• «Aston Martin DBX» pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    24. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    «Martin. Aston Martin.» Britu luksusa auto zīmols plašai publikas daļai asociējas ar MI6 specdienesta autoparku, kura sastāvā ir ne mazums dažādu paaudžu DB sērijas kupejas. Tagad spiegu autoparku papildinājis ģimeniskais «DBX», kas ir zīmola jauno laiku svarīgākais modelis.

    Apvidus modeļi kļuvuši par auto industrijas lakmusa papīru. Tas izgaismo finansiālos ieguvumus un paplašina klientu loku arī tiem zīmoliem, kuru ideoloģiskā piederība ir pretstatā ar paaugstinātu virsbūves klīrensu. Grezno un sportisko autoražotāju lauciņā teju katram ir pa džipiņam un, lai arī «Aston Martin» šeit izskatās pēc jaunpienācēja, ideja par luksusa SUV Deividam Braunam radās jau 50. gados, izveidojot pirmo SUV prototipu.

    Šis ir vīrs, kurš definēja, kādam jābūt «Aston Martin» un, pateicoties viņa vīzijām, Brauna iniciāļi rotā arī jauno apvidnieku.

    «DBX» ir pirmais modelis, kas dzimis jaunajā Velsas rūpnīca. Uz pilnībā jaunas arhitektūras veidotā Aston Martin pamatā ir alumīnija šasija un tas balstīts tajos pašos skaistuma, greznības un dinamiskas braukšanas principos, kas ietverti līdzšinējo kupeju DNS.

    Vizuāli «DBX» saglabājis zīmola identitāti un no visiem rakursiem nepārprotami atgādina «Astonu», tikai šoreiz par 20 cm augstāku. Par atpazīstamības zīmi kļuvušais radiatora režģis tagad ir vēl masīvāks, bet ieliektā aizmugures lukturu LED līnija kļūst par vienu veselu virs spārnotās zīmola emblēmas. Interesanti, ka uz aizmugures stikla nav slotiņas. Aerodinamikas maģija neļauj ūdenim un netīrumiem nosēsties uz loga.

    Greznajā salonā var pilnvērtīgi sasēdināt piecas personas, turklāt aizmugurējā rindā brīvā vieta ir neraksturīgi plaša pat SUV standartiem.

    Tas nozīmē, ka bērnu sēdeklīša ievietošana pirmo reizi «Aston Martin» modeļu vēsturē nesagādās itin nekādas grūtības. Augstvērtīgās apdares noformējumu var izvēlēties pēc gaumes un maciņa biezuma – šokolādes krāsas alkantara, oglekļa šķiedra vai 8390 eiro vērti valrieksta paneļi – izvēle paliek pircēju rokās un izdomā. Ja vēlaties, virsbūvi iespējams nokrāsot tonī, kuru tikko akvareļu jaucamajā trauciņā izveidojusi jūsu atvase. Protams, par attiecīgu samaksu.

    Multimediju sistēma izstrādāta sadarbībā ar «Daimler». Tā pārvaldība uzticēta rotējošajam slēdzim un nelielai skārienjūtīgajai virsmai viduskonsolē, tomēr pēc pieraduma uz 10,25 collu ekrāna atstājām dažus pirkstu nospiedumus.

    Par sīkumiem šeit ir padomāts. Saulessargā iestrādātais spogulītis pats par sevi ir mākslasdarbs, bet atslēgas pults svars norāda uz to, ka mūsu automašīnai piemīt personība. Salona durvju rokturi atgādina enkuru miniatūras, savukārt metāla lāpstiņas aiz stūres katru pārslēgšanos pavada ar ausīm tīkamu klikšķi. Neticēsiet, cik daudz ražotāju šajā cenu kategorijā piemirst par īpašiem akcentiem.

    Tāpat netrūks dažādu individualizācijas iespēju, pielāgojot «DBX» saviem hobijiem un dzīvesstilam. Ziemas pakotnē iekļauts zābaku sildītājs, mājdzīvnieku pakā ietvertais mazgātājs palīdzēs notīrīt dubļainu suni pēc pastaigas, savukārt mednieki ieročus varēs noglabāt īpašā nodalījumā. «DBX» ir padomājis par tā īpašnieka vēlmēm.

    «Aston Martin» piemīt īpaša harizma, ko caurstrāvo cilvēciskas īpašības. Pat pagrieziena rādītāja signāls skan kā sirdspuksti.

    Lai impulsivitāti sabalansētu ar uzticamību, mehāniskos mezglus «DBX» aizguvis no «Mercedes-AMG».

    Tā dvēsele ir 4,0 litru V8 benzīna agregāts ar divām turbīnām, attīstot 550 ZS un 700 Nm, bet jaudu uz riteņiem novada deviņpakāpju automātiskā transmisija.

    Aktīvā pilnpiedziņa ar mainīgu griezes momenta sadalījumu un ierobežotās izslīdēšanas diferenciāļi rūpējas, lai «DBX» bez liekas piepūles arī uz slapja seguma paātrinās teju superauto cienīgos laika sprīžos, bet fonā to pavada garšīgais V8 tonis.

    Pārdomātie balstiekārtas regulējumi sajūtu pie stūres padara vēl īpašāku, taču tieši brauciena laikā kļūst arvien skaidrāks, ka DBX necenšas atspēkot visu, ko raduši piedzīvot sportisko kupeju īpašnieki. Atšķirībā no konkurentiem, «DBX» nevēlas tikt salīdzināts vai pakļauts jau esošajām super-SUV iestrādnēm, tā vietā par prioritāri saglabājot zīmola vērtības. Ne gluži dumpinieks, taču sava ceļa gājējs, kuram netrūkst sekotāju.

    Paaugstinātais klīrenss, pilnpiedziņa un regulējama augstuma pneimatiskā balstiekārta «DBX» paver iespēju doties tur, kur neviens «Aston Martin» līdz šim nav bijis: aktivizējot bezceļu braukšanas režīmu, «DBX» paceļas līdz par 235 mm no zemes. Līdz šiem iestatījumiem tiks tikai retais, taču ir labi apzināties, ka Nirburgringā testētais SUV var vilkt arī 2,7 tonnas un pārvarēt pusmetrīgu braslu.

    Šis ir pirmais jauno paaudžu «Aston Martin», ko iespējams iegādāties zem 200 000 eiro sliekšņa. Paredzams, ka vācu tehnikas klātbūtne palīdzēs uzrunāt esošos «Cayenne Turbo» īpašniekus un potenciālos pircējus izskatīt Velsā ražotā SUV kandidatūru.

     

    Aston Martin DBX

    Dzinējs

    4,0 litru V8 benzīns

    Zirgspēki

    550 ZS

    Griezes moments

    700 Nm

    Paātrinājums 0–100 km/h

    4,5 s

    Maksimālais ātrums

    291 km/h

    Vidējais degvielas patēriņš (WLTP dati)

    14,3 l/100km

    Cena (ar PVN):

    233 946 eiro

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē