Volkswagen Amarok
Kopš 2010. gada jau eksistē Amarok, kas vispirms tika ražots VW rūpnīcā pilsētā Paheko netālu no Buenosairesas Argentīnā. Kopš 2012. gada Amarok tiek vēl papildus ražots arī Volkswagen komerctransporta rūpnīcā Hannoverē, gan tikai dubultkabīnes versija un tikai Eiropas un Krievijas tirgum. 2016. gadā modelis tika atjaunināts.
Visplašāko kabīni piedāvā VW. Nav nekāds brīnums, jo tā platums ir visi 1,95 m. Sēdekļu komforts un kustības brīvība ir tā trumpji jau no seniem laikiem. Turpretī motors gan ir jauns. Divlitru četrcilindru TDI jau ir savu laiku nokalpojis Euro 6 atgāzu normatīvu dēļ.
Eiropā tāpēc VW piedāvā tikai 3,0 V6 turbodīzeli no Touareg, Audi Q7 un iepriekšējā Porsche Cayenne – Amarok modelī tas pēc izvēles pieejams ar 163, 204 vai 224 ZS.
Pie mums ieradās visjaudīgākā versija. Un tā vispirms pārliecināja mūs ar vislabākajām braukšanas īpašībām šajā kvartetā.
Tas gan nav atkarīgs tikai no motora jaudas, bet gan arī no vislabākās šī testa automātiskās pārnesumkārbas. Tā palīdz motora apgriezienus noturēt zemus un rūpējas par to, lai testa degvielas patēriņš, par spīti lielajam darba tilpumam un četriem cilindriem, būtu tikai 9,9 l/100 km, tātad tikai nedaudz lielāks nekā konkurentiem.
Turklāt Amarok ar V6 TDI piedāvā ko tādu, kas nav citiem pikapiem, – piedziņas komfortu. Sešcilindru dzinēja gaita ir ievērojami vienmērīgāka nekā pārējiem kravas dīzeļmotoriem. Tas paceļ V6 Amarok pavisam citā komforta līgā. Šo iespaidu vēl pastiprina piekare, kas, par spīti aizmugurējām plākšņu atsperēm, piedāvā vispatīkamāko komfortu šajā klasē.
Trūkumi: šajā versijā Amarok pieļauj tikai 627 kg kravnesību, bet konkurenti par 187 kg (Ford) līdz pat 349 kg (Nissan) vairāk. Protams, par papildu samaksu arī VW ir pieejama papildu 160 kg kravnesības pakete. Taču ar to Amarok piekares komforts nav par matu labāks kā Mitsubishi.
Turpretī pilnpiedziņas ziņā 224 ZS Amarok nav nekādas izvēles.
Jo Volkswagen jaudīgākajā versijā ir atteicies no pilnpiedziņas atslēgšanas iespējas un apvidus pazeminātā pārnesuma – tā ir pieejama tikai vājākajiem V6 TDI.
224 ZS TDI ir pastāvīgā pilnpiedziņa ar pašbloķējošo centrālo diferenciāli, taču bez pazeminātā pārnesuma.
Tomēr praktiskajos testos VW kalnu apvidū lielākoties spēj turēt līdzi citiem pikapiem – pateicoties termiski stabilai automātiskajai kārbai un samērā īsajam pirmajam pārnesumam. Jo īpaši stāvos kalnu nobraucienos būtu vēlama vēl lielāka motora bremzēšana. Te darbu pārņem elektroniskais palīgs nobraukšanai no kalna, kuru darbina ar bremžu pedāli.
Taču izšķirošais VW trūkums bez pārāk lielā platuma ir tā cena. Labi, tik smalku sešcilindru dzinēju nepiedāvā neviens cits. Taču Amarok maksā par 361 eiro vairāk nekā arīdzan dārgais, turklāt ļoti labi aprīkotais Ford un par 8011 eiro vairāk nekā Mitsubishi.
Gabarīti
- Iekšējais platums p/a: 1605/1590 mm
- Riteņu bāze: 1648/1644 mm
- Platums: 1954 mm
- Klīrenss: 220 mm
- Augstums: 1834 mm
Apvidus rezultāti/masas
- Savērpšanās indekss: 68%
- Iegrime: 500 mm
- Līdzsvarošanās: 210 mm
- Pašmasa: 2293 kg
- Kravnesība: 627 kg
- Riepas: Bridgestone Blizzak LM-80
- Pacēluma leņķis: 16º
- Riteņu garenbāze: 3097/garums 5254 mm
- Bagāžnieka apmale: 825 mm
Testa turpinājums: