Braucot pie sarkanā luksoforu signāla, autovadītāji rada bīstamas situācijas, traucē jau tā apgrūtinātu satiksmi un izraisa sastrēgumus.
Reversās satiksmes posmos transportam nav iespējas izmainīties, tādējādi, neievērojot luksofora signālus, autobraucēji apgrūtina pārvietošanās sev, citiem ceļu lietotājiem, kā arī traucē remontdarbu gaitu un apdraud strādnieku drošību!
Posmos, kur ieviesti pagaidu luksoforu posmi, jau vairākkārt konstatēts, ka daļa autovadītāju iebrauc reversās kustības posmā pie sarkanā luksofora signāla. Tas noved pie vēl lēnākas satiksmes, lielākiem sastrēgumiem un avārijas situācijām.
Valsts autoceļu tīklā būvdarbi patlaban notiek gandrīz 80 posmos, atkarībā no veicamajiem darbiem daudzos satiksme tiek organizēta pa vienu braukšanas joslu ar pagaidu luksoforu vai satiksmes regulētāju palīdzību.
Visvairāk reversās kustības posmu ir uz reģionālajiem autoceļiem. Rīga-Ērgļi (P4) posmā no Rīgas apvedceļa (A5) līdz pagriezienam uz Tīnūžiem ir līdz septiņiem luksoforu posmiem, seši pagaidu luksofori ir uz autoceļa Smiltene-Gulbene (P27) posmā no pagrieziena uz Ranku līdz Gulbenei, kā arī uz autoceļa Butnāri–Saldus–Ezere (P105) no Kursīšiem līdz Lietuvas robežai, bet četri – autoceļa Pļaviņas–Madona–Gulbene (P37) posmā no Madonas līdz Dzelzavai.