DB12 iezīmē jaunu virzienu, kļūstot par pilnīgāko un spējīgāko DB modeli «Aston Martin» vēsturē. Rūpīgi noslīpētā šas ija lepojas ar izcilu veiktspēju un vadāmību un ir perfekti saskaņota ar segmentā vadošo 680 ZS / 800 NM V8 «Twin-Turbo» spēka agregātu, lai apmierinātu un aplaimotu pat visprasīgākos vadītājus. Rezultātā iegūts enerģisks «Aston Martin», kas strāvo ar autentiskumu, spējām un aizrautību, sniedzot nepārspējamu braukšanas pieredzi.
DB12 izstrādē uzsvars likts uz to, lai palielinātu veiktspēju un pastiprinātu emocijas. Uzmanība pievērsta visiem elementiem, sākot ar ievērojamu konstrukcijas stingrības palielināšanu un beidzot ar «Michelin Pilot Sport 5 S» riepām, kas izgatavotas atbilstoši Aston Martin precīzajām prasībām. To papildina pilnīgi jauna balstiekārtas sistēma ar jaunākās paaudzes adaptīvajiem amortizatoriem, īpaši precīza un tieša elektroniskā stūres pastiprinātāja (EPAS) sistēma un elektronisks aizmugurējais diferenciālis (E-Diff), kas uzlabo veiklību un ļauj pat uz dinamiskākajiem ceļiem DB12 justies kā mājās.
Aprīkots ar nozarē vadošo elektroniskās stabilitātes kontroles (ESC) sistēmu, kas pieejamās saķeres prognozēšanai izmanto sešu asu inerces mērījumus, DB12 sniedz iespēju izvēlēties starp pieciem braukšanas režīmiem. Šī sistēma vadītājam ļauj pakāpeniski izpētīt saķeres robežas, vienlaikus gādājot par pārliecību un drošību ikvienā situācijā. Rezumējot – neviens sērijveida «Aston Martin» līdz šim nav bijis tik ļoti virzīts uz jaunu dinamikas etalonu noteikšanu. DB12 izziņošana nāk brīdī, kad «Aston Martin» 2023. gadā svin divas nozīmīgas jubilejas – tās monumentālo 110. gadadienu un izcilās DB modeļu līnijas 75 gadus.
Kad dibinātāji Laionels Mārtins un Roberts Bamfords oficiāli nodibināja partnerību, kas kļuva par «Aston Martin», viņi aizsāka vairāk nekā gadsimtu ilgu aizrautību ar automobiļiem, kā pamatā
ir progresīvās britu inovācijas un panākumi sacīkstēs. DB12 pasaulē dodas laikā, kad «Aston Martin», pateicoties nepārtrauktiem panākumiem un pjedestāliem 2023. gada Formula 1 sezonā, izbauda vienu no dinamiskākajiem periodiem savā 110 gadu vēsturē. Sacenšanās pasaules motosporta virsotnē joprojām ir viens no galvenajiem «Aston Martin» zīmola un produktu stratēģijas balstiem.
DB12 pamatvērtības – augsta veiktspēja un īpa ša greznība – ir «Aston Martin» nākamās paaudzes sporta automobiļu pamatā. Tas vēsta par jaunu laikmetu, kurā visus Aston Martin modeļus raksturos izcils sniegums, precīza dinamika un progresīvu tehnoloģiju nepārtraukta integrācija, kas tiks ietērpti zīmolam raksturīgajā un elegantajā stilā.
«Aston Martin» grupas galvenais tehnoloģiju direktors Roberto Fedeli par jauno DB12 saka: “DB12 izstaro pārliecību. Tādu, kas apliecina «Aston Martin» vadošās pozīcijas veiktspējas, dinamikas, inženierijas un tehnoloģiju jomā. Mēs esam virzījuši uz priekšu visus šīs automašīnas
aspektus, lai tas būtu labākais savā klasē. Rezultāts ir lielāka jauda un veiktspēja nekā konkurentiem. Apvienojumā ar izcilu vadāmību un iespaidīgu skaņu celiņu tas ir auto ar aizrautību un patiesi sportisku raksturu. Būtiski, ka, pateicoties modeļa plašajām iespējām, mēs to esam sasnieguši, nepazaudējot izsmalcinātību, komfortu un greznību. Kopā ar mūsu nozarē vadošo dinamiskās vadības un informācijas un izklaides sistēmu izmantošanu DB12 ir «Aston Martin» jaunās, aizraujošākās ēras sākums.”
