Tehnika & patēriņš
Zem e-SpaceTourer virsbūves atrodas 75 kWh akumulators, kas teorētiski ļauj busiņam ar vienu uzlādi mērot 330 km distanci. Teorētiski.
Praktiski aina ir krasi atšķirīga un šis ir aspekts, kas ir kopīgs vairumam elektroauto – reālos braukšanas apstākļos, īpaši rudenī, ziemā un pavasarī, tiem ir sarežģīti pietuvoties WLTP datiem, nemaz nerunājot par to sasniegšanu. Tiesa, dažos kaimiņzemes eksperimentos pierādīts, ka ar elektroauto var braukt ekonomiskāk nekā to noteicis ražotājs, lēni apļojot sacīkšu trasē vairāku stundu garumā, taču šādi testi un to rezultāti neatspoguļo to, kāda ir akumulatora veiktspēja, kad auto jālieto ikdienas vajadzībām.
No solītajiem 330 km izdevās sasniegt aptuveni 150 km. Pēc nedēļas nogalē veiktiem 522 kilometriem bijām visai tālu atpalikuši no brošūrā solītā 19,7 kWh/100km elektrības patēriņa. Tā vietā instrumentu panelī gozējās skaitlis 39,2 kWh/100km. Testa braucienā devāmies bez bagāžas, trešā sēdekļu rinda vienmēr bija brīva, lielākoties braucām pa šoseju un atļauto ātruma limitu ievērojami nepārsniedzām, jo citādi nemaz nevar – šis nudien ir nesteidzīgai braukšanai piemērots busiņš.
Pilsētā patēriņš būs nedaudz mazāks, taču uz lielu ekonomiju nevajadzētu cerēt, jo smagnējā busa iekustināšana katrā krustojumā arī nav viegls uzdevums.
Nervus kutinošākā nianse šajā automašīnā ir atlikušā nobraukuma rādītājs, kas neņem vērā esošo patēriņu.
Tas katru reizi pēc uzlādes rādīja, ka vadītājam ir iespējams veikt 300 km. Un katru reizi atlikušais kilometru skaits kritās divreiz ātrāk, nekā ražotājs paredzējis.
Ņemot vērā to, ka Latvijā temperatūras stabiņš pie nulles var pieturēties arī sešus mēnešus gadā, WLTP metodika ir visai tālu no realitātes, kādu piedzīvo vidējais braucējs mūsu apstākļos. Zemās temperatūras faktoram pievienojot pāris pasažierus, pretvēju, mantas bagāžniekā, ieslēgtas komforta funkcijas, nesēņojošu braukšanas manieri un nobraucamā distance var samazināties būtiskāk, nekā to esam raduši redzēt automašīnās ar iekšdedzes dzinēju. Citroën E-SpaceTourer šajā stāstā gan nav viens. Vairumam elektroauto tas šobrīd ir raksturīgi.
e-SpaceTourer ir aprīkots ar ātrās uzlādes funkciju, tāpēc 100 kW publiskais uzlādes avots pusstundas laikā var atjaunot akumulatora uzlādi līdz 80 procentiem. Protams, ja tādu staciju varēsit atrast. Sadarbība ar Pod Point ļauj pircējiem uzstādīt arī 11kW vai 7,4kW mājas uzlādes sienas moduli, kas nozīmē, ka akumulatoru var uzlādēt attiecīgi četrarpus stundās vai septiņarpus stundās.
Testa turpinājums: