Trīs rekordaugsti tirgus daļas rādītāji
Neraugoties uz joprojām aktuālajiem izaicinājumiem autobūves nozarē – Covid-19 pandēmiju, elektronisko detaļu deficītu un loģistikas problēmām, Dacia 2022. gadā pārdevis iespaidīgu skaitu automobiļu – 573 800, nodrošinot pieaugumu par 6,8% kopš 2021. gada. 2022. gadā zīmolam ir bijis nozīmīgs notikums – kopš 2004. gada visā pasaulē pārdoti astoņi miljoni automobiļu.
Salīdzinot ar 2021. gadu, tirgi, kuros tiek pārdoti Dacia automobiļi, sarukuši par 5,5%. Zīmola augstie rādītāji apliecina to, ka princips piedāvāt labāko vērtības un cenas attiecību ir veiksmīgs – jaunais klāsts ir bijusi populāra izvēle mazumtirdzniecības klientiem. 2022. gadā Dacia aptvēra rekordlielu tirgus daļu Eiropā – 7,6% mazumtirdzniecībā pārdoto vieglo automobiļu – nostiprinot savu pozīciju jau otro gadu pēc kārtas (6,2% 2021. gadā). Eiropā zīmols sasniedzis rekordaugstus pasažieru un vieglā komerctransporta* pārdošanas apjoma rādītājus – 3,7% (par 0,5 punktiem vairāk nekā 2021. gadā) – un pasažieru automobiļu* pārdošanas apjoma rādītājus – 4,2% (par 0,7 punktiem vairāk nekā 2021.gadā).
Dacia ne vien saglabā savu līdera pozīciju Marokā, bet arī nostiprinās Eiropā, pasažieru automobiļu pārdošanas apjomam pieaugot par 15,4% – par spīti tirgus samazinājumam par 4%.
Austrumeiropā – Baltijas valstīs, Slovākijā un Čehijas Republikā – pasažieru automobiļu pārdošanas apjoms pieauga par vairāk nekā 30%. Turcijā Dacia pārdevis par 30% vairāk pasažieru automobiļu nekā 2021. gadā un, tirgus daļai pārsniedzot 6%, tās pieaugums bija par 1,1 punktu, salīdzinot ar 2021. gadu.
Spēcīgs produktu plāns, kurā ietverti četri galvenie modeļi
Nepilnos 15 mēnešos Dacia izlaida četrus jaunus galvenos modeļus – Sandero, Spring un Duster 2021. gadā un Jogger 2022. gadā. 2022. gada beigās visi četri modeļi piedzīvoja Dacia jaunās identitātes ieviešanas stratēģijas priekšrocības, iegūstot zīmola drosmīgo, jauno vizuālo identitāti. Tā nozīmē jaunas krāsas un atpazīstamu Dacia Link emblēmu, kurā gluži kā ķēdes posmi lakoniski savijas D un C burti, simbolizējot izturību un vienkāršību.
Ikviens no šiem modeļiem ir sniedzis nozīmīgu ieguldījumu Dacia izaugsmē 2022. gadā. 2022. gadā pārdoti 229 500 Sandero modeļa automobiļi (par 1,2% vairāk nekā 2021. gadā). Sesto gadu pēc kārtas Sandero bija visvairāk pārdotais modelis Eiropas mazumtirdzniecības tirgū un sestais pārdotākais pasažieru automobilis Eiropā visos pārdošanas kanālos.
Arī Duster saglabāja savu dominējošo pozīciju SUV mazumtirdzniecības tirgū – šī pozīcija ir noturēta kopš 2018. gada – kļūstot par otro pārdotāko automobili Eiropas mazumtirdzniecības tirgū uzreiz pēc Sandero. Kopš Duster iznākšanas 2010. gadā visā pasaulē pārdoti vairāk nekā divi miljoni šo automobiļu, tostarp 197 100 pārdoti 2022. gadā (pieaugums par 5,8% kopš 2021. gada).
2022. gadā pārdoti 48 900 pilnībā elektriskā Spring modeļi (pieaugums par 75% kopš 2021. gada). Kopš izlaišanas 2021. gadā Spring ir iekarojis 100 000 klientu sirdis, tostarp trīs ceturtdaļas automobiļu pārdoti mazumtirdzniecībā. Spring ir viens no pārdotākajiem elektroautomobiļiem Eiropas mazumtirdzniecības tirgū.
2022. – pirmajā iznākšanas gadā pārdoti 56 800 Jogger automobiļu, ierindojot šo modeli otrajā vietā Eiropas mazumtirdzniecības tirgū starp pārdotajiem C segmenta automobiļiem, kas nav SUV.
Dacia pievilcība daļēji saistīta ar plašo aprīkojuma klāsta un dzinēja variantu piedāvājumu.
Joprojām vairāk nekā 70% klientu izvēlas vislabāk aprīkotās versijas.
Trešā daļa Dacia klientu un 58% Jogger klientu izvēlējušies ECO-G 100 – divu degvielu – benzīna / SNG dzinēju, kas rada vidēji par 10% mazāk CO2 izmešu (118 g CO2/km) nekā līdzvērtīgs benzīna dzinējs un, piepildot abas automobiļa tvertnes, ļauj nobraukt vairāk nekā 1000 km.
Ievērojami stiprinot elektromobilitāti, Spring izvēlējušies 93% sava pirmā elektroautomobiļa pircēju mazumtirdzniecības tirgū.
Dacia pievilcību vairo arī tā spēja piesaistīt klientus un noturēt tos. Piecās Eiropas lielākajās valstīs – Francijā, Apvienotajā Karalistē, Vācijā, Itālijā un Spānijā 60% Dacia klientu iepriekš nav bijuši Renault Group klienti. Astoņdesmit procenti Dacia klientu arī turpmāk izvēlas iegādāties Renault Group auto.
Pozitīvas prognozes 2023. gadam
Kopš janvāra sākuma auto salonos apskatāms viss sortiments ar Dacia drosmīgo jauno identitāti. Zīmols turpina strauji virzīties uz priekšu, paplašinot elektrificēto automobiļu klāstu. Jogger HYBRID 140 – Dacia pats pirmais hibrīdauto – ir pieejamākais hibrīdais ģimenes automobilis tirgū. Jogger HYBRID 140 ir izmantota sevi daudzkārt pierādījusī, kvalitatīvā Renault tehnoloģija, tam ir automātiskā pārnesumu sistēma bez sajūga, kas klientus iepriecina ar lielāku jaudu, komfortu un degvielas ekonomiju, turklāt CO2 izmešu daudzums ir, sākot no 108 g/km. Spring ar jauno 65 ZS/48 kW) ELECTRIC 65 dzinēju piedāvā lielāku jaudu un nodrošina labāku ātruma uzņemšanu un enerģijas atgūšanu. Tam ieviesta arī jaunā aprīkojuma versija Extreme.
Gada otrajā pusē aprīkojuma versija Extreme būs pieejama visiem modeļiem, ņemot vērā to, cik daudz atzinības tā izpelnījās Jogger izlaidumā, iemiesojot Dacia tiekšanos pēc dabas.
Kopš 2022. gada sākuma Dacia pilnveido savu izplatīšanas tīklu, ieviešot jauno zīmola identitāti. Šī ambiciozā projekta mērķis ir padarīt tirdzniecības vietas pamanāmākas un pievilcīgākas, kā arī veidot jaunu iekštelpu vidi, kas ir funkcionāla, elastīga un pauž atbildīgumu pret vidi. Līdz 2022. gada beigām pārtapušas 10% tirdzniecības vietas Dacia izplatīšanas tīklā. Plānots, ka 2023. gadā šis skaitlis pieaugs.
“2022. gadā pieauguši Dacia pārdošanas apjoma un tirgus daļas rādītāji Eiropā, apliecinot to, cik liela nozīme bijusi mūsu stratēģijai, pārdefinējot to, kas ir nepieciešamība, un pielāgojot mūsu produktus klientu vajadzībām. 2023. gadā šo virzību turpināsim, paplašinot elektrificēto automobiļu klāstu un vienlaikus paliekot uzticīgi Dacia principam piedāvāt saviem klientiem vienkāršību un labāko vērtības un cenas attiecību,” norāda Ksavjē Martinē (Xavier Martinet), Dacia mārketinga, pārdošanas un darījumu vecākais viceprezidents.