• "Citroen e-C4" – elektroauto lietotāja pieredze

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. marts, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Izvēlēties piemērotāko modeli, kas iemieso jaunākās tehnoloģijas un ilgtspējīgu mobilitāti, intriģējošajā elektromobiļu segmentā nav vienkārši. Izvēle kļūst jo sarežģītāka, ja papildus parastajām prioritātēm izvirzāt vēlmi braukt ar kaut ko oriģinālu un netradicionālu.

    Par to, kā atrast ceļu uz elektromobiļu pircēju sirdīm, domā ikviens autoražotājs, un viens no jaunākajiem optimālas receptes piemēriem, pēc ietekmīgā britu izdevumu «Auto Express» domām, ir «Citroën» hečbeks «ë-C4».

    Izmēģinājuši jauno modeli, britu žurnālisti uzsvēra, ka «ë-C4» iezīmē apsveicamu atgriešanos pie tā, ko «Citroën» vienmēr pratis vislabāk: izsmalcināta, skatienus saistoša dizaina, komforta un praktiskuma. Piedevām, viņi atzīmē, ka modeļa cena ir pievilcīgāka nekā konkurentiem. Galīgais britu vērtējums: C4 hečbeka elektriskā versija ir labākā izvēle visā šī modeļa klāstā.

    Britu redzējums saskan ar žurnālistu vērtējumu Latvijā. Piemēram, Normunds Avotiņš savā apskatā žurnālam «What Car?» norāda, ka “C4 lieliski izskatās, patiešām labi brauc, turklāt ir ietilpīgāks par virkni konkurentu”.

    Ne brauc, bet peld

    Kamēr pircēji Latvijā vēl gatavojas noslēgt pirmos iegādes līgumus, automobilisti tuvākajās kaimiņzemēs jau var dalīties ar iespaidiem. Tā Roberts Molis, elektromobiļu entuziasts no Viļņas, nu jau veselu sezonu ir viens no tiem, kuri britu presē teikto var apstiprināt vai noliegt, vadoties no personīgās pieredzes.

    “Jā, «ë-C4» piemīt tikai «Citroën» spēkratiem raksturīgais šarms, taču tā dizains nav tik neparasts kā, teiksim, leģendārajam DS vai SM. Vienkāršāka ir arī balstiekārta. Zinu, ka markas entuziasti dievināja fantastisko hidropneimatisko balstiekārtu, taču nav nekāds noslēpums, ka pēc 100 000 km nobraukuma to piemeklēja defekti, un remonts bija ļoti dārgs.

    «C4» izmantotā sistēma uzbūves ziņā ir krietni vienkāršāka, taču darbojas tikpat labi. Piekarē izmantotie hidrauliskie buferi strādā ļoti efektīvi, un konstrukcija nodrošina gan ilgmūžību, gan saprātīgas izmaksas,” komentē elektromobiļa īpašnieks.

    Balstiekārta ar hidrauliskajiem buferiem garantē augstu komforta līmeni, kas raksturīgs visai zīmola produkcijai, padarot «ë-C4» grūti pārspējamu pat konkurencē ar lielākiem luksusa automobiļiem.

    R. Molis tikmēr piebilst, ka «Citroën» risinājums ir paredzēts rāmai, nevis agresīvai braukšanai.

    “Balstiekārta darbojas ļoti klusi, un braukšana drīzāk atgādina burāšanu. Jā, iespējams, ļoti lielā ātrumā auto nebūs tik stabils kā priekšteči ar hidraulisko balstiekārtu, taču, braucot rāmā tempā, auto korpusu nespēj satricināt gandrīz nekas,” iespaidos dalās R. Molis.

    Pārsteidz ar oriģināliem risinājumiem

    R. Molis norāda uz vairākiem «ë-C4» risinājumiem, kurus viņš nav redzējis nevienā citā automobilī. Viens no tiem ir planšetdatora turētājs pasažiera pusē. Izmantojot to, vadītāja līdzbraucējs ceļojuma laikā var sērfot internetā, skatīties filmas vai atbildēt uz e-pastiem.

    Vēl viena interesanta ideja ir skaļuma regulēšanas poga uz centrālās konsoles, kas izvietota pasažiera pusē. “Vadītājs aizvien var regulēt skaļumu uz stūres, taču to var ērti samazināt vai palielināt arī pasažieris. Šādu atjautīgi veidotu ergonomikas nianšu automašīnā ir neviena vien,” teic Viļņas iedzīvotājs.

    Meklējot jaunu elektromobili, R. Molis izmēģināja arī citu ražotāju modeļus. Mazda MX-30 izrādījās nepiemērota lēnās uzlādes un mazās nobraukuma rezerves dēļ, ar saviem parametriem atgādinot iepriekšējās paaudzes mašīnas, savukārt Fiat 500e nebija apsildāmās stūres un automašīna bija pārāk maza ģimenes vajadzībām. Interesi raisīja Volkswagen ID.3, taču, pievienojot visu vēlamo aprīkojumu, auto izrādījās pārāk dārgs.

    “ë-C4 gadījumā jūs visu saņemat par pievilcīgu cenu: apsildāmu stūri, apsildāmus sēdekļus, plašu salonu un mīksti strādājošu balstiekārtu. Arī sniedzamība ir ļoti pieklājīga, un uzlādes ātrums ir vairāk nekā pietiekams,” komentē elektromobiļu entuziasts.

    R. Molis norāda, ka «ë-C4» izceļas ar pievilcīgām aprīkojuma iespējām. Atšķirība starp bāzes modeli un maksimāli aprīkotu auto ir pieci tūkstoši eiro, tāpēc nav nepieciešams ilgi lauzīt galvu, lemjot, no kā atteikties un ko paturēt.

    Ar vienu uzlādi – vairāk nekā 300 km

    «Citroën ë-C4» uzstādītā 50 kWh baterija ir pietiekami ietilpīga, lai ar vienu uzlādi veiktu līdz 350 km. Tas ir WLTP standarta rādītājs, un R. Molis stāsta, ka, nebraucot ātrāk par atļautajiem 90 km/h, gada siltajā laikā faktiskā sniedzamība ir ap 320 km. Izmantojot publisko 100 kW staciju, uzlāde līdz 80 procentu līmenim ilgst 30 minūtes.

    Viļņas iedzīvotāju ģimenē ir vēl otrs auto – ar benzīna dzinēju, taču abi kopā ar sievu pārsvarā izmanto jauno elektromobili. R. Molis stāsta, ka ar «ë-C4» ne reizi vien devies garākos braucienos, piemēram, uz jūras piekrasti un Rīgu. Tieši šajās reizēs viņš pārliecinājies, ka 380 litru bagāžnieks un plašā kabīne ar mīkstajiem sēdekļiem pilnībā atbilst komforta vajadzībām garākās distancēs.

    R. Molis uzsver, ka «ë-C4» priekšrocības ir ļoti vienkārši novērtēt, ja to salīdzina ar tāda paša aprīkojuma līmeņa iekšdedzes dzinēja auto. Cenas starpība ir aptuveni desmit tūkstoši, tomēr pusi no šīs summas var atgūt kā subsīdiju elektromobiļa iegādei, kas Lietuvā ir 5000 eiro, bet Latvijā 4500 eiro.

    “Faktiskā cenu starpība ir 5000 eiro. Kad sarēķina ekspluatācijas izdevumus, ieskaitot degvielu un apkopes, piecu gadu periodā ietaupītā summa iznāk pat vēl lielāka. Bet ir jau vēl citas priekšrocības, kas pieejamas gan Lietuvā, gan Latvijā, piemēram, daudzas autostāvvietas ir bez maksas, un elektromobiļi var braukt pa sabiedriskā transporta joslām,” rezumē automobilists.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē