāstīja, ka saskaņā ar viņam pieejamo informāciju, Džilindžers, iespējams, apsver iespēju atkāpties no mākslinieciskā vadītāja amata teātrī, taču par to Vītols vēlas runāt par pašu Džilindžeru, kurš gan patlaban ir ārzemēs.
Vītols pastāstīja, ka Džilindžers Latvijā atgriežas pēc 7. oktobra, pēc kā plānots rosināt sarunu starp teātra vadību un režisoru.
Aktieru vēstulē teikts, ka aktieri, balstoties savā ilggadīgā profesionālā pieredzē, zina to prasību kopumu, kurām būtu jāatbilst teātra mākslinieciskajam vadītājam un var saprast pēc kādiem rezultātiem un kritērijiem var vērtēt viņa darbu ilgtermiņā. Runa nav par formāliem darba līgumā norādītiem darba pienākumiem, bet pēc būtības, norādīts aktieru vēstulē.
Šis prasību un sasniedzamo rezultātu kopums aktieru ieskatā ietver tādas funkcijas kā: repertuāra plānošana adekvāti teātra mākslinieciskajām ambīcijām un finansiālajām vajadzībām un šo abu vajadzību savstarpēja samērība. Plānošanai vajadzētu būt atbilstošai nekomerciāla, valsts dotēta teātra funkcijām. Tas ir darbs ar aktieru sastāvu, tā attīstības jautājumi. Tas tieši skar teātra nākotni ilgtermiņā, teikts aktieru vēstulē.
Tāpat aktieri uzskata, ka mākslinieciskā vadītāja pienākums ir kopējā teātra mākslinieciskā līmeņa uzturēšana, katras izrādes līmeņa un kvalitātes regulāra uzraudzīšana, līdz ar to, arī pastāvīga klātbūtne teātra ikdienas darbā. Tas ir pienākumu rūpēties par teātra reputāciju un prestižu sabiedrībā un profesionāļu vidē. Aktieru vēstulē uzsvērts, ka tas nozīmē arī uzņemties līdzatbildību par teātra kopējo finansiālo situāciju, mākslinieciskā personāla atalgojumu samērību adekvāti ieguldītajam darbam un sasniegtajiem rezultātiem.
«Un, protams, visbeidzot, mākslinieciskā vadītāja funkcija ir iestudēt savā teātrī mākslinieciski labas izrādes, vadoties ne tikai no kritērija, vai izdosies pārdot pilnas zāles, bet darbus, kas gūst gan kritiķu, gan prasīgas publikas atzinību. Kopumā tas ir: labi administrēt un tālredzīgi vadīt mākslinieciskos procesus teātrī,» teikts aktieru vēstulē.
Dailes teātra aktieri vēstulē norāda, ka teātra māksliniecisko procesu vislielākajā mērā realizē aktieri, un, ja aktieri monolītā vairākumā nav apmierināti ar mākslinieciskā procesa vadīšanu, tad to nevar ignorēt. Tāds bija sapulces mērķis – par šo diskutēt.
Sapulcē, atbilstoši aktieru sapratnei par mākslinieciskā vadītāja funkcijām, tika runāts par Dž.Dž. Džilindžera kā mākslinieciskā vadītāja darbu. Runāja un diskusijā iesaistījās ikviens sapulcē esošais aktieris, kopā 32 sapulcē klātesošie no 41 teātra aktieriem. Monolīti dominēja kritiski viedokļi, norādīts aktieru vēstulē.
Tikai vienai balsij atturoties tika pieņemts lēmums deleģēt aktieru grupu – Artūrs Skrastiņš, Rēzija Kalniņa, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Ilze Segliņa, Dainis Grūbe, Juris Žagars un Juris Bartkevičs – tajā pašā dienā doties pie Dailes teātra direktora Vītola un nodot ziņu par neuzticības izteikšanu mākslinieciskajam vadītājam.