• Bija vai nebija Svētā Vakarēdiena parodija? Franču dragkvīns nāk klajā ar atzīšanos

    Olimpiskās spēles
    Estere Jansone
    31. jūlijs
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Ekrānuzņēmums no tiešraides
    Olimpisko spēļu atklāšanas ceremonija Parīzē visā pasaulē izraisīja pamatīgu sašutumu un skandālu – skatītājus pārsteidza LGBTQ pārstāvji it kā imitēja Leonardo da Vinči gleznas Svētais Vakarēdiens ainu. Lai mierinātu kristiešus un citus, kuru šis priekšnesums aizskāra, spēļu rīkotāji metās aizstāvēties un apgalvot ko citu. Tomēr viens no tēliem, franču reperis Piče atzinis, kāda bija sākotnējā ideja.

    Divdomīgs šovs

    Daudzus Olimpisko spēļu skatītājus aizvadītajā piektdienā satrieca kāds priekšnesums. Tajā vairāki izaicinoši tēli bija sastājušies aiz galda, bet to centrā atradās sieviete ar staru kroni galvā. Viņu priekšā gorījās zils vīrs, kurš attēloja sengrieķu mitoloģijas auglības un vīna dievu Dionīsu. Visi aktieri bija LGBTQ pārstāvji, kuri bija nostājušies pozās, kas atgādināja Leonardo da Vinči gleznā attēloto Jēzu Kristu un viņa mācekļus. Priekšnesuma horeogrāfijas autors bija franču aktieris un režisors Tomass Džollijs.

    Priekšnesums dziļi aizskāra kristiešus visā pasaulē, bet franču bīskapi un katoļu grupas Olimpisko spēļu atklāšanas priekšnesumu nodēvēja par kristietības izsmiešanu. «Saprotams, ka mēs nevēlējāmies izrādīt necieņu pret kādu reliģiju. Ja kāds to ir ņēmis pie sirds, mēs ļoti atvainojamies,» tā žurnālistiem svētdien teikusi Olimpisko spēļu Parīzē pārstāve Anna Deskampa.

    Konkrētajā priekšnesumā režisors Džollijs apzināti izvēlējās tieši LGBTQ pārstāvjus, lai reprezentētu mūsdienu seksualitāšu un identitāšu dažādību.

    «Mana ideja patiesībā bija radīt lielu, pagānisku ballīti, kur uzsvars ir uz Olimpa dievu tēliem,»

    medijam France24 teicis Džollijs. Līdz šim režisors ne noliedza, ne apstiprināja, ka skandalozajā skečā tiktu imitēta dižgara Leonardo da Vinči glezna.

    Dragkvīns apstiprina «Svētā vakarēdiena» parodēšanu

    Šo faktu sociālajos tīklos ir apstiprinājuši paši aktieri. «Māksla ir subjektīva – kādam patīk, kādam nē. Ja tā cilvēkiem nerada emocijas, tad tā nav māksla,» savā ierakstā sacīja franču reperis, dragkvīns Piče. Viņš gan uzskata, ka «Svētā vakarēdiena» parodēšana «nebija provokācija». «Šī bībeliskā reprezentācija ir bijusi izmantota popkultūrā gadu desmitiem, bet nekad nav nevienam sagādājusi problēmas. Tur nebija provokācijas vai kaut kas neķītrs. Mēs neņirgājāmies par gleznu…Cilvēkus vienkārši sadusmo, ka tās tēlos iejutušies dragkvīni un kvīri,» saka Piče. Franču reperis uzskata, ka cilvēku dusmas un diskusijas ir pozitīvs rādītājs. Viņa ieskatā atklāšanas ceremonijas radošā grupa ir panākusi vēlamo rezultātu.

     

    Jēzus Kristus atveidotāja Barbara Buča ievietojusi sociālajos attēlu ar šova ainas un gleznas salīdzinājumu. To viņa nodēvējusi par «Jauno geju derību».
    Jēzus Kristus atveidotāja Barbara Buča ievietojusi sociālajos attēlu ar šova ainas un gleznas salīdzinājumu. To viņa nodēvējusi par «Jauno geju derību».

     

    Jēzus atveidotāju draud nogalināt

    Tiesa, dažiem māksliniekiem pēc skandalozās ainas atveidojuma patlaban ir jāsadzīvo ar draudiem un uzbrukumiem internetā. Franču mūziķe, lesbiete Barbara Buča, kas atveidoja centrālo tēlu «Svētā vakarēdiena» ainā, ir saņēmusi neskaitāmas nāves draudu vēstules.

    Sieviete medijiem atklājusi, ka viņu nemitīgi kāds draud izvarot, nogalināt spīdzināt vai vēl viņai nāvi.

    Pirmdien, 29. jūlijā Barbara nāca klajā ar paziņojumu: «Ir sākusies nežēlīgi vardarbīga kiberpazemošanas un neslavas celšanas kampaņa. Sākumā es to ignorēju un cerēju, ka nīdēji paši apklusīs, taču ar katru dienu saņemu arvien briesmīgākas ziņas. Tas viss tikai tāpēc, ka plecu pie pleca ar citiem māksliniekiem vēlējos atspoguļot mūsu sabiedrības pieņemošo kultūru un mūziku.»

    Barbaras Bučas advokāte publiski paziņojusi, ka māksliniece policijā ir iesniegusi vairākus iesniegumus par draudiem, kurus izteikuši gan paši francūži, gan citu valstu pārstāvji.  

     

     

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē