Vienlaikus viņa prognozēja, ka degvielas mazumtirdzniecībā 2010.gadā apgrozījuma pieaugums nebūs vai pat būs samazinājums.
Ligere atzīmēja, ka Eiropa gatavojas pārmaiņām, kas tiek pamatotas ar nepieciešamību pēc reģiona enerģētiskās neatkarības un novērst draudošās klimata pārmaiņas. Šīs aktivitātes vistiešākajā veidā atsauksies uz iedzīvotāju paradumiem pārvietoties ar klasiskajām iekšdedzes dzinēju mašīnām un secīgi arī pieprasījumu pēc fosilās degvielas.
Viņa stāstīja, ka attiecībā uz fosilās degvielas izmantošanu transportā Eiropā un secīgi arī Latvijā ir noteikti divi virzieni. Viens virziens ir atjaunojamo energoresursu izmantošanas palielināšana transportā, proporcionāli samazinot fosilās degvielas patēriņu.
«To piedzīvosim jau 2020.gadā, kad dīzeļdegvielai būs pievienojama biodīzeļdegviela 7% apmērā līdzšinējo 5% vietā. Tāpat benzīnam etanols būs jāpievieno 10% apmērā, ierasto 5% vietā,» stāstīja Ligere, piebilstot, ka šīs prasības tikai turpinās pieaugt.
Vienlaikus viņa pauda cerību, ka politiķi pieņems saprātīgus lēmumus atbilstoši Latvijas faktiskajiem apstākļiem un iespējām. «Proti, tiks vērtēta šo biodegvielu pieejamība, cena un kopējā ietekme uz Latvijas tautsaimniecību,» teica asociācijas izpilddirektore.
Ligere stāstīja, ka otrs virziens ir siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas prasības transporta sektorā, kas Latvijas apstākļos ir vēl grūtāk izpildāmas nekā atjaunojamo energoresursu palielināšana transportā.
Ja tiks turpināts Eiropas Savienības uzņemtais kurss, tradicionālās degvielas tiks aizstātas ar kādām citām, bet vēl nezināmām degvielām pilnā mērā, norādīja LDTA izpilddirektore, piebilstot, ka šobrīd uzsvaru transporta sektorā nākotnē plānots likts uz gāzi vai elektrību.
Populārākie raksti
Ligere teica, ka, samazinoties patēriņam ar tradicionālo degvielu, samazināsies arī rentabilitāte, noteikti būs cenu izmaiņas, uzsverot, ka pašlaik no pētījumiem nevar saprast, ar ko varēs braukt, cik būs iespējamās degvielas, kādas var prognozēt cenas, kā, ar ko un par kādām izmaksām tiks aizstāts esošais autoparks.
«Tiek runāts, ka aizliegsim lietot, ražot, braukt, bet ir jautājums, kas būs vietā? Mums jau tiek norādīts – aprīkojiet ar elektrouzlādēm, izveidojiet ūdeņraža stacijas, bet mēs esam komersanti un mēs varam kaut ko izveidot tikai atbilstoši mūsu finansēm,» stāstīja LDTA izpilddirektore.