Dizains
Daudzi no mums, iespējams, pat nenojauš, kā izskatījās pirmās paaudzes Jeep Compass, kas klajā nāca 2007. gadā. Desmitgadi vēlāk pie pircējiem nonāca otrās paaudzes modelis. Lai arī uz ielām kuplākā skaitā redzamas tā priekštecis, tomēr par populāru to nosaukt būs grūti. Eiropā dzīvojošos pircējus lutina vācu auto kvalitāte un šiem standartiem brīžiem ļoti tuvu tiek arī citu valstu lielie auto ražotāju giganti, tāpēc vienkāršā pieeja, kas ierasta otrpus krastam, mums ne vienmēr šķiet pieņemama. Jeep pierāda, ka vienas paaudzes ietvaros iespējams veikt apjomīgu kļūdu labojumu.
Ārēji modernizētais Compass raksturojams kā baby Grand Cherokee. Jauni bamperi un LED lukturi to padara līdzīgāku vecākajam brālim, savukārt dārgākajās versijā tas iegūs melnu dekoratīvā radiatora režģi, lielākus vieglmetāla diskus un citus akcentus, kas padara to par pievilcīgu un miniatūriski masīvu SUV. Tiem, kuri aizrāvušies ar atraktīvākiem izbraucieniem ārpus pilsētas robežām pamanīs, ka tas pilnībā nenosedz sānu slieksni, ļaujot netīrumiem uzkrāties šajā virsbūves daļā. Pie tā būs jāpierod.
Gada auto konkursā viena no nominācijām ir Gada modernizācija, kurā ļauts startēt vien feislifta modeļiem. Atliek palūkoties uz modernizētā Compass interjeru, lai saprastu, ka tieši šādu modeļu pieteikumus žūrija gaida izvērtēšanai.
Atjaunināto Compass Jeep nodēvējis par premium klases krosoveru. Par iekļūšanu augstmaņu kārtā vēl varam padiskutēt, taču nevar noliegt, ka modernizētā modeļa uzlabojumi interjerā ir patiesi grandiozi. Šī ir kā jauna paaudze!
Pirmkārt, atjauninātajā modelī apdares materiāli vairs nav izmantoti no mazcenas veikala kancelejas preču stenda, kā tas bija iepriekš. Tagad šeit ir mīkstas virsmas, kas padara braucienu ne tikai klusāku, bet arī patīkamāku. Otrkārt, analogo instrumentu paneli aizstājis 10,25 collu digitālais ekrāns ar pielāgojamām izvēlnēm. Treškārt, centrālo displeju ar novecojušo grafiku aizstājis moderns 10,1 collas HD izšķirtspējas ekrāns, kas novietots tieši tā, lai netraucētu apkārtējo pārskatāmību. Atskaitot to, ka saulainā laikā uz ekrāna izteikti būs redzami pirkstu nospiedumi, sistēma strādā itin labi. Ieslēdzot atpakaļgaitu, šeit būs redzams skats uz aizmuguri ne tikai kvalitatīvā, bet arī ļoti liela izmēra bildē. Jāatzīmē, ka šajā cenu klasē arī Jeep navigācijas sistēmas karte ir viena no advancētākajām.
Automātiskās transmisijas svira tagad labāk saguļ kopā viduskonsoli, bet klimata kontrolei vēl joprojām saglabāti fiziskie slēdži. Citādi Jeep nemaz nevaram iedomāties. Arī stūre ieguvusi jaunu izskatu, līdzinoties Range Rover modeļos redzētajam. Varbūt var teikt, ka sākotnējais modelis ietvēra netipiski daudz nepilnību, tāpēc atjauninātā versija ir tikai loģiska augšupeja. Lai vai kā, šādu izaugsmi feisliftā neesam redzējuši jau sen!
Jeep mantojums nācis līdzi laikam un atsauces uz leģendārajiem zīmola modeļiem šeit redzamas ik uz stūra. Uz bagāžnieka apdares izveidota masīva Jeep Willy piktogramma, uz sānskata spoguļiem iegravēts zīmola nosaukums, uz vējstikla redzams Willy sānu profils, bet uz aizmugures stikla attēlota čūska. Visu vienā piegājienā neatklāsim – pārējos easter eggs jāmeklē pašiem!
Kā moderniem auto pienākas, arī šeit atrodama gūzma ar jaunākajām drošības sistēmām. Tiem, kuri raduši uzticēties sev un izslēgt, piemēram, līniju asistentu, šo darbību nāksies darīt ik reizi, kad auto tiek no jauna iedarbināts. Tas pats attiecas arī uz ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, kas mūsu ceļos strādā pavisam nekorekti.
Tehnika
Mūsu Compass ieguvis salikumu, kas varētu nešķist Jeep zīmolam raksturīgs. Priekšpiedziņas krosovers ar 1,3 litru četrcilindru turbomotoru. 150 ZS agregāts savienots ar sešpakāpju divsajūga automātisko transmisiju un būs paredzēts mierīgai un komfortablai braukšanas manierei. 6AT pēc uzvedības līdzinās variatora tipa transmisijai, tāpēc nesteidzīgs paātrinājums ir pareizā atslēga, lai plūdeni varētu izbaudīt braucienu.
Veicot aptuveni 500 km testa braucienu, galvenokārt kreisējot pa šosejām, vidējais degvielas patēriņš nenoslīdēja zem 8 l/100 km atzīmes. Ar vienu uzpildi varēs veikt aptuveni 500 – 600 km garu distanci.
Kā alternatīva 1,3 litru agregātam pastāv arī plug-in uzlādējamā hibrīda pilnpiedziņas versija, tomēr šīs modifikācijas cena pietuvosies jau 50 000 eiro atzīmei.
Kur tas iederas?
Kamēr pasaule vēl tikai gatavojas jaunā Grand Cherokee uzņemšanai, Compass jau tiek piedāvāts pircējiem un bagātīgi aprīkota versija maksās aptuveni 35 000 eiro. Jeep klāstā šis modelis ieguvis stabilu pozīciju, jo Wrangler ir vairāk piemērots piedzīvojumiem un stilam, Gladiator paredzēts bieza maciņa turētājiem, bet Renegade dizains var šķist pārlieku īpatnējs. Compass šobrīd piedāvā ļoti labu cenas un veiktspējas attiecību, it īpaši ņemot vērā, ka tas ir otrs lētākais modelis Jeep gammā pēc Renegade.
Rezumējums
Vīram Gladiator, sievai Compass. Sekosiet šai formulai vai nē, Compass modernizācijas augļi ir patiesi saldi. Uzlabojumi interjera apdares kvalitātē atjaunināto krosoveru padarījuši pievilcīgu un saprotamu arī pircējiem Eiropā.
Mārketinga departamentam mūsdienās strādāt ir vieglāk kā jebkad agrāk. Atliek tikai pateikt, ka automašīnas ir pieejamas noliktavā un pircēji ir gatavi auto iegādei. Ar Compass būs viegli – pēc šiem auto rindā ilgi nebūs jāgaida.