• «Citroen C5 X» pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    15. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Šī gada pavasarī Spānijā mums bija iespēja kā vieniem no pirmajiem pasaulē sēsties pie jaunā «Citroen C5 X» stūres. Tagad jaunais franču cerību modelis ieradies Latvijā, tāpēc īstais laiks pārliecināties, kā atšķiras «C5 X» uzvedība Barselonas un pašmāju ceļos.

    Pēdējā desmitgadē «Citroen» izcēlies ar vairākām dzīvespriecīga rakstura automašīnām, taču šāda jautrība ne visiem ir pa prātam. Kopš «Citroen C6» demisijas jaunais «C5 X» ir pirmais modelis, kas demonstrē nopietnu raksturu un potenciālu izdarīt vairāk nekā no «Citroen» to sagaidām.

    Svarīgāko par automašīnas ietilpību, dzinēju klāstu, dizainu un citiem aspektiem var lasīt ārzemju brauciena iespaidos šeit:

    Kopš «C4 Cactus» modeļa pirmizrādes, kad pasaule tika iepazīstināta ar magic carpet ride, «Citroen» demonstrēja savai klasei un attiecīgajam cenu diapazonam neraksturīgus komforta augstumus.

    Barselonas pievārtē nelīdzenu ceļu ir maz, taču Latvija strādā kā lielisks testu poligons jebkurai balstiekārtas inovācijai, liekot mašīnai sastapties ar realitāti. Galvenie secinājumi palikuši nemainīgi – šis joprojām ir ietilpīgs ģimenes auto, kas ir par kārtu komfortablāks nekā vairums citu automašīnu.

    Progresīvi hidrauliskā piekare uz nelīdzena ceļa posma ir sabalansētāka un sakārtotāka nekā citiem «Citroen» saimes pārstāvjiem, piemēram, modernizētajam «C5 Aircross» apvidniekam. Jā, dažos brīžos tas nosvārstās par daudz, bet kopumā «C5 X» ir negaidīti patīkams auto, kas līgani slīd pa ceļu. Ja vien neuzdursities pavisam asam pacēlumam vai ieplakai, kas raksturīgas tiltu šuvju vietās, šasija tiks ar visu galā, absorbējot asfalta nelīdzenumus bez minstināšanās.

    Braukšanas režīmus ir iespējams mainīt, taču franču limuzīns vislabāk jūtas komforta režīmā. Te gan jāņem vērā, ka individuālais režīms šeit nav pieejams, tāpēc nāksies iztikt ar to, ko sarūpējuši «Citroen» inženieri. Savu artavu attiecībā uz mīksto gaitu dod arī komforta sēdekļi, augsta blīvuma polistirola putām nodrošinot matrača cienīgu stingrības/mīkstuma balansu.

    Latvijā izmēģinājām 180 zirgspēku 1,6 litru benzīna versiju. Četrcilindru dzinējs šādai virsbūvei ir pietiekams, tomēr arī 225 ZS hibrīda versija ir izskatīšanas vērts variants. Ņemot vērā to, ka hibrīds būs smagāks, papildu svars varētu būt vēl viens papildu aspekts, lai balstiekārta būtu vēl līganāka.

    Izjūtas salonā nelīdzinās tām, kādas bijušas citos «Citroen». Šeit viss šķiet tuvāk premium standartiem, kas franču zīmolam nav raksturīgi. Vismaz ne pēdējā desmitgadē. «C5 X» salonā praktiski nav dzirdami apkārtējās vides trokšņi, laminētajiem logiem izolējot braucējus no ārpasaules. Arī motora dūkoņa ir noslāpēta. Vienīgās reizes, kad četrcilindru agregāts sāka izdvest ausīs griezošas skaņas, bija sporta režīmā ar akseleratora pedāli nospiestu tuvu maksimumam.

    Jaunais «Citroen C5 X» ir kā svaiga vēsma, jo piedāvā ne tikai kvalitatīvāku un daudzpusīgāku sniegumu kā iepriekšējie modeļi, bet arī neparastu īpašību kokteili, apvienojot dažādus virsbūves tipus.

    Tā galvenie trumpji – pārsteidzošs komforts, ietilpība un individuālais tēls.

    Ja vēlaties komfortablu auto un jums ir daudz naudas, pērciet «Rolls Royce Ghost». Ja līdzekļu tam nepietiek, bet tāpat vēlaties šiku auto ar mīkstu gaitu, tad «Mercedes-Benz S klase» un «Audi e-tron» neliks vilties.

    Un tomēr, ja komforts ir prioritāte, bet budžets sniedzas no 30 000 līdz 50 000 eiro, ko izvēlēties? «Citroen C5 X» ir atbilde uz šo jautājumu.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē