CUPRA izpilddirektors Veins Grifitss saka: «CUPRA Terramar ir nākamais posms mūsu izaugsmes ceļā. Tas ir sportisks SUV, kas CUPRA jauneklīgo un izaicinošo pasaules uztveri piedāvās plašākai auditorijai. Tas ļaus paplašināt zīmolu un uzrunāt cilvēkus, kuri meklē izcilu dizainu un labāku veiktspēju.
Terramar ir veltījums zīmīgajai sacīkšu trasei, kurā ir dzimusi pati CUPRA, un pārdefinē to, ko emociju, veiktspējas un dizaina ziņā spēj sniegt SUV. Dažiem cilvēkiem dizains ir pakārtots funkcijai, bet mums, CUPRA, dizains seko emocijām.» Barselonā projektētais un izstrādātais Terramar tiks ražots Audi rūpnīcā Ungārijā, Ģērē. Piegādes sāksies šī gada pēdējā ceturksnī.
Pārstāv zīmola jauno dizaina valodu
Terramar ir nepārprotami emocionāls un sportisks SUV, kas iemieso CUPRA jauno DNS un citu vidū izceļas tieši ar savu stilu. Jaunpienācējs ir 1584 mm garš, 1863 mm plats, 4519 mm garš, un tam ir 2681 mm riteņu bāze. Terramar priekšdaļa asociējas ar haizivs purnu, kas piesaka spēcīgu auto, bet to vēl vairāk pastiprina zīmola jaunā gaismas signatūra ar trim trijstūriem ar CUPRA Matrix LED Ultra augstas izšķirtspējas tehnoloģiju. Tas viss kopā nosaka Terramar augsta līmeņa auto statusu.
Sportiskās proporcijas no priekšdaļas turpinās sānos, kur izteiksmīgas līnijas stiprina pārliecību par Terramar spējām. Tēlu izteiksmīgu padara arī riteņu diski, kas pieejami 18, 19 un 20 collu izmērā. CUPRA Terramar aizmugurē uzmanību piesaista efektīgie elementi, kuri izvērsti visā platumā, kā arī izgaismotais modeļa nosaukums un logotips centrā starp aizmugurējiem lukturiem. Aizmugures difuzors kontrastē ar citiem dizaina elementiem un piešķir Terramar izaicinošu, sportisku raksturu.
Emocionāls interjers
Salonā galvenais varonis ir cilvēks pie stūres. Standarta CUPRA stūresrats ar pārslēgiem un pogām nodrošina maksimālu kontroli, bet dinamikas baudīšanas atskaites punkts ir standarta sporta sēdekļi. Visi citi salona elementi ap autovadītāju veidoti saskaņā ar CUPRA emocionālo dizaina valodu, kas izpaužas dinamisku līniju un progresīvu virsmu saspēlē.
Mērķtiecīgos nodomus atklāj augstu novietotais centrālais ekrāns, ieskaujošie sēdekļi un polsterētās centrālās konsoles sānu virsmas, kas ir vislabākais atbalsta veids kājām. Progresīvo dizainu papildina inovatīvi, ilgtspējīgi materiāli sportiskā stila sēdekļos. Vienā variantā centrālajā daļā ir izmantots SEAQUAL® YARN tekstils. Tas 100% sastāv no pārstrādātas plastmasas, kas iegūta no okeāna, jūrām, upes grīvām un pludmalēm. Otrā variantā polsterējumā ir vismaz 73% pārstrādāta tekstila, kas iegūts no PET plastmasas un apģērba.
Aiz stūres izvietotajā instrumentu panelī ir uzlabota saskarne, bet interesants modernās infoizklaides sistēmas 12,9 collu skārienekrāna elements ir retro stilā izgaismots slīdnis. Vadītājam palīdz arī projekcijas displejs, kas visu nepieciešamo braukšanas informāciju projicē tieši šofera acu priekšā.
Bezvadu Full Link sistēma ar Apple CarPlay un Android Auto salonā ienes plašāku digitālo dzīvi – kartes, mūziku un citas ar auto saderīgas funkcijas. Brīdī, kad jāuzlādē mobilās ierīces, CUPRA Terramar piedāvā ātro 15W bezvadu uzlādi un dzesēšanu.
CUPRA turpina sadarbību ar Sennheiser Mobility audio ekspertiem, un Terramar pēc izvēles ir pieejama jauna 12 skaļruņu skaņas sistēma. Pateicoties 390 vatu jaudai un Sennheiser Concerto algoritmiem ar AMBEO tehnoloģiju, vadītājs un pasažieri var gūt unikālu skaņas baudījumu. Sennheiser AMBEO tehnoloģija rūpīgi izdala mūzikas pamatkomponentus, tostarp dažādus instrumentus un telpas informāciju, pārdalot tos visā salonā, vienlaikus saglabājot skanējuma sākotnējo ieceri.
Pateicoties bīdāmam aizmugurējam sēdeklim, bagāžas nodalījumu var palielināt līdz pat 602 litriem.
Daudzveidīga spēka piedziņa
CUPRA Terramar var aprīkot ar pieciem spēka agregātiem. Tie darbojas ar trīs dažādām tehnoloģijām un visi apvelta Terramar ar spēcīgu dinamiku.
Benzīna dzinēja (TSI), vieglā hibrīda (eTSI) un jaunās paaudzes uzlādējamā hibrīda (eHybrid) jaudas diapazons sniedzas no 150 līdz 272 ZS.
Turklāt neatkarīgi no dzinēja veida Terramar standartā tiek aprīkots ar DSG automātisko divsajūgu pārnesumkārbu.
eTSI dzinējs apvieno 48V vieglā hibrīda priekšrocības ar 1,5 litra 150 ZS (110 kW) benzīna dzinēja daudzpusību. Šīs spēka agregāts tiek komplektēts ar 7 pakāpju pārnesumkārbu un nodrošina augstu efektivitāti.
2,0 litru TSI motors ir pieejamais divos izpildījumos. Pirmais variants ar 204 ZS (150 kW) ir savienots ar 7 pakāpju pārnesumkārbu un pilnpiedziņas transmisiju (4Drive). Otrais variants ir domāts Terramar VZ versijai. Tas attīsta 265 ZS (195 kW) un arī tiek komplektēts ar 7 pārnesumu automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu (4Drive), ļaujot panākt augstāko veiktspējas un dinamikas līmeni.
Jaunās paaudzes uzlādējamais hibrīds piedāvā divus variantus – ar 204 ZS (150 kW), bet VZ versijā ar 272 ZS (200 kW). Šajā hibrīdsistēmā ietilpst 1,5 TSI dzinējs, elektromotors un 19,7 kWh akumulators, kas ar pilnu uzlādi tīrā elektriskajā režīmā ļauj nobraukt vairāk nekā 100 km.
Uzlabota dinamika
Terramar ir uzstādīts jauns elektriskais bremžu pastiprinātājs, kas dod ātrāku reakciju un vairāk atgūtās enerģijas, izmantojot bremzēšanas sajaukšanu (uzlādējamā hibrīda versijām). Tas uzlabo gan efektivitāti, gan aktīvo drošību.
Jaunajā modelī jaunā līmenī tiek pacelta vadāmība, īpaši versijās ar 4Drive pilnpiedziņu. Tā rada pārliecību par drošību, tā kā sistēma pastāvīgi uzrauga dažādus datus, tostarp stūres leņķi, riteņu griešanās ātrumu un auto rotāciju ap savu asi. Bet brīdī, kad tas nepieciešams, tā palielina jaudu pareizajam ritenim.
Terramar ir aprīkots ar jaunas paaudzes dinamisko šasijas kontroli (DCC) un divu vārstu amortizatoriem, kas ievērojami uzlabo dinamiku. Automašīnas raksturu var pielāgot, izmantojot vairākus braukšanas režīmus: Comfort, Performance, CUPRA (VZ versijām), Offroad (visu riteņu piedziņas versijām). Tāpat tiek piedāvāti individuālie profili, kas Terramar plašā diapazonā ļauj pielāgot paša autovadītāja vēlmēm.
Visbeidzot Terramar VZ versijas var aprīkot ar Akebono augstas veiktspējas bremzēm.
Sešu virzuļu skavas apvienojumā ar perforētiem lielāka diametra bremžu diskiem (375×36 mm pret 340×36 mm) ievērojami uzlabo bremzēšanas sistēmas darbu.
Jaunā Terramar drošības un komforta sistēmu klāstā ir paredzošā adaptīvā kruīza kontrole (ACC), Travel Assist, drošas izkāpšanas palīgs, Emergency Assist un autovadītāja modrības uzraugs. Kā papildaprīkojums ir pieejama uzlabota Pre-Crash pasažieru aizsardzība. Pamatojoties uz auto dinamiku, kā arī priekšējo un aizmugurējo radaru informāciju, tā var sagatavot auto iespējamai sadursmei, lai sekas būtu minimālas.
Ierobežota sērija
Zīmols laiž klajā arī ierobežotas sērijas CUPRA Terramar America’s Cup. Tajā tiks saražoti aptuveni 1300 eksemplāri ar unikālu dizainu un stila elementiem.
Tā tiek piedāvāta Enceladus Grey Matt krāsā, kas sākotnēji pieejama tikai šai ierobežotajai sērijai. Tai ir ekskluzīvi melni 20 collu vieglmetāla diski, kā arī Amerikas kausa logotips, kas ar lāzeru iestrādāts vidējos jumta statņos. Salonā īpašo America’s Cup gaisotni piesaka sporta sēdekļu polsterējums Moonslate tonī, Amerikas kausa logo un melna apdare.
Ierobežotā sērija būs pieejama ar VZ versijai paredzētajiem dzinējiem.