Veiktspēja – savas klases vadošais spēka agregāts ar vēl nepieredzētu iesaisti
DB12 sniedz nepārprotamu un pārliecinošu paziņojumu, kas izstaro pārliecību par auto, kura 4,0 twin-Turbo V8 dzinējs ar 0–100 km/h paātrinājumu 3,6 sekundēs un 325 km/h maksimālo ātrumu sniedz labāko veiktspēju klasē. Šo izcilo, ar rokām būvēto dzinēju regulējuši «Aston Martin» inženieri, lai nodrošinātu iespaidīgus 680 ZS un 800 NM.
Salīdzinājumā ar izejošo DB11, tas ir ievērojams 34% pieaugums jaudas rādītājos. Palielinātā jauda iegūta pateicoties modificētiem sadales vārpstas profiliem, optimizētai kompresijas pakāpei, lielāka diametra turbokompresoriem un uzlabotai dzesēšanas sistēmai.
Vadāmība un dinamika – visu laiku precīzākais DB
Jauda no dzinēja līdz aizmugurējiem riteņiem tiek novadīta caur 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu un elektronisku aizmugurējo diferenciāli (E- Diff), kas «Aston Martin DB» modeļu sērijā ir pilnīgs jaunums.
Īpašais diferenciālis, kas no pilnībā atvērta līdz 100% bloķētam var pāriet vien dažu milisekunžu laikā, ir sasaistīts ar automašīnas elektroniskās stabilitātes kontroles (ESC) sistēmu. Šī harmoniskā mijiedarbība starp abām sistēmām nodrošina vadītājam precīzāku un konsekventāku vadāmību, kā arī ievērojami uzlabo automašīnas pagriezienu spējas jebkuros apstākļos.
Ieviešot jaunās paaudzes viedos adaptīvos amortizatorus un plašus inženierijas uzlabojumus, piemēram, stingrākus stabilizatorus, galvenajos balstiekārtas elementos, DB12 piedāvā klasē vadošo braukšanas dinamiku un ievērojami paplašinātu darbības diapazonu. Ar rūpīgu amortizatoru kalibrēšanu panākts, ka GT režīmā saglabāta grezna braukšanas kvalitāte izcilai, bet veiklai braukšanai, savukārt Sport un Sport+ režīmos DB12 kļūst atsaucīgāks un stingrāks, padarot to patiesi piemērotu azartiskiem un līkumotiem ceļiem.
Lai būtu pārliecība, ka bremzēšanas spējas atbilst lieliskajam paātrinājumam un veiktspējai, DB12 standartā aprīkots ar 400 mm priekšējiem un 360 mm aizmugurējiem bremžu diskiem. Uzsverot tā «Super Tourer» ambīcijas, DB12 var pasūtīt arī ar oglekļa keramikas bremžu (CCB) sistēmu.
DB12 standarta aprīkojumā ir 21 collu kalti vieglmetāla diski, kas pieejami trīs dizainos, kā arī vairākās krāsās un dažādos apdares veidos. Izmantojot progresīvas tehnoloģijas, jaunie 21 collu vieglmetāla diski ir par ievērojamiem 8 kg vieglāki nekā iepriekšējie 20 collu modeļi.
Apliecinot savu «Super Tourer» statusu, DB12 ir pirmais modelis, kas no rūpnīcas apveltīts ar jaunajām «Michelin Pilot Sport 5 S» riepām. To karkasā iestrādāti troksni slāpējoši poliuretāna putu ieliktņi, kas par 20% samazina riepu dūkoņu, pazeminot trokšņu līmeni salonā un uzlabojot vadītāja un pasažieru komfortu.
Radīts vadītājam — skaidrāka un intuitīvāka tehnoloģija, kas ļauj jums būt kontrolē. Izstrādāts, lai piedāvātu vadītājam perfektu atbalstu bez ierobežojumiem, DB12 lepojas ar nozarē vadošo elektroniskās stabilitātes (ESP) sistēmu.
Tā piedāvā četrus ESP režīmus (Wet, On, Track & Off), kurus var ērti un ātri izvēlēties, izmantojot ESP pogu viduskonsolē. Katrs no režīmiem darbojas nemanāmi fonā, lai nodrošinātu progresīvu kontroli, vienlaikus izvairoties no pēkšņas iejaukšanās. Šī izsmalcinātā sistēma ar pēc iespējas mazāku ESP iejaukšanos, vienlaikus saglabājot augstu drošības līmeni, ļauj vadītājam jebkuros apstākļos izmantot pilno automašīnas potenciālu.
Papildus vairāku režīmu ESP, DB12 piedāvā arī piecus braukšanas režīmus: GT, «Sport» un «Sport+» pakāpeniski pielāgo dinamisko uzvedību un ar katru soli ļauj vadītājam vairāk izpētīt saķe res robežas, Wet režīms uzlabo stabilitāti ar zemas saķeres virsmām, savukārt Individual režīms ļauj vadītājam precīzi pielāgot spēkrata sistēmas savām vēlmēm, brīvi kombinējot un salāgojot šasijas, dzinēja un transmisijas, ESP un vilkmes kontroles iestatījumus.
DB12 drosmīgais un pārliecinošais ārējais dizains lieliski demonstrē tā jaudas un veiktspējas potenciālu. Nevainojamais, Aston Martin raksturīgais stils apvienojumā ar DB sērijas 75 gadu mantojumu gādā par pasaules pirmā «Super Tourer» cienīgām proporcijām. DB12 izstaro pārliecību un piesaista uzmanību ar iespaidīgi atlētisku virsbūvi, harmonisku agresivitāti un nepārspējamu eleganci. Uz dzinēja pārsega lepni sēž ikoniskās Aston Martin spārnu emblēmas jaunākā evolūcija.
Simbolizējot aizraujošās jaunās ēras sākumu, DB12 ir pirmais sporta automobilis, kuram uzstādīta jaunā emblēma.
«Aston Martin» izpildošais viceprezidents un galvenais radošais direktors Mareks Reihmans piebilst: «DB12 ir mūsu Super Tourer dizaina definīcija. Vēsturiski lielākajai daļai mūsdienu entuziastu GT kods nozīmēja zināmu komforta, ātruma un izsmalcinātības saj ūtu. Taču, tā kā Aston Martin klients nav parasts autobraucējs, mēs DB12 esam apvienojuši visu — vadāmību, dinamiku, spēkstaciju, telpas sajūtu un stilu — un, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, uzgriezuši to uz maksimumu, lai nodrošinātu šo jauno veiktspējas dizaina braukšanas pieredzi.»
«Mēs zinām, ka tad, kad Aston Martin īpašnieki dodas izbaudīt atklātus ceļus ar pilnu atdevi, viņi meklē ātruma un veiktspējas saviļņojumu, vienlaikus droši kontrolējot savu pieredzi. DB12 intuitīvi zina, ko vadītājs vēlas, un bez piepūles nodrošina optimālo kombināciju jebkurā braukšanas brīdī. Tieši šis kopējais piedzīvojums izšķir DB12 kā pirmo pasaules «Super Tourer».»
Interjers – smalkāka apdare un tehnoloģijas
Bagātināts ar pilnīgi jaunu, īpaši greznu interjeru, DB12 priecē pasažierus ar modernu pārpilnību. Par to rūpējas «Aston Martin» nākamās paaudzes informācijas un izklaides sistēma, plašs savienoto tehnoloģiju komplekts, kā arī iespaidīga telpiskās skaņas sistēma, ko izstrādājis jaunais audio partneris «Bowers & Wilkins».
Apvienojot tīru, mūsdienīgu dizainu ar klasisku meistarību un izcilākajiem materiāliem, DB12 interjers nodrošina stilīgu un greznu patvērumu gan vadītājam, gan pasažieriem.
Viens no galvenajiem DB12 pagrieziena punktiem ir «Aston Martin» nākamās paaudzes informācijas un izklaides sistēmas ieviešana. Tā ir pilnībā unikāla un pašu izstrādāta. Jaunā sistēma, kas atbalsta bezvadu «Apple CarPlay» un «Android Auto», ir pilnībā integrētu vairāku ekrānu kopums, kas sastāv no vairākiem 10,25 collu «Pure Black», 1970×720 augstas izšķirtspējas ekrāniem ar īpaši ātru (30 ms reakcijas laiks) kapacitatīvo skārienvadību.
Izprotot vajadzību pēc līdzsvara starp skārienekrāna komandām un fiziskiem slēdžiem, DB12 saglabā pogas galvenajām mehāniskajām darbībām, kas saistītas ar pārnesumu izvēli, piedziņas izvēli, apsildi un ventilāciju, piedāvājot perfektu digitālo un analogo vadības ierīču balansu.
Tāpat saglabāti arī šasijas, ESP un izplūdes sistēmas pārslēgšanas slēdži, kā arī pogas joslu palīgsistēmai un parkošanās distances kontrolei, nodrošinot, ka visbiežāk lietotās vadības ierīces vienmēr ir ērti pa rokai. DB12 jaunās informācijas un izklaides sistēmas stūrakmeņi ir tiešsaistes savienojamība un pilnīgi jauna pavadošā Aston Martin lietotne, kas ļaus DB12 īpašniekiem sazināties un mijiedarboties ar savu automašīnu.
Saskaņā ar savu misiju nodrošināt izcilību visos aspektos, Aston Martin kopā ar jaunajiem audio partneriem «Bowers & Wilkins» izstrādājis īpašu telpiskās skaņas sistēmu. Izmantojot «Bowers & Wilkins» pasaules klases tehnoloģijas un jauninājumus, šī īpaši pielāgotā sistēma ir akustiski izstrādāta atbilstoši DB12 interjera skaļumam un formai, lai nodrošinātu patiesi iespaidīgu klausīšanās pieredzi. Augstas veiktspējas skaļruņi nodrošina šai 15 skaļruņu, dubultā pastiprinātā 1170 W telpiskās skaņas sistēmai līdzsvarotu un precīzu skaņu. Speciālie 3D skaļruņi un jaudīgais zemfrekvences skaļrunis gādā par Aston Martin sporta automašīnās vēl līdz šim nepieredzēti aizraujošu skaņas pieredzi.
«Aston Martin» izpilddirektors Amadeo Felisa par jauno DB12 izsakās sekojoši: «Kad zīmolam ir tik liela vēsture kā «Aston Martin», ir svarīgi godināt pagātni. Nevis skatoties atpakaļ, bet gan virzoties uz priekšu ar to pašu enerģiju un aizrautību, kas virzīja mūsu dibinātājus pirms 110 gadiem. Ar jauno DB12 mēs atjauninām DB modeļu līniju un vēlreiz apliecinām Aston Martin kā patiesi izcilu sporta automobiļu ražotāju. Apvienojot klasē vadošo veiktspēju un izcilu šasijas dinamiku ar vismodernākajām tehnoloģijām, nevainojamu meistarību un aizraujošu dizainu, DB12 ieved «Aston Martin» jaunā izcilības ērā.»
Jaunais, drosmīgais DB12 definē sev jaunu kategoriju un nosaka jaunus standartus veiktspējas, braukšanas pieredzes, greznības un stila elementos. Tas nav tikai GT. DB12 ir pasaulē pirmais Super Tourer. Pirmās piegādes klientiem plānotas 2023. gada 3. ceturksnī.
Par «Aston Martin Lagonda»
«Aston Martin» vīzija ir kļūt par pasaulē iekārojamāko un greznāko britu zīmolu, radot īpaši neatvairāmus automobiļus. «Aston Martin», ko 1913. gadā dibināja Lionels Mārtins un Roberts Bamfords, ir atzīts par ikonisku globālu zīmolu, kas ir sinonīms stilam, greznībai, veiktspējai un ekskluzivitātei. «Aston Martin» apvieno jaunākās tehnoloģijas, laika cienītu meistarību un skaistu stilu, lai radītu virkni kritiķu atzinīgi novērtētu luksusa modeļu, to starpā Vantage, DB12, DBS, DBX un Valkyrie. Aston Martin Lagonda, kas atrodas Geidonā, Anglijā, projektē, veido un eksportē automašīnas, kuras pārdod 56 valstīs visā pasaulē.
Sporta automašīnas tiek ražotas Geidonā, kamēr luksusa SUV modelis DBS tiek ar lepnumu ražots Sentatanā, Velsā. Uzņēmums Lagonda tika dibināts 1899. gadā, bet Aston Martin — 1913. gadā. Abi zīmoli apvienojās 1947. gadā, kad tos iegādājās nelaiķis sers Deivids Brauns.
Tagad uzņēmums kā «Aston Martin Lagonda Global Holdings plc» ir iekļauts Londonas Fondu biržā. 2020. gadā Lorenss Strolls kļuva par uzņēmuma izpildpriekšsēdētāju, piesaistot ievērojamus ieguldījumus. Tas noveda pie «Aston Martin» atgriešanās autosporta virsotnē ar «Aston Martin Aramco Cognizant Formula One» komandu un aizsāka jaunu ēru ikoniskajam Lielbritānijas zīmolam.