• «Audi Sport» elektriskie «e-tron» prototipi satiekas sacīkšu trasē

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    5. novembris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Pieci augstas veiktspējas «Audi» modeļi – «Audi R18 e-tron quattro» no Lemānas sacīkstēm, «Formulas E» sacīkšu auto «e-tron FE07», Dakāras rallija prototips «RS Q e-tron» un divi izstādes automobiļi «e-tron Vision Gran Turismo» un «S1 e-tron quattro Hoonitron», kas paredzēti īpaši dinamiskai braukšanai, – pirmo reizi satikās sacīkšu trasē. 2012. gadā Audi Sport bija viens no pirmajiem zīmoliem, kas sāka elektrificēt autosacīkstēm paredzētus modeļus, un tagad tie pārliecinoši pierāda savu 100% elektrisko jaudu trasē. Deviņkārtējais Lemānas sacīkšu uzvarētājs Toms Kristensens (Tom Kristensen) tikās ar trīs Dakāras programmas Audi pilotiem, lai izbaudītu sasniegto progresu.

    Elektriski, ātri un pārsteidzoši

    Pieci modeļi, kas pirmo reizi redzami vienkopus Audi Sport centrā Neiburgā, pārsteidz arī pieredzējušus sacīkšu braucējus. Pat pēc desmitiem gadu ilgas karjeras un nozīmīgām uzvarām auto sporta sacīkstēs Matiasu Ekstromu (Mattias Ekström), Stefanu Petranselu (Stéphane Peterhansel) un Karlosu Sainsu (Carlos Sainz) pārsteidza elektriskās piedziņas attīstība. Autosportisti kopā ar «misteru Lemānu» jeb Tomu Kristensenu, profesionāli, kurš savas karjeras laikā sacīkstēs ir piedalījies ar visu e-tron modeļu priekšteci, satikās pasākumā «Ar e-tron sacīkšu trasē».

    Tieši pirms vienpadsmit gadiem «Audi» Lemānas 24 stundu sacensībās svinēja pirmo uzvaru ar hibrīda piedziņu, ar «R18 e-tron quattro» izcīnot titulus FIA Pasaules izturības čempionātā WEC.

    «Pēc tam, kad astoņdesmitajos gados «Audi» ar quattro automobili rallijā jau bija demonstrējis savu pioniera garu, Lemāna kļuva par augstākās klases tehnoloģiju laboratoriju,» skaidro «Audi Motorsport» direktors Rolfs Mihls (Rolf Michl). «Tieši tur sākās stāsts par mūsu alternatīvajām piedziņas sistēmām, kas līdz pat šai dienai turpina noteikt jaunus standartus. Mēs ar tām iedvesmojam miljoniem fanu un visā pasaulē parādām, cik pievilcīga un efektīva ir elektriskā piedziņa.»

    No 2012. līdz 2014. gadam «Audi ar R18 e-tron quattro» hibrīda sporta automobili Lemānas sacīkstēs uzvarēja trīs reizes pēc kārtas. Kopumā Audi savu vārdu pasaules nozīmīgāko izturības sacīkšu uzvarētāju sarakstā ir  ierakstījis 13 reizes.

    «R18 bija izteikti uz pilotu orientēts, ļoti agresīvs automobilis. Ar to braucot, vienmēr guvu pozitīvas emocijas,» atceras Toms Kristensens. «Tas bija vissarežģītākais automobilis, ar kādu jebkad esmu braucis.»

    Pasākumā «Ar e-tron sacīkšu trasē» LMP1 sacīkšu automobilis atdzīvojās. Kā deviņkārtējs uzvarētājs un līdz ar to veiksmīgākais dalībnieks 100 gadu ilgajā Lemānas vēsturē, Kristensens ar savu kādreizējo sacīkšu automobili iepazīstināja veiksmīgāko Dakāras rallija dalībnieku Stefanu Petranselu.

    «Man kā francūzim tik vēsturiski nozīmīgas sacensības kā Lemānas 24 stundu sacīkstes ir kaut kas ļoti īpašs. Formula 1, Lemāna un Dakāra ir autosporta ikonas, tāpēc bija skaidrs, ka šodien izvēlēšos R18,» sacīja četrpadsmitkārtējais Dakāras uzvarētājs. Brauciens Neiburgā 58 gadus vecajam tuksneša ekspertam bija īpašs: «Pārsteidzošs auto. Tajā viss ir nostrādāts līdz pat pēdējai detaļai. Lai arī sacīkstes pa auto šoseju man ir svešas, es no sirds izbaudīju braucienu. Šis auto uzskatāmi parāda, ka elektriskā piedziņa atmaksājas, jo ir jūtams, kā hibrīda piedziņa papildus paātrina auto.»

    Viņa Dakāras komandas biedrs Karloss Sainss, divkārtējais pasaules rallija čempions un trīskārtējais Dakāras rallija uzvarētājs, brauca ar jaudīgāko automašīnu no šī kvinteta. Audi Sport e-tron Vision Gran Turismo modeli pirms pieciem gadiem izstrādāja kā “sacīkšu taksometru” FIA Formula E čempionāta viesiem.

    «Vairāk nekā 800 zirgspēku un tikai elektriska piedziņa. Tas bija satriecoši,” atceras Sainss. “Lielisks auto, kas arī izskatās fantastiski. Kad reiz bijusi iespēja izmēģināt tik jaudīgu elektrisko automobili, gribas braukt tikai ar šādu piedziņu.»

    Pašam «Formula E» čempionātam «Audi e-tron FE07» tika radīts 2020./21. gada sezonai. Ar akumulatoru darbināmais elektriskais sacīkšu automobilis iezīmēja nākamo soli Audi autosporta stratēģijā. Tas varēja uzņemt līdz pat 340 zirgspēkiem atkarībā no braukšanas režīma, kā to paredz noteikumi.

    Matiass Ekstroms, kuram kā divkārtējam DTM čempionam un bijušajam pasaules rallijkrosa čempionam ir pazīstami jaudīgi sacīkšu automobiļi, pasākuma «Ar e-tron sacīkšu trasē» ietvaros izvēlējās «Audi S1 e-tron quattro Hoonitron». Leģendārais drifta braucējs Kens Bloks ar iespaidīgo prototipu, kas vizuāli atgādina Audi Sport quattro S1 no 1987. gada Pikes Peak kalnā braukšanas sacīkstēm, saviļņoja miljoniem skatītāju Electrikhana video.

    «Es izvēlējos šo automašīnu, jo esmu liels quattro piedziņas fans,» sacīja 45 gadus vecais zviedrs. «Es ar šo automobili jau reiz braucu Davosā pa sniegu un ledu. Tagad es sapratu, ka tas ir tikpat jaudīgs arī uz asfalta. Nekad iepriekš neko tādu nebiju piedzīvojis.»

    Elektriskās piedziņas prototipu sērija, kas paredzēta sportiskai un dinamiskai braukšanai, ir sasniegusi kulmināciju – «Audi RS Q e-tron» kā pašreizējais Matiasa Ekstroma, Stefana Petransela un Karlosa Sainsa sacīkšu automobilis ir paredzēts vissarežģītākajiem apstākļiem. Tam ir elektriskā piedziņa ar enerģijas pārveidotāju un augstsprieguma akumulatoru. Šis koncepts sevi ir pierādījis, nemitīgi piedaloties tuksneša rallijos, un tas sasniedz lieliskus enerģijas pārvaldības rezultātus pat ekstremālos apstākļos. Ar šo prototipu Audi 2022. gadā sasniedza kopvērtējuma uzvaru sacensībās «Abu Dabi Desert» Challenge. Zīmols ar šo prototipu līdz šim piedalījies divās Dakāras sacensībās, guvis uzvaras sešos posmos un kopumā ikdienas ieskaitē uz pjedestāla bijis 28 reizes.

    Pasākuma «Ar e-tron sacīkšu trasē» video vietnē audimedia.tv

    • 30. oktobris – Iepazīšanās video «Ar e-tron sacīkšu trasē»
    • 1. novembris – Toma Kristensena iepazīstināšana ar pasākumu
    • 4. novembris – Stefans Petransels ar «Audi R18 e-tron quattro»
    • 7. novembris – Karloss Sainss ar «Audi e-tron Vision Gran Turismo»
    • 10. novembris – Matiass Ekstroms ar «Audi S1 e-tron quattro Hoonitron»
    • «Audi R18 e-tron quattro» (2012. gads)

      Audi sāka elektriskās piedziņas attīstību autosportā ar dīzeļdzinēja hibrīda sporta automobili. 510 ZS 3,7 litru V6 TDI vidū izvietotais dzinējs darbina aizmugurējos riteņus, bet 204 ZS elektriskā piedziņa atrodas uz priekšējās ass.

      «Audi e-tron Vision Gran Turismo» (2018. gads)

      Audi pirmo reizi reālajā dzīvē izmantoja datorspēles digitālā automobiļa atvasinājumu kā sacīkšu taksometru Formulā E. Divi elektriskie dzinēji uz aizmugurējās ass un viens uz priekšējās ass attīsta 815 ZS jaudu.

      «Audi e-tron FE07» (2020./21. gads)

      2017. gadā Audi bija pirmais Vācijas ražotājs Formulā E. Atkarībā no braukšanas režīma pilnībā elektriskais sacīkšu automobilis 2020./21. gada FIA Formula E pasaules čempionātā attīstīja līdz 340 ZS jaudu, kas darbināja aizmugurējo asi.

      «Audi S1 e-tron quattro Hoonitron» (2022. gads)

      Pilnībā elektriskais prototips tika radīts īpaši Hoonigan Elektrikhana video, kurā dinamisku braukšanu demonstrēja leģendārais drifta meistars Kens Bloks. Pa vienam elektromotoram uz priekšējās un aizmugurējās ass nodrošina 680 ZS jaudu.

      «Audi RS Q e-tron» (2023. gads)

      Pirmajam rallijreida prototipam FIA zemu izmešu T1U kategorijā ir inovatīva elektriskā piedziņa ar enerģijas pārveidotāju un augstsprieguma akumulatoru. Visu četru riteņu elektriskā piedziņa ir ierobežota līdz 369 ZS.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē