Sieviete vārdā Anna nonākusi neapskaužamā situācijā. Pirms dažām dienām viņa saņēmusi milzīgu rēķinu no Bolt Drive – 250 eiro sodu par agresīvu braukšanu un 8487 eiro par sadauzītu mašīnu. Kā tas varēja notikt?
«Vienu vakaru atbraucu mājās, slēdzu aplikācijā braucienu. No rīta pamostos, grasos ņemt mašīnu, bet redzu, ka viņa brauc (laikam līdz galam tomēr nenoslēdzu braucienu). Tātad, mašīna brauc, noslēgt nevaru. Rakstu klientu servisam, bet viņi neatbild. Rakstu četras stundas ar 20–30 minūšu pārtraukumiem. Zvanu. Vienīgais atrodamais Bolt kontakttālrunis ir izslēgts. Ir sestdienas diena. Man, protams, arī prātā optimistiska doma, ka kāds aizbrauks mājās, noliks mašīnu un es viņu nobloķēšu,» incidentu izklāsta Anna.
«Tomēr pēc piecām stundām saņemu ziņu no Bolt, ka konts ir aizturēts. Pirmdien man zvana uzņēmums un saka, mašīna ir atrasta. Sākas izmeklēšana. Pēc dažām nedēļām zvana policija – mašīna atrasta sadauzīta, ierosināta lieta pret mani,» turpina sieviete. Viņa skaidro, ka sadarbojusies ar policiju, sniegusi paskaidrojumu, tāpat ir bijuši liecinieki – darba kolēģi, kas var apstiprināt, ka Anna bijusi darbā nevis braukājusies apkārt, kā arī paši Bolt darbinieki redzējuši, ka sieviete zvana no cita Rīgas gala, taču par spīti tam, Anna saņēmusi milzu rēķinu, kuru viņai jāsedz pilnā apmērā.
«Konkrētajā gadījumā kliente lietotnē nepārliecinājās, vai brauciens ir pabeigts, kā arī nemēģināja atvērt automašīnu, lai pārliecinātos, ka tā ir pareizi aizslēgta.
Kliente, konstatējot notikušo, nesazinājās ar Valsts policiju
un informāciju mūsu atbalsta dienesta komandai nodeva tikai tad, kad automašīna jau bija avarējusi.
Šajā laikā automašīnu, iespējams, izmantoja cita persona – situāciju patlaban izmeklē Valsts policija savas kompetences ietvaros. Ņemot vēra to, ka uzņēmumam
tika radīti zaudējumi lietotāja neuzmanības dēļ, arī attiecīgās izmaksas tiek piestādītas lietotājam,»
situāciju portālam Santa.lv komentē Bolt Drive vadītājs Latvijā Edvīns Kažoks.
«Iznomājot Bolt Drive automašīnu, aicinām klientus rūpīgi iepazīties ar vispārīgajiem noteikumiem, lai pārzinātu lietotāja atbildību un pienākumus aktīvas automašīnas rezervācijas laikā. Bolt Drive lietošana noteikumi, līdzīgi kā tradicionālajā automašīnu nomā, paredz, ka
par visu, kas notiek ar automašīnu nomas laikā, ir atbildīgs auto iznomātājs.
Tādēļ aicinām ikvienu lietotāju pēc brauciena pārliecināties, ka automašīna ir aizslēgta, lai izvairītos no starpgadījumiem,» saka Kažoks.
Daudzi sociālo tīklu lietotāji atzīmējuši, ka ar uzņēmumu parasti esot grūti sazināties nelaimes gadījumos. Bolt Drive Latvijas filiāles vadītājs Kažoks skaidro, ka starpgadījumus un jautājumus lielā mērā risina automatizētās atbildes. «Lai gan automatizētā sistēma palīdz ātri un efektīvi sakārtot visus ienākošos pieprasījumus, steidzamos gadījumos Bolt Drive lietotājiem pastāv iespēja pieteikt telefona sarunu ar klientu servisa pārstāvi,» turpina uzņēmuma vadītājs. Viņš piemetina, ka zvana pieprasīšana ir pieejama tikai aktīvas rezervācijas laikā, kur Bolt lietotnē uzrādīsies poga Klientu atbalsts un funkcija Pieprasīt zvanu.
«Mēs šobrīd aktīvi strādājam pie tā, lai uzlabotu klientu apkalpošanas servisa kvalitāti un apkalpošanas ātrumu.»
Vaicāts, cik bieži gadās tādas situācijas kā Annai, Bolt pārstāvis Kažoks atbild, ka tādi incidenti notiek reti, tomēr notiek. Kažoks uzsver, ka visi šie gadījumi tiek vērtēti individuāli un ir bijušas arī reizes, kad uzņēmums vai nu samazina, vai atceļ naudas soda vai rēķina summu.