• Budžeta kempers vai eksperiments – «Dacia Jogger Extreme» pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    21. septembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Jaunais «Dacia Jogger» atklājis jaunu apvārsni nišā, kas allaž ir eksistējusi un bijusi pieprasīta ģimeņu vidū. «Jogger» kļuvis par vispieejamāko septiņvietīgo auto, kas pieejams mūsu tirgū. Vēl vairāk – tagad tas pieejams īpašā «Sleep» versijā, kas ietver lielu telti un matraci gulēšanai. Budžeta kemperis vai eksperiments? To noskaidrosim, dodoties izbraucienā ar jauno «Jogger Extreme».

    «Dacia» ir viens no retajiem, ja ne vienīgais zīmols, kas mūsu tirgū piedāvā automašīnas jau no rūpnīcas aprīkot ar benzīna un gāzes (LPG) dzinēju. Tagad rumāņu uzņēmums nācis klajā ar vēl vienu jaunievedumu, kas citiem izpaliek – nakšņošanai paredzētu aksesuāru komplektu. «Sleep» pakotne ir daļa no «InNature» piederumu komplekta, kas ceļotājiem ļauj pārlaist nakti, kur vien viņi vēlas.

    Atverot bagāžnieka vāku, top skaidrs, kur viss aprīkojums. Uz bagāžnieka grīdas atrodas atverama finiera kaste, kas aizņem lielāko daļu bagāžnieka. Kastē ir vieta dažām somām un teltij, bet virs kastes novietots salokāms matracis (190×130 cm). Principā šis ir piecvietīgs auto, kurā bagāžas telpa aizstāta ar gultu. Ja līdzi ņemamās mantas kastē nevarēsit ietilpināt, tad vēlams izvēlēties jumta bagāžnieku, kas, protams, būs papildu izmaksas. Ja šodien neplānojat doties ceļojumā, bet vēlaties izmantot kravas telpu, tad kasti var izņemt ārā, atvienojot dažus stiprinājumus.

    Kad esam atraduši piemērotu vietu nakšņošanai, varam ķerties klāt sava mitekļa uzstādīšanai. Ja esat pāris reizes dzīvē cēlis telti un saprotat pamatprincipus, kur un kā jāuzstāda visi stabiņi, tad diviem cilvēkiem telts celšanas un gultas salikšanas process neaizņems ilgāk par 30 minūtēm. Mēs telts celšanas instrukciju atradām vien tad, kad vēlējāmies to nojaukt, tāpēc īpašas priekšzināšanas šeit nav nepieciešamas.

    Nolaižam aizmugures sēdekļu atzveltes, izklājam kastes konstrukciju, uzliekam virsū matraci un varam doties pie miera. Interesanti, ka komplektā pieejamas arī žalūzijas visiem logiem. Tas nozīmē, ka pat dienas vidū varam salonā radīt tumsu, gluži kā tālbraucēji savos kravas auto. Uz matrača ērti varēs sagulēt divi pieaugušie, bet telts nojumē var ievietot galdiņu un četrus krēslus, lai bez liekas saspiešanās varētu baudīt atpūtu svaigā gaisā. Tāpat kastes atvērumu var izmantot kā galdiņu, kas būs īpaši ērti, piemēram, vērojot ralliju.

    Cik šāds nakšņošanas prieks izmaksā? Aptuveni 2000 eiro. Tās ir aptuveni 20 nakšņošanas reizes pietiekami labā viesnīcā. Lai arī bagāžniekā esošā finiera kaste pēc uzbūves nav pārlieku sarežģīta un praktiskajam latvietim tās uzbūve neprasītu mēnešiem ilgu darbu, šāda tipa automašīnu aksesuāri allaž ir dārgi. Arī lielās telts analogu «Decathlon» veikalā varētu atrast lētāk, tomēr šeit pieejams jau viss komplekts. Turklāt uzreiz nenāk prātā citi auto ražotāji, kas piedāvātu līdzīgu gulēšanas pakotni jau no rūpnīcas.

    Ja ņemam vērā to, ka «Jogger» sākumcena ir aptuveni 17 000 eiro, Sleep pakotne sastāda visai ievērojamu daļu no auto kopējās vērtības. Šī auto pircējiem cena ir viens no svarīgākajiem faktoriem, tāpēc diezin vai tik dārgas ekstras kļūs par populāru izvēli, taču esmu drošs, ka arī šeit atradīsies sava mērķauditorija, kas to novērtēs. Turklāt, jo biežāk izmantosiet šādas gulēšanas iespējas, jo ātrāk «Sleep» pakotne atmaksāsies.

    «Sleep» modifikāciju var izvēlēties gan tad, ja pērkat jaunu «Jogger», gan arī uzstādīt jau esošam «Jogger».

    Gaitas īpašības ir līdzīgas kā jebkuram citam «Jogger». Tas joprojām ir pieejams ar 1,0 litra benzīna vai benzīns/gāze motoru, kas ir racionāla izvēle tiem, kuri nevēlas sagaidīt pārlieki lielu dinamiku pēc atļautā ātruma robežas. Veicot apdzīšanu uz šosejas, būs jāieliek zemākā pārnesumā, taču pārējā laikā 100 zirgspēki mūsu satiksmei ir pietiekami. Vienīgais brīdis, kad trīscilindru dzinējs izrādīs nelielu vājuma pazīmi, būs vasarā, ieslēdzoties kondicioniera kompresoram. Pie šīs vibrācijas gan visai ātri var pierast. Ar pilnu degvielas bāku un gāzes tvertni iespējams veikt aptuveni 1200 km, kas ir labs rādītājs.

    Sēdēšanas komforts ir līdzvērtīgs citiem «Dacia» modeļiem. Cietais pagalvis un neparastā sēdekļa forma neļaus nobraukt ļoti tālas distances bez apstājas, taču distancēm Latvijas robežās tas visiem nebūs šķērslis.

    Vai spēsim nonākt kempinga vietā, kas atrodas tālāk no asfalta? Pilnpiedziņa «Jogger» modelim nav pieejama, taču augstais klīrenss ļaus iebraukt vietās, kur kāds zemāks 4×4 jau būtu uzsēdies. Tāpat šim «Jogger» pieejams ar īpašs braukšanas režīms, ko iespējams aktivizēt paneļa apakšējā daļā. Tas radīts apstākļiem, kad jābrauc pa smiltīm.

    Kas attiecas uz «Extreme» aprīkojuma līmeni, tad šī versija ietver maksimālo aprīkojumu, kāds pieejams «Jogger» modelī. Tā īpaši izceļas ar dažādiem vizuāliem elementiem – zaļo virsbūves krāsu, bronzas krāsas akcentiem un sēdekļu izšuvumu.

    Rezumējums

    Šāda veida kempera versijas ceļotājiem sniedz brīvību, ļaujot baudīt neatkarību no viesnīcu piedāvājuma, un nakšņot vietās, kur nav apkārtējo. Jā, par brīvību dažkārt nākas samaksāt vairāk, tomēr ir ceļotāji, kuri tieši šādu aprīkojumu meklē.

    Šeit ir vērts uzteikt arī «Dacia» zīmolu. Pragmatiskam un uz ekonomiju vērstam zīmolam šis ir ekspresīvs solis, kas tikai pierāda to, cik plaša ir «Dacia» mērķauditorija.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē