Sekojot pilnīgi jaunā «Citroën C5 X» pēdās, jauno franču modeļu dizains met izaicinājumu tradicionālajām kompaktauto virsbūves definīcijām un piedāvā kaut ko unikālu – dizainu, kas apvieno elegantu fāstbeka siluetu ar moderna krosovera stāju un četrdurvju auto mūžam aktuālo ērtumu un plašumu.
“Mums ir prieks par jaunajiem «ë-C4 X» un «C4 X», jo tie ievērojami paplašinās mūsu zīmola klātbūtni tirgū un sekmēs pārdošanas apjomu palielināšanos, īpaši starptautiskajos tirgos, kā arī Eiropā,” saka Citroën izpilddirektors Vensāns Kobē. “Daudzi klienti mums ir teikuši, ka vēlas pieejamu, atbildīgi ekspluatējamu un elegantu alternatīvu masu hečbeku un krosoveru piedāvājumam tieši kompaktauto segmentā, un šī ir mūsu labākā atbilde viņu vēlmei.
Uz nākotni vērstais dizains nodrošina visu to komfortu, tehnoloģiju, drošību un vērtību, ko cilvēki gaida no «Citroën». Taču tāpat te ir pārsteidzošs plašums un sedana daudzpusība, kas papildināta ar tādiem bonusiem kā nulles emisija un pilnībā elektrisks spēka agregāts.”
Citi lasa
Nulles emisija apvienojumā ar jaudu un nobraukuma rezervi
«Citroën» sper drosmīgu soli, daudzos Eiropas tirgos piedāvājot vienīgi pilnībā elektrisko «ë-C4 X» modeli. Ar 100 kW jaudu un nobraukumu līdz pat 360 km (WLTP) apvienojumā ar ietilpīgo 510 litru bagāžas nodalījumu šis modelis ir ideāls ikdienas kompanjons pilsētā.
Dzīvē tas nozīmē – nekāda trokšņa un nekādu izmešu, kā arī momentānu griezes momentu sparīgai un patīkamai braukšanai bez vibrācijas, raustīšanās un pārnesumu pārslēgšanas. Turklāt auto īpašnieki iegūs tādu bonusu kā attālināti programmējami e-pakalpojumi un mazāki apkopes rēķini, kas samazina kopējās izmaksas visā auto lietošanas ciklā.
100 kW elektriskās piedziņas sistēma ir jaudīga un enerģiska neatkarīgi no izmantošanas apstākļiem. Ar 136 ZS jaudu un momentāno 260 Nm griezes momentu paātrinājumam no līdz 100 km/h nepieciešamas 9,5 sekundes sporta režīmā, bet maksimālais ātrums ir 150 km/h.
Litija jonu 400 V augstsprieguma akumulatora kapacitāte ir 50 kWh. Publiskajā stacijā, izmantojot ātro 100 kW līdzstrāvas lādētāju, enerģijas rezerve atjaunojas ar segmentā labāko ātrumu – aptuveni 10 km minūtē, un 80% tiek sasniegti 30 minūtēs. Krāsu indikators uz uzlādes ligzdas ļauj uzraudzīt procesu, kam var sekot līdzi arī «My Citroën» lietotnē.
Starptautiskajos tirgos, atsevišķos Eiropas tirgos un Baltijas valstīs modelis tāpat būs pieejams ar «Citroën» pārbaudīto «PureTech» benzīna tiešās iesmidzināšanas dzinēju un «BlueHDi» dīzeļdzinēju, kas paredzēti jaunajam «C4 X».
Moderns komforts
Ar 4600 mm garumu jaunie «ë-C4 X» un «C4 X» precīzi iekļaujas «Citroën» klāstā starp «C4» hečbeku, kura garums ir 4360 mm, un C5 X ar 4800 mm. Garenbāze ir 2670 mm, tātad tāda pati kā «C4» hečbekam, kas arī ir saprotami, tā kā abi ir radīti uz vienas CMP platformas.
Izslavētās «Citroën Advanced Comfort» programmas lieliskos darba rezultātus īpaši izjūt pasažieri aizmugurē. To nodrošina patiesi liela 198 mm telpa ceļgaliem un slīpāka atzveltne (27 grādi). Savukārt, pateicoties 1800 mm virsbūves platumam, aizmugurējā sēdeklī līdzās ērti būs braukt trīs cilvēkiem: platums plecu augstumā ir 1366 mm, bet elkoņu augstumā – 1440 mm.
Taču šī programma rada komfortu ne tikai aizmugurē, bet arī citos transportlīdzekļa aspektos. Jaunos modeļus izceļ, piemēram, ekskluzīvie «Citroën Advanced Comfort» sēdekļi. Tie ir lieli un patīkami, un tajos pielietots īpašs putu materiāls, kura slānis palielināts par 15 mm, plus tie ir unikāli ar savu dinamiskā atbalsta un patīkamā dizaina salikumu. Sēdvirsmā iestrādātās augsta blīvuma putas nenoveco un neļauj veidoties izsēdējumiem, kā arī rada optimālu komfortu ilgā laika posmā, kas sevišķi svarīgi ir garākos braucienos.
Tāpat tālākos maršrutos liela nozīme ir tam, cik korekta ir sēdēšanas poza, tāpēc platajām priekšējo sēdekļu atzveltnēm ir pastiprināts atbalsts, regulējama jostasvieta un augstums, kā arī elektriski regulējama vadītāja vieta. Plašos aizmugurējos sēdekļus var apsildīt, savukārt priekšējos var apsildīt un aprīkot ar masāžas funkciju – patīkamai relaksācijai.
Pircējiem tiks piedāvāts grezns salons ar maigi pelēku Alcantara apdari, kas rada siltuma un komforta sajūtu, kā arī apliecina, ka kvalitāte te ir visaugstākajā līmenī.
Neredzama vadītājam un pasažieriem, taču obligāta ērtai braukšanai, modeļiem ir uzstādīta «Citroën» novatoriskā un ekskluzīvā balstiekārtas sistēma ar progresīvajiem hidrauliskajiem buferiem («Progressive Hydraulic Cushions»). Mehānisku atduru vietā automobilim pie katra amortizatora un atsperes ir pa pārim hidraulisko buferu, kas strādā saspiešanas un atsitiena fāzē. Šī sistēma paver «Citroën» inženieriem lielāku brīvību balstiekārtas regulējumu izveidē un ļauj panākt zīmola izslavēto “burvju paklāja” efektu, citiem vārdiem – to, ka mašīna pāri nelīdzenumiem vienkārši slīd.
Savienots un personalizēts
Jaunā intuitīvā «My Citroën Drive Plus» informācijas un izklaides saskarne tiek atainota 10 collu HD ekrānā, un to var pilnībā personalizēt, izmantojot no viedtālruņiem un planšetdatoriem pazīstamos logrīkus. Tas ir ātrs veids, kā apskatīt lietotni un informāciju skārienekrānā, neatverot pašu lietotni.
Jaunā saskarne ietver arī runas atpazīšanu un digitālo asistentu, kuru var aktivizēt ar uzrunu “Hello Citroën”. Tas saprot cilvēka teikto, atbild uz jautājumiem un izpilda balss komandas. Runas atpazīšanas sistēma saprot 20 valodas, sniedz vizuālu atbildi un reaģē uz ievērojami lielāku komandu skaitu nekā iepriekš. Šādi var vadīt dažādas sistēmas, piemēram, klimatkontroli, audio medijus, tālruni un savienotos runas pakalpojumus.
Uzlabota arī profilu pārvaldība – tagad tā ļauj saglabāt pat 8 profilus, katram paredzot divus viedtālruņus. Šī sistēma bezvadu režīmā identificē viedtālruņus, līdzko braucēji iekāpj mašīnā.
«Citroën ë-C4 X» un «C4 X» ir aprīkoti ar līdz pat četrām USB ligzdām ērtai tālruņu un planšetdatoru uzlādēšanai: divas atrodas viduskonsoles apakšdaļā un divas – viduskonsoles aizmugurē, lai tām ērti varētu piekļūt aizmugurē sēdošie. Katrā vietā ir uzstādīta viena A tipa un viena C tipa USB ligzda.
Jaunajos automobiļos ir pieejamas līdz pat 20 modernās vadītāja palīgsistēmas, kas palielina drošību un gan vadītāja, gan pasažieru vietās laikam ļauj ritēt ievērojami patīkamāk.