Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam 2025. gadam!
ABONĒT! ABONĒT!
  • Brutāls paātrinājums un 1034 ZS jauda – «Porsche Taycan Turbo GT» uzstāda rekordus

    Elektroauto
    Santa.lv
    Santa.lv
    12. marts
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Pilnībā elektriskais «Taycan Turbo GT» automobilis nupat sevi pierādījis slavenajā Interlagosas F-1 trasē Brazīlijā, kur tas uzstādījis jaunu apļa rekordu. Šis īpaši sacīkšu trasei pielāgotais elektriskais sporta automobilis tagad var lepoties ar četriem rekordiem četros kontinentos – Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, informē uzņēmumā.

    Interlagosas trases apļa rekords elektriskajiem automobiļiem tika labots Dienvidamerikas rudenī, 2025. gada 5. februārī. Trīskārtējais IMSA čempions un Deitonas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs Felipe Nasrs 4,3 kilometrus garo Interlagosas trases apli veica vienā minūtē un 42,1 sekundē. Šis sasniegums ne tikai par veselām astoņām sekundēm uzlaboja iepriekšējo Taycan Turbo S rekordu, kas tika uzstādīts 2022. gadā (1:49,8), bet arī par nepilnu sekundi pārspēja iepriekšējo sērijveida automobiļu apļa rekordu, kas piederēja 911 Turbo S (1:43,087).

    Leģendāra brazīliešu pilota Žozē Karluša Pases vārdā nosauktā Interlagosas trase ir viena no vecākajām Dienvidamerikā. Trase ir ārkārtīgi izaicinoša, ne velti tā jau gadu desmitiem uzņem F-1 čempionāta un FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) Brazīlijas posma sacensības. Trasē ir gan tehniskas, gan lielā ātrumā pieveicamas sekcijas, kā arī augstuma maiņas, kas ikreiz pārbauda pilotu meistarību.

    «Doties uz Interlagosu un sēsties pie Taycan Turbo GT stūres uzreiz pēc uzvaras Deitonas 24 stundu sacīkstēs bija neticama pieredze. Es rēķinājos ar spēcīgu paātrinājumu un mežonīgu griezes momentu, taču automobilis mani pārsteidza,» stāsta Porsche rūpnīcas pilots Felipe Nasrs. 

    «Pacēlumā pirms Curva do Café, tieši pirms finiša taisnes, izmantoju Attack režīmu, un automobilis līdz līkuma izejai sasniedza 272 km/h lielu ātrumu. Izbraucot no Curva do Sol, es jau biju sasniedzis vairāk nekā 200 km/h lielu ātrumu. Tas ir satriecoši, cik brutāls ir automobiļa paātrinājums un kādu jaudu tas piedāvā,» norāda Porsche Penske Motorsport komandas pilots. «Lēnajos līkumos Taycan Turbo GT stūrēšana bija ļoti precīza un auto saglabāja stabilitāti pat spēcīgas bremzēšanas laikā. Līdzsvars, saķere – īsta sacīkšu mašīna!»

    «Mūsu mērķis bija ar šo rekordu demonstrēt jaunās Taycan modeļu sērijas stiprās puses – tieši pirms tās debijas Brazīlijas tirgū,» saka Porsche Brazil izpilddirektors Pēters Fogels. 

    «Taycan Turbo GT izcilā veiktspēja ir patiesi iespaidīga.»

    Taycan Turbo GT savas autosporta īpašības pierādījis arī kā Formula E drošības mašīna, 2024. gada maijā šos pienākumus pārņemot no Taycan Turbo S. Portugāļa Bruno Korrejas vadītais automobilis ir jaudīgākais drošības auto FIA pasaules čempionātos. Katrā Formula E posmā vienmēr ir divi Taycan Turbo GT drošības auto, no kuriem viens aprīkots ar Weissach pakotni. Šajos automobiļos ir pilns sporta drošības aprīkojums un augsto tehnoloģiju sakaru sistēma, un tie pārmaiņus pilda galvenā un rezerves drošības auto pienākumus.

    Taycan rekordi citos kontinentos

    Sanpaulu trases apļa rekords ir jau ceturtais Taycan Turbo GT sasniegums, iepriekš Porsche attīstības pilots Larss Kerns ar šo modeli uzstādījis trīs rekordus citās pasaules trasēs.

    Pirmais elektroauto rekords krita leģendārajā Nirburgringas trasē Vācijā 2024. gada pavasarī. Kerns, vadot Taycan Turbo GT pirmsizlaides versiju, 20,8 kilometrus garo Nordšleifes apli pieveica nieka septiņās minūtēs un 7,55 sekundēs. Šis oficiāli reģistrētais apļa laiks bija par iespaidīgām 26 sekundēm ātrāks nekā Kerna iepriekšējais rekords, ko viņš 2022. gada augustā sasniedza ar Taycan Turbo S Sport sedanu, kas bija aprīkots ar jaudas pakotni.

    Tā paša gada pavasarī Larss Kerns veiksmīgi paviesojās WeatherTech Raceway Laguna Seca trasē Kalifornijā. Tur viņš uzrādīja ātrāku trases apļa laiku – 1:27,87 – nekā to ar koplietošanas satiksmei apstiprinātu elektrisko automobili spējis jebkurš cits braucējs.

    2024. gada oktobrī tika labots trešais rekords – Šanhajas starptautiskajā autodromā Kerns uzrādīja tobrīd ātrāko apļa laiku, proti, 2:11,28 minūtes, kas turklāt bija pirmais oficiāli atzītais apļa laika rekords šajā trasē.

    Par Taycan Turbo GT un Taycan Turbo GT ar Weissach pakotni

    Taycan Turbo GT un Taycan Turbo GT ar Weissach pakotni ir papildinājuši Porsche pilnībā elektrisko sporta sedanu klāstu.

    Abu modeļu maksimālā jauda uz ierobežotu laiku var pārsniegt 1100 zirgspēkus. Pēc Attack režīma aktivizēšanas, nospiežot pogu, uz 10 sekundēm ir pieejama līdz 120 kW papildu jauda. Sistēma ir optimizēta braukšanai trasē un darbojas līdzīgi kā 99X sacīkšu automašīnās, ar kurām Porsche piedalās ABB FIA Formula E pasaules čempionātā. 

    Papildu jaudas darbības ilgumu instrumentu panelī rāda laika atskaites taimeris, un tas tiek dinamiski attēlots ar animētiem apļiem uz spidometra.

    Uz aizmugurējās ass novietots jaudīgāks un efektīvāks jaudas invertors, kurā kā pusvadītāju materiāls izmantots silīcija karbīds.

    Pateicoties pārdomātiem vieglas konstrukcijas risinājumiem, Porsche spējuši samazināt Taycan Turbo GT svaru pat par 75 kilogramiem, salīdzinot ar Taycan Turbo S. Šo svara samazinājumu nodrošina vairākas oglekļa šķiedras detaļas.

    Taycan Turbo GT ar Weissach pakotni ir īpaši izstrādāts sacīkšu trasēm, un tajā nav aizmugurējo sēdekļu, lai panāktu vēl labāku jaudas un svara attiecību.

    Abi modeļi standarta komplektācijā aprīkoti ar Porsche Active Ride balstiekārtu ar specifisku GT regulējumu. Dinamiskās braukšanas situācijās šī balstiekārta nodrošina gandrīz perfektu saķeri, pateicoties līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam.

    Satura mārketings

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk