• «Dacia» turpina pārsteigt pasauli – prezentēts jaunais «Duster»

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    1. decembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    «Vēl vairāk «Duster», joprojām «Duster» – jaunais «Duster» ir nākamā nodaļa stāstam par modeli, kurš kļuvis par standartu noteicēju savā tirgū un visaptverošu Dacia ikonu, kurā ietverts viss, kas svarīgs šim zīmolam: robusts un radīts brīvai dabai; tikai nepieciešamais, tomēr stilīgi; turklāt ekoloģisks un gudrs. «Duster» tika radīts 2010. gadā. Pirmo reizi tas tika pārveidots 2017. gadā un kļuva par līderi tirgū, pārrakstot SUV uzbūves principu standartus.

    Turklāt Duster ir īsts veiksmes stāsts – tā 13 gadus ilgajā karjerā tas ieguvis vairāk par 40 balvām, saražojis ap 2,2 miljoniem automobiļu un stabili pieaugošā popularitāte ierindo to starp 2022. gadā visvairāk pārdotajiem SUV Eiropā visos mazumtirdzniecības segmentos. Dacia rūpnīcā Pitešti Rumānijā katru dienu no ražošanas līnijām izbrauc ap 1000 Duster SUV – apmēram viens ik minūti!

    Spēcīgāks un pašpārliecinātāks dizains

    Dacia ir pārstrādājis Duster dizainu. Tam joprojām piemīt satriecošais izskats, kas iepriekšējās paaudzes izvirzīja līderos – īpaši tā masīvais, izturīgais SUV raksturs – taču nu tas izpaužas augstāk, tālāk un stiprāk ar Dacia jauno, izteiksmīgo dizainu. Jaunais Duster lepni izrāda savu pārveidoto dizainu.

    Davids Durāns (David Durand), Dacia dizaina direktors: «Pirms sākām darbu pie jaunā Duster stila, mēs pieslīpējām tā proporcijas, lai tam piešķirtu spēcīgu, līdzsvarotu stāju. Ja jau sākotnēji ir izveidotas labas proporcijas, vairs nav nepieciešamas dažādas viltības, lai pielāgotu stilu vēlāk.»

    «Tikai pats nepieciešamākais, nekādas samākslotības» – šī Dacia filozofija attiecināma gan uz jaunā Duster dizainu, gan uz ikvienu citu modeli.

    Dizaineri sāka ar vienkāršiem apjomiem – salons, motora pārsegs, spārni utt. Pēc tam tos salika kopā, lai piešķirtu šim modelim modernu, labi veidotu stilu, tīši veidojot nospriegotas, pašpārliecinātas līnijas.

    Vienkāršās formas un apjomi piešķir dizainam papildu jaudu – tostarp skarbā, vertikālā priekšdaļa, nošķeltie riteņu arku aizsargi, lielās bagāžas nodalījuma durvis un sānu logi, kas stiepjas no priekšas līdz pat aizmugurei.

    Jauno Duster ietver stilīga josla visapkārt – sānu aizsargi virsbūves apakšā savieno pazīšanās zīmes ar riteņu arkām, tālāk ar priekšējo un aizmugurējo buferi, padarot jauno Duster vēl robustāku un piemērotāku brīvai dabai nekā jebkad!

    Jaunā Duster dizains ir konsekvents, iet līdzi laikam un apvieno savvaļīgo un robusto raksturu ar ilgtspējīgāku piegājienu.

    • Priekšējai un aizmugurējai aizsargplāksnei izmantots ietonēts materiāls. Videi un klientiem ir labi, ja netiek izmantota ārēja krāsošana – skrāpējumi un skrambas neizmainīs sākotnējo toni.
    • Sānu aizsargi virsbūves apakšā, riteņu arku aizsargi, pazīšanās zīmes, trijstūri uz priekšējā bufera, (piestiprināmās) aizsargplāksnes priekšā un aizmugurē, kā arī aizsargs aizmugurē izgatavoti no izturīga materiāla, kuru izstrādājuši Dacia inženieri un LyondellBasell ķīmiķi – Starkle®. Šis materiāls, kurš pirmo reizi tika izmantots konceptautomobilī Manifesto, satur 20 % atkārtoti pārstrādātas plastmasas. Tā sastāvā ir baltas daļiņas, kas piešķir lāsumainu izskatu, kuru Dacia ir nolēmis izrādīt ar lepnumu, nevis aizkrāsot (plašāka informācija turpmāk tekstā).

    Davis Durāns turpina: «Mēs vēlējāmies, lai eksterjera un interjera dizains būtu patiesi saskaņots. Spraigais un skarbais stils iekšpusē liek justies pienācīgi aizsargātam.»

    Šo sajūtu rada arī augstais, vertikālais un plašais jaunais vadības panelis un telekomunikāciju panelis. Gaisa vārstu forma atgādina riteņu arkas un sniedz papildu saskaņotības sajūtu.

    Tāpat kā ārpusē, arī iekšpusē ir tikai nepieciešamākais – tās funkcijas, kurām ir noteikts uzdevums. Daudz darba ieguldīts ergonomikā, tostarp 10,1 collas centrālajā ekrānā, kas izvietots vadītāja redzes laukā 10° leņķī pret to. Jaunās automātiskās transmisijas vadības pogas ir īpaši ērtas vadītājam. Stūres saplacinātās virsmas augšpusē un apakšā to padara izcili ērtu lietošanai.

    Visbeidzot – jaunā Y formas pazīšanās zīme izceļ saikni starp jaunā Duster interjeru un eksterjeru.

    • Iekšpusē gaisa vārstu virsma ir Y formā (vara krāsā aprīkojuma versijā Extreme), turklāt Y forma parādās arī ap roku balstiem durvju paneļos. Zīmola nosaukums stūres centrā aizstāts ar Dacia logotipu.
    • jaunā Duster priekšējie un aizmugurējie lukturi izkārtoti Y formā, tāda pati forma redzama arī disku apmalēs – turklāt tajās nav izmantots hroms (materiālam spīdumu piešķir īpašais pulējums).

    Davids Durāns norāda uz svarīgāko: «Mēs vēlējāmies padarīt jaunā Duster dizainu nepieredzēti pievilcīgu, padarot tā stilu vēl vairāk atbilstošu Duster un Dacia būtībai, enerģiski un lepni no jauna apliecinot mūsu vērtības: robusts un radīts brīvai dabai; tikai nepieciešamais, tomēr stilīgi; ekoloģisks un gudrs.»

    CMF-B platforma palielina jaunā «Duster» veiktspēju

    Jaunais Duster ir būvēts uz CMF-B platformas, kurai ir centrālā loma Dacia industriālajā stratēģijā. Šī konkurētspējīgā un izcili elastīgā platforma sākotnēji tika izmantota jaunākajos Sandero un Logan modeļos, vēlāk – Jogger. Tā nodrošina to daudzpusīgumu, kas Dacia nepieciešams, lai optimāli īstenotu ambiciozo produktu plānu.

    CMF-B platforma jaunajam Duster salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi nodrošina vairāk vietas pasažieriem un bagāžai, tomēr kopumā ir tikai mazliet garāka. Šīs platformas modernā konstrukcija samazina arī vibrāciju un ceļa troksni, sniedzot lielāku komfortu vadītājam. Tā dāvā neizmērojami lielāku baudījumu pie stūres, kā arī nepārspējamu saķeri ar ceļu.

    CMF-B platforma ļauj uzsākt jaunā Duster ceļu pretī elektrifikācijai, jo uz tās ir vieta piedziņai ar mild-hybrid vai full-hybrid tehnoloģiju.

    Patriss Levi Benšetons (Patrice Lévy Bencheton), Dacia produktu veiktspējas viceprezidents skaidro: «Jaunā CMF-B platforma ir svarīgākais elements, kas ļauj attīstīt Dacia klāstu – šodien un rīt. Viss tās potenciāls redzams jaunajā Duster – tajā ir vieta ļoti efektīvai elektriskai piedziņai, tā būtiski uzlabo veiktspēju, nodrošina pievilcību un pieejamību cenas ziņā, kas to padarījusi tik populāru.»

    Robusts un piemērots brīvai dabai – jaunais «Duster» drosmē pārspēj pats sevi

    Jaunā Duster spējas bezceļa apstākļos nespeciālistu 4×4 tirgū ir nepārspētas (“nespeciālisti” – 4×4 automobiļi bez tuvu pakāpju pārnesumkārbas), tādēļ brīvās dabas mīļotāji to var baudīt bez jebkādām raizēm.

    Jaunais Duster ir pieejams ar 4×4 Terrain Control pārnesumkārbu, kurai ir pieci braukšanas iestatījumi:

    • – pārnesumkārba automātiski sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi atbilstoši riteņu saķerei un ātrumam;
    • – optimizē trajektoriju uz slidena ceļa, izmantojot īpašus ESC (Electronic Speed Controller – elektroniskas ātruma kontroles) un pretslīdēšanas iestatījumus;
    • – mainīgam apvidum;
    • – augstākā veiktspēja sarežģītā apvidū; ļoti līdzīga pašreizējā Duster 4×4 Lock režīmam, tikai ar papildu priekšrocībām, ko sniedz automātiska un optimāla spēka momenta sadale uz priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem atbilstoši saķerei un ātrumam;
    • – optimizē degvielas patēriņu, regulējot gaisa kondicionieri un automobiļa veiktspēju. Tas optimizē spēka momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi maksimālajā iespējamā apmērā, lai samazinātu degvielas patēriņu un vienlaikus pielāgotos saķerei ar ceļu.

    Klīrenss – 217 mm 4×4 versijā – visaugstākais tirgū.

    Pietuvošanās un attālināšanās leņķis, lai vēl vairāk izvairītos no šķēršļiem – līdz pat 31° priekšpusē un 36° aizmugurē (4×4 versijās).

    Ātruma regulēšana nogāzēs īpaši noder paugurainā reljefā un stāvās nogāzēs. Šī sistēma principā darbina bremzes tā, lai automobiļa ātrumu noturētu (atkarībā no vadītāja iedarbības) starp 0 un 30 km/h. Tā ieslēdzas neatkarīgi no pārnesuma (arī atpakaļgaitā), tādēļ vadītājs var neizmantot akseleratora un bremžu pedāli un koncentrēties uz stūri.

    Jauna All Road Info sistēma. Braucot bezceļa apstākļos, 10,1 collu centrālajā ekrānā skatāma dažāda īpaši noderīga informācija:

    • slīpums sānu virzienā;
    • slīpums pret kalnu un lejup no kalna;
    • jaudas sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi (4×4 versijai).

    Būvēts tā, lai ietilpinātu InNature piederumus

    • Sleep Pack – tāpat kā Jogger, pirmais Dacia automobilis, kuram šis piederums iekļauts komplektā, arī jaunais Duster spēs ietilpināt šo paku. Tā ir vienkārša, izņemama un cenas ziņā pieejama kaste trīs vienā ar divvietīgu gultu, kuru var atlocīt mazāk nekā divās minūtēs (1,90 metrus gara un līdz pat 1,30 metrus plata), galdiņš un glabāšanas vieta.
    • Jaunais jumta plaukts, kurš ir īpaši parocīgs aktivitātēm brīvā dabā, spēj noturēt līdz pat 80 kg. To bez piepūles var piestiprināt uz moduļu jumta sliedēm šķērseniskā pozīcijā vai uz šķērseniskajiem stieņiem, kurus var iegādāties atsevišķi.

    Jaunas hibrīdpiedziņas

    • Duster HYBRID 140. Šī piedziņa, kuru Dacia pielāgoja Jogger 2023. gada sākumā, tagad pieejama jaunajam Duster. Tā būvēta, izmantojot tehnoloģijas, kuras Renault Group ir pamatīgi pārbaudījusi. Šo piedziņu veido četru cilindru 1,6 litru, 94 ZS benzīna dzinējs, divi elektromotori (49 ZS spēkstacija un augstsprieguma startera ģenerators) un elektriska automātiskā ātrumkārba (ar četriem dzinēja pārnesumiem un diviem motora pārnesumiem). Šāda kombinēta tehnoloģija ir iespējama tādēļ, ka sistēmā nav sajūga.

    Reģeneratīvās bremzēšanas, 1,2 kWh (230 V) akumulatora augstās enerģijas atgūšanas spējas un pārnesumkārbas efektivitātes dēļ pilsētā var braukt pilnībā elektriskā režīmā līdz pat 80 % laika, tādējādi samazinot patēriņu par 20 % (jauktajā ciklā) vai pat 40 % (pilsētas ciklā). Turklāt dzinējs vienmēr tiek iedarbināts ar elektrību

    • Duster TCe 130. Šī ir pirmā reize, kad Dacia izmanto šo piedziņu, kas nodrošina sākotnēju elektrifikācijas pakāpi. Tajā apvienots jaunās paaudzes trīs cilindru 1,2 litru benzīna dzinējs ar turbopūti, kurā izmantots Millera cikls (samazināti zudumi sūknī optimizē efektivitāti), un 48 V mild hybrid motors. Šis motors palīdz iekšdedzes dzinējam automobiļa iedarbināšanas laikā un paātrinājuma laikā, samazinot vidējo patēriņu un CO2 izmešu daudzumu par aptuveni 10 %*. Tas nodrošina arī vairāk jaudas paātrinājuma laikā nekā esošajam TCe 130 modelim, padarot automobili atsaucīgāku un braukšanu plūstošāku. Reģeneratīvā bremzēšanas sistēma uzlādē 0,9 kWh akumulatoru, neradot ievērojamas izmaiņas vadītājam.

    TCe 130 piedziņa ir pieejama ar sešu ātrumu pārnesumkārbu 4×2 un 4×4 versijās.

    • Duster ECO-G 100. Dacia, nepārspējamais SNG līderis Eiropā, ir vienīgais automobiļu ražotājs, kas piedāvā divu degvielu (benzīna un SNG) iespēju visiem saviem modeļiem ar iekšdedzes dzinēju un ECO-G marķējumu. Jaunajā Duster izmantota šī iebūvētā un pārbaudītā tehnoloģija, kas garantē drošumu un uzticamību.

    Braucot ar SNG, jaunais Duster ECO-G 100 vidēji izlaiž par 10 % mazāk CO2, nekā līdzīgs benzīna dzinējs. Ar to var nobraukt līdz pat 1300 km**, jo divās tvertnēs kopumā var iepildīt 100 litrus – 50 litrus benzīna un 50 litrus SNG (gāzes tvertne ir zem bagāžas nodalījuma grīdas, tādēļ neietekmē kravas telpas tilpumu). Ar vadības panelī iebūvēto pogu dzinēju var vienā mirklī nemanāmi pārslēgties no vienas degvielas uz otru.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē