Viņš skaidroja, ka automašīnu tirdzniecības nozarē patiesā situācija ir redzama ar nobīdi. Attiecīgi pašreiz Latvijā turpina ienākt automašīnas, kuras ir pasūtītas iepriekš, savukārt patieso situāciju var redzēt apkopojot informāciju par darījumiem, kas tiek slēgti pašlaik.
Aprīlī kritums automašīnu tirdzniecībā ir par 80–90%, bet martā – par 34% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu.
Automašīnu servisu rādītāji nav tik slikti, tomēr kritums ir ap 35–45%. Turklāt klienti izvēlas mazos servisa pakalpojumus, kas nodrošina, ka automašīna darbojas, nevis lielākus apkopes darbus, klāstīja Kulbergs.
Viņš skaidroja, ka automašīnu tirgotāji brīdī, kad ir ekonomiskā krīze, ir lielākie cietēji, jo automašīna ir luksusa prece, bez kuras cilvēks var iztikt ikdienā – attiecīgi tā ir pirmā lieta, kuru iedzīvotāji pārtrauc pirkt un pēdējā, kuru atsāk pirkt.
Kulbergs, kā piemēru minēja kādu lielu automašīnu tirgotāju ar četriem autosaloniem, kas kopš mēneša sākuma līdz 21.aprīlim bija noslēdzis astoņus jaunus līgumus, kaut parasti attiecīgajā mēneša posmā būtu noslēgti apmēram 115 līgumi.
Attiecīgais uzņēmums aprīlī kopumā cer sasniegt 15 darījumus, kamēr bez krīzes tiktu noslēgti apmēram 180 līgumu.
«Tas ir reālais rādītājs, cik ļoti ir nokrities bizness. Turklāt tas ir noticis pāris nedēļu laikā. Biznesam ir jāpielāgojas drastiski,» teica Kulbergs, piebilstot, ka salīdzinoši 2008.gada krīze tika piedzīvota pakāpeniski, apgrozījumam pamazām nokrītot līdz 40–50% un tikai tad līdz 80%.
Viņš gan piebilda, ka var priecāties, ka Latvijā autosaloni un servisi vēl strādā, jo 70% Eiropas valstu tie ir aizvērti un atsāks darbu tikai tuvāko nedēļu laikā.