• Četri uzticami japāņu SUV, kas pieejami par 3500 eiro

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    1. augusts, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    SUV tiek uzskatīti par robustiem auto, bet japāņu mašīnas – par īpaši uzticamām. Bet kā būtu ar abu īpašību kombināciju. Mēs uz vienas strīpas liekam Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Honda CR-V un Suzuki Grand Vitara. Kurš būs labākais?

    Toyota RAV4

    Auto pircēji bieži vēršas pēc padoma pie auto žurnālistiem. Nepatīkami, ja ieteikums izrādās izgāšanās. Toyota RAV 4 gadījumā šis risks ir visai neliels. Jo pašos pamatos šai mašīnai nav tipisku trūkumu, ja nu vienīgi dažiem komponentiem manāms lielāks nolietojums nekā citiem. Te jāpiemin akumulators, kas ir pavisam vienkārši ražots un pārdzīvos labi ja tikai garantijas laiku. Tādēļ lielākajā daļā RAV 4, visticamāk, jau atrodas jauns akumulators.

     Ne pārāk populārs: īsais trīsdurvju variants. Toties cena ir laba. Piecdurvju versija par šādu cenu būtu pāris gadu vecāka vai arī būtu krietni vairāk nobraukusi

    Otrs šāds punkts ir sajūgs: maigi izsakoties, tas nav pārāk liels. Tādēļ tā dzīves ilgums lielā mērā atkarīgs no vadītāja braukšanas prasmes. Vislielākais šīs detaļas defektu koeficients fiksēts mašīnām ar 2001. gadā ieviesto dīzeļdzinēju. Tas varētu būt atkarīgs no tā lielākā griezes momenta – nepatīkamā kārtā šī versija atšķirībā no benzīna dzinēja nebija pieejama ar automātisko pārnesumkārbu. Tomēr RAV 4 vienīgi nedaudz par daudz noberž savus bremžu diskus, taču bez šī punkta neiztiek neviens lietota auto pārbaudes saraksts.

    Un apvidus auto gadījumā parasti ir runa par apvidus braukšanas atstātām pēdām. Piemēram, Toyota ar 170 mm klīrensu visai ātri nosēžas. Tādēļ Auto Bild iesaka tikai tādus RAV 4, kas nav vagojuši neizbraucamus dumbrājus.

    Secinājums

    RAV 4 no apzinīga iepriekšējā īpašnieka gandrīz vai var pirkt neskatoties. Tam nav tipisko SUV defektu, kā, piemēram, izļodzījusies stūres iekārta vai pārmērīgs eļļa s patēriņš, arī rūsa nav redzēta. Tā nu līdz nevainojamam SUV pietrūkst vien lielākas pieļaujamās velkamā transportlīdzekļa masas – 1500 kg ir visai maz.

    Vērtējums 4,5 no 5 zvaigznēm

    Nissan X-Trail

    X-Trail parādījās tikai 2001. gadā, taču salīdzinājumā ar saviem konkurentiem tajā ir vairāk vietas un komfortablāka šasija. Par 3000 eiro sagaidāmi 2003. gadā ražoti eksemplāri. Visbiežāk pārstāvēti ir dīzeļdzinēji, turklāt agrākais 115 ZS agregāts ir izturīgāks par vēlāko versiju ar 136 ZS. Tiem mēdz saplīst maināmas ģeometrijas turbokompresori. Ir ziņas arī par transmisijas un sajūga defektiem. Tehniskajās apskatēs bieži pieminēta rūsa un eļļas zudumi, kā arī liels bremžu nolietojums.

    Vērtējums 3,5 no 5 zvaigznēm

    Honda CR-V

    Ar 3500 eiro pietiks otrās paaudzes Honda CR-V (2002.–2006.), taču tikai ar benzīna dzinēju. Tas tāpat ir daudz uzticamāks par 2004. gadā ieviesto dīzeļmotoru, kam ir problēmas ar atgāzu recirkulāciju. Plašums un komforts pelnījuši aplausus, gausā pilnpiedziņa gan mazāk. Tā apgādā aizmugurējos riteņus ar jaudu tikai tad, kad priekšējie jau sen pārgriežas. Tādu īstu sūdzību nemaz nav, taču 1200 kg velkamā auto masa tik lielai mašīnai ir smieklīgi maza.

    Vērtējums 4 no 5 zvaigznēm

    Suzuki Grand Vitara

    Mūsu uzstādītajos cenu rāmjos Suzuki Grand Vitara ir par pāris gadiem jaunāks par konkurentiem un arī ar mazāku nobraukumu. Par laimi, ir pieejams arī jaunākais – 2006. gadā tirgū ienākušais modelis. Tomēr jāpiebilst, ka Vitara ir arī ievērojami šaurāks un neērtāks, apdare šķiet visai nevīžīga. Taču tehniski Suzuki neļauj kritizēt savu modeli: defekti ir reti, skarts ir varbūt vienīgi sajūgs un pavisam reti transmisija. Taču pēc astotā dzīves gada sāk parādīties arī rūsa.

    Vērtējums 3,5 no 5 zvaigznēm

    Rezumējums

    Ja runa ir tikai par uzticamību, tad priekšgalā ir Toyota un Honda. Taču, ja izvēlaties SUV, rēķinoties ar augstāku degvielas patēriņu salīdzinājumā ar parastu universālu, tad, iespējams, jums kādreiz radīsies vēlēšanās arī ar šo mašīnu vilkt piekabi. Tā Nissan gadījumā drīkst svērt 200 kg un ar savu dārgo pilnpiedziņu šis auto piekabi spēs izvilkt ārā arī no mitras pļavas. Suzuki par labu runā tikai izdevīgā cena. Taču pircējam jārēķinās, ka mašīna pēc pāris gadiem būs vien sarūsējušu metālu kaudze.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē