«DBS» nosaukums jau ilgu laiku ir saistīts ar izsmalcināta stila un reibinošas veiktspējas automašīnām, un tas ir rotājis vien dažus no «Aston Martin» labākajiem flagmaņiem. Kopš 2018. gada «DBS» ar savu iespaidīgās veiktspējas «Twin-Turbo V12» dzinēju un nepārspējamo stilu ir bijis «Aston Martin» sērijveida modeļa klāsta virsotnē. Tā kā pašreizējās paaudzes «DBS» ražošana tuvojas noslēgumam, Aston Martin ar lepnumu laiž klajā DBS versiju, kas pārspēs visu līdz šim pieredzēto – «DBS 770 Ultimate».
Kā norāda tā nosaukums, «DBS 770 Ultimate» ir pārākā «DBS» izpausme. Visu laiku jaudīgākais sērijveida «Aston Martin» un līdz šim ātrākais un jaudīgākais «DBS» apveltīts ar ievērojamiem dizaina un inženiertehniskiem uzlabojumiem.
«DBS 770 Ultimate» piesaka sevi kā neaizmirstamu un ļoti iekārojamu «Aston Martin Super GT» flagmani, vienlaikus ar vērienu nosvinot aktuālā «DBS» modeļa aiziešanu. «DBS770 Ultimate» būs pieejams gan «Coupe», gan «Volante» formātā un tiks saražots stingri ierobežotā skaitā – «300 Coupe» un «199 Volante». Jāatzīmē, ka visi 499 eksemplāri jau pārdoti vēl pirms modeļa oficiālās izlaišanas.
Citi lasa
«DBS 770 Ultimate» sirds ir «Aston Martin» 5,2 litru V12 dzinēja līdz šim iespaidīgākā versija. Tā attīsta 770 zirgspēku jaudu un milzīgu 900 Nm griezes momentu, ļaujot «DBS 770 Ultimate» sasniegt 340 km/h lielu maksimālo ātrumu.
Uzlabotas jaudas un griezes momenta līknes sniedz vadītājam bezgalīgas veiktspējas sajūtu, kas papildināta ar momentānu dzinēja atsaucību, izcilu paātrinājuma un autentisku V12 skaņu celiņu. Reibinošā jauda līdz aizmugurējiem riteņiem tiek novadīta caur ZF 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu un mehānisko ierobežotas slīdes diferenciāli (LSD). Tāpat «DBS 770 Ultimate» ieguvis unikālu transmisijas kalibrāciju, uzlabojot pārslēgšanās ātrumu un vadītāja braukšanas pieredzi.
Lai padarītu precīzāku stūrēšanu un vadītāja saikni ar ceļu, speciāli «DBS 770 Ultimate» izstrādāts jauns stūres statnis un par 25% uzlabota priekšpuses sānu stingrība. Uzlabojumi veikti arī adaptīvajā amortizācijas sistēmā (ADS) – «DBS 770 Ultimate» ieguvis unikālu amortizatoru kalibrēšanu, liekot uzsvaru uz vadāmību, vienlaikus gan arī nezaudējot braukšanas komfortu. Uzlabojot vadītāja iesaisti un saglabājot «DBS» nepārprotamo kontinenta šķērsošanas raksturu, «DBS 770 Ultimate» paceļ «Aston Martin» priekšzīmīgo «Super GT» klases pārstāvi vēl nebijušos augstumos.
Līdzās tehniskajiem jauninājumiem «DBS 770» ieguvis arī iespaidīgas pārmaiņas dizainā, lai sniegtu pārliecinoši estētisku izskatu un atzīmētu aktuālā DBS laikmeta beigas. Atbilstoši «Aston Martin» filozofijai vizuālie uzlabojumi pilda ne vien estētisku, bet arī funkcionālu lomu. Tā priekšējais radiatora režģis ir kļuvis lielāks, nodrošinot ne vien iespaidīgāku izskatu, bet arī lielāku gaisa plūsmu uz radiatoriem. Caur radiatoriem izgājušais gaiss atmosfērā atpakaļ nonāk caur jaunu, īpaša dizaina atveri, kas iestrādāta dzinēja pārsegā. Tāpat gaisa plūsmai tiek izmantotas divas atveres no jauna izstrādātajā priekšējā bufera spliterī. Visi šie elementi ievērojami palīdz dzesēšanas sistēmai, vienlaikus izceļot iepriekšējo «DBS» un V12 dzinēju modeļu dizaina rokrakstus.
Papildus «DBS 770 Ultimate» standarta aprīkojumā ieguvis neskaitāmus oglekļa šķiedras elementus, kas redzami no visiem automašīnas rakursiem. Sānu profilu pastiprina jaunas oglekļa šķiedras sliekšņu uzlikas, savukārt aizmugurē dominē jauna dizaina difuzors. Tāpat «DBS 770 Ultimate» izskatu papildina unikāla dizaina 21” diski, kas pieejami trīs dažādos apdares stilos.
Interjerā «DBS 770 Ultimate» izceļas ar jauniem dizaina risinājumiem, vienlaikus saglabājot pašreizējā «DBS» uzreiz atpazīstamo salona vidi. Standarta aprīkojumā ietverti «Sport Plus» sēdekļi, kas apveltīti ar «Semi-Aniline» ādas un Alcantara apdari un īpašu perforācijas rakstu. Ekskluzīvais raksturs papildināts ar kontrasta krāsas šuvēm, lāzera gravējuma «DBS 770» Ultimate logotipu un oglekļa šķiedras pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām.
Ekskluzīvais modelis, protams, aprīkots arī ar unikālām sliekšņu uzlikām, kurās attēloti «Aston Martin» spārni, «DBS 770 Ultimate» logotips un ierobežotā izlaiduma numerācija, norādot to, ka šī ir viena no 300 kupejām vai 199 kabrioletiem (Volante). Tāpat kā visiem «Aston Martin» modeļiem, arī «DBS 770 Ultimate» unikālās personalizēšanas iespējas ir praktiski neierobežotas. Ar Q by «Aston Martin» opcijām, kas aptver dažādas grafikas, riteņu krāsas un apdares elementus, iespējams izveidot savu sapņu «DBS 770 Ultimate», kas būs ne tikai viens no 499, bet patiešām vienreizējs.
«Aston Martin» galvenais tehnoloģiju vadītājs Roberto Fedeli «DBS 770 Ultimate» raksturo šādi: «Kad ikoniskā modeļa paaudze sasniedz ražošanas beigas, ir svarīgi atzīmēt šo notikumu ar kaut ko īpašu. «DBS 770 Ultimate» gadījumā mēs uz neko neesam taupījuši, nodrošinot, ka mūsu pašreizējā sērijveida ražošanas flagmaņa galīgā versija ir visu laiku labākā visos aspektos. Tas ir ne tikai ātrākais un jaudīgākais «DBS» mūsu vēsturē, bet, pateicoties visaptverošam transmisijas, stūres sistēmas un balstiekārtas uzlabojumu komplektam, arī braukšanas ziņā labākais vēsturē.»
«DBS 770 Ultimate» ražošana tiks uzsākta jau šī gada pirmajā kvartālā, savukārt pirmās piegādes klientiem paredzētas 2023. gada trešajā kvartālā.
DBS Ultimate vēsture
Pašreizējais «DBS» ir otrā no divām «DBS» paaudzēm ar V12 dzinēju, kas tika ieviesta «Aston Martin» Geidona laikmetā. Ar tā nevainojamo dizainu, muskuļotajām virsbūves līnijām un elpu aizraujošo sniegumu aktuālā paaudze, kas tika laista klajā 2018. gadā,ātri kļuva par sinonīmu «Aston Martin» unikālajam «Super GT» zīmolam. Aktuālais modelis un tā priekšgājējs (kas tika ražots no 2007. līdz 2018. gadam) kopā ir piedalījušies trīs leģendārajās Džeimsa Bonda filmās – 2006. gada «Casino Royale», 2008. gada «Quantum of Solace» un 2021. gada «No Time To Die».
Arī «Ultimate» nosaukumam ir sava bagātā vēsture. Tas līdz šim izmantots divu paaudžu «DBS», kā arī abās Vanquish paaudzēs, katru reizi atzīmējot laikmeta beigas, t.i. kāda modeļa ražošanas noslēgumu. To retuma un nozīmīguma dēļ «Aston Martin» ar «Ultimate» nosaukumu ir vieni no visaugstāk novērtētajiem mūsdienu modeļiem